Beach 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Duktiga alla är!

Jag fick omplanera lite idag och longerade istället för att rida. Ska rida i morgon istället. Den här veckan är överfull! Puh! Hoppas på effektiv dag på jobbet där allt flyter som jag vill så kan jag jaga älg med gott samvete på torsdag :p Har plockat fram jaktkläderna och satt radion på laddning iallafall. Får göra lite vapenvård i morgon kväll. Maken ska på gympa med äldsta dottern (jag var iväg med yngsta idag) så då ska jag ta en barnvagnspromenad under tiden så rider jag efter ungarna lagt sig.

Idag har jag gymmat!
Knäböj, utfall, rodd och marklyft. Lite olika uppvärmningsövningar samt chins blev det också.
Nya ptpasset, och det var gött!
Har egentligen frivändningar i programmet också, men de får vänta, för de funkade inte med mina axlar som spökar en hel del...

En stallkompis till mig tappade glasögonen i hagen en gång :D De var inte heller lätta att hitta... Skönt att du hittade nycklarna iaf! Jag är skiträdd för att tappa nycklar, låser in så många jag kan i stallet när jag ska rida!

Alltså, mardrömmen! Då såg hon ju ingenting heller? Gud vad hemskt, då var mina tappade nycklar ingenting.

Sovit rätt bra i natt trots liten 1,5 åring mellan oss ;) Trött som en gris när klockan ringde men jag gick upp direkt (har fortfarande inte snoozat sen jag bestämde mig för flera veckor sen!) och tog en promenad med hunden. Vaknade till snabbt och kände mig pigg :) Promenad och ridning ikväll :up:

Mån och tis enl schemat:up: 10km prom med barnvagn och rygg,tri och mage igår. W slocknade kl 20.30 jag 22 och sov hela natten till 8.30. Sköönt:)

Idag ska vi gå ut med mini,ska försöka trixa upp ungen i selen själv så vi kan ta en skogstur istället. Ponnyn älskar skogen så det blir mer fart på då.

Jag har annu ondare i benen idag an vad jag hade igar, pa en sadan dar niva att jag blir jatteupprord over att tappa nagot pa golvet for att det gor sa forbaskat ont att plocka upp det... Kul att mitt egenkomponerade gympass verkar ha haft nagon slags effekt i alla fall!

Nu har jag precis skickat ivag ett mail till en PT pa gymmet som borjat med en "Ladies Lifting Class" som sambon tipsade mig om. Den beskrivs som "a group PT session designed to teach ladies about why they should lift and how you can use lifting to burn fat and tone up. There will also be a heavy focus on nutrition and ensuring everyone is using the correct technique."

Var lite tveksam till en borjan da jag ar orolig for att det ska satta igang hjarnspokena sa att jag borjar jamfora mig med andra, blir besatt av vad jag ater och mar daligt p.g.a det, men jag har kommit fram till att det nog ar en bra ide trots allt. Sambon ar medveten om mina tidigare problem och ar bra pa att halla mig i schack. Jag behover lite ny inspiration och inte minst en rejal upp-putsning av min teknik i vissa ovningar kanner jag, sa det blir nog bra det har!

Jag avskyr att ha uppehåll från träningen för det gör så oooooont att börja om. Träningsvärken är monumental och det lär inte vara bättre imorgon då jag kommer sitta still i både buss och plan halva dagen för att sedan hoppa i två timmar på en konsert. Kommer må prima imorgon kväll. :D

@Mineur Låter kul! Vad är det för upplägg, hur ofta kör man den klassen?
Jamen visst! Det ar en gang i veckan och man kan kopa in sig pa ett block av fyra pass, eller sa kan man betala for varje enstaka gang man gar. Jag siktar pa paketet jag, det kostar ca 500 kr for fyra pass vilket kanns valdigt vart for den sortens traning!

Jamen visst! Det ar en gang i veckan och man kan kopa in sig pa ett block av fyra pass, eller sa kan man betala for varje enstaka gang man gar. Jag siktar pa paketet jag, det kostar ca 500 kr for fyra pass vilket kanns valdigt vart for den sortens traning!

Låter som ett bra pris för det upplägget!

...och i ungefär samma stund som jag fick min plats till kvällens pass bekräftad så knäckte jag till nacken på något sätt och har nu svårt att sitta upp samt att röra vänster arm + axel. Vad är oddsen?! :arghh:

Någon som har tips på hur man snabbast lindrar nackspärr? Är det bra eller dåligt att träna med det, tro?

...och i ungefär samma stund som jag fick min plats till kvällens pass bekräftad så knäckte jag till nacken på något sätt och har nu svårt att sitta upp samt att röra vänster arm + axel. Vad är oddsen?! :arghh:

Någon som har tips på hur man snabbast lindrar nackspärr? Är det bra eller dåligt att träna med det, tro?

Jag brukar köra på försiktig motion när jag får nackspärr. Undvika löpning och annat där kroppen får ta mycket stötar. Bra eller inte vet jag dock inte :D

Jag brukar köra på försiktig motion när jag får nackspärr. Undvika löpning och annat där kroppen får ta mycket stötar. Bra eller inte vet jag dock inte :D
Nä allt som innebär hopp eller ryckiga rörelser åker bort - jag har liksom svårt att ens ta djupa andetag som det ar nu :p Ibuprofen har dock hjälpt, så förhoppningsvis känns det lite bättre tills ikväll.

Bilder från helgen, Irland i mitt hjärta alltså :love: man får stå ut med regn 364 dagar om året, det är fan värt!
Lite mer beach-relaterat så köpte jag hem alla fem nya B&J smaker idag, såatte :angel:
IMG_6667.jpg

IMG_6535.jpg

IMG_6483.jpg

(ser ni skylten? :D)
IMG_6443.jpg

Då vart man nedsjunken i soffan med te och macka (hembakt bröd t om!) :up:

Testade på Barre Move tillsammans med @Sleepan och jag vet inte om jag tyckte det kändes så träningsaktigt, men det var rätt skönt att då att sträcka hit och dit. Fast den lilla, lilla magbiten vi gjorde... shit! Jag har uppenbarligen slarvat rejält med min magträning på sistone för det var JOBBIGT! :rofl:

I övrigt är det en "maxar-vecka" på gymmet och det känns rätt bra det med. Och till helgen blir det chokladkalaset! Jepp, här jobbas det på både utsida och insida :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jahopp. Vi kör väl igen då. :D *** Bukes bästa tränings-, kost-, pepp- och välmåendetråd rullar vidare! Gamla och nya medlemmar är... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
76 636
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka