Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men en remiss till sjukgymnast kanske kan vara bra så att du kan få hjälp att avlasta?
Tåls att fundera lite på, ja!

Åh vad jag lider med dig. Skönt att det är lite bättre idag. Hur länge kommer det göra ont? Du kanske skrivit det redan men att jag missat det. Var det ett medicinskt ingrepp eller var det för utseendets skull eller hur man ska säga?

Jag vet faktiskt inte! Nu har det värsta släppt igen, så det som är irriterande är känselbortfallet i hakan men det kan ta upp till två år innan det återställs (om det återställs öht). Det är sluttampen på mitt under/sneda/öppna bett (allt på en gång haha), har således haft väldigt svårt att tugga. Så det är väl både medicinskt och kosmetiskt, kan man kanske säga :)

Alltså, helt ärligt så suger mitt liv just nu. Mamma och pappa försökte tvinga mig till inläggning idag igen,de vakar över mig dygnet runt och är jag ensam så ringer de hela tiden och svarar jag inte direkt tror dom att jag är död och kommer hit direkt. Lider med dom, kan inte vara kul att ha en dotter som mig :( Har fått till så jag får vara ensam nu ikväll ett tag i alla fall och jag ska åka en sväng till stallet för att få tänka på lite annat,

Sjuksköterskan på psyk håller med mina föräldrar om inläggning och säger att jag börjar bli riktigt dålig nu med dåliga värden i kroppen och att vikten börjat komma ner på en riktigt låg nivå. Hade gått ner 0,8 kg sen förra veckans vägning på psyk, vet inte hur det gick till. Och sjuksköterskan sa att en sådan överdos som jag tog i lördags kan döda mig. Med tanke på hur skör min kropp är nu så räcker det med 5 tabletter för att kroppen inte ska orka mer.

Maten går sisådär, känns som jag bara äter och äter och sväller och sväller men det verkar bara vara som det känns. Men det är skitjobbigt att äta.

Och mitt i allt måste jag hitta en fodervärd till min häst, tävla på lördag och åka till hästen som bor långt bort på söndag. Orkar inte. Och försöka vara social med lite vänner och städa och tvätta och handla och duscha och bara överleva. Jag vill ha semester från livet nu.

Anledningen till att du fortfarande går ned i vikt är för att du inte äter tillräckligt. Det är bra att dina föräldrar är av den (från det egna perspektivet) jobbiga sorten, för det är de som inte ger upp. Jag är själv en sådan mamma, hon krigar och krigar och är ett pain in the ass men i slutänden också den bästa. Vi vill ju att du ska leva Qelina! :heart

Alltså, helt ärligt så suger mitt liv just nu. Mamma och pappa försökte tvinga mig till inläggning idag igen,de vakar över mig dygnet runt och är jag ensam så ringer de hela tiden och svarar jag inte direkt tror dom att jag är död och kommer hit direkt. Lider med dom, kan inte vara kul att ha en dotter som mig :( Har fått till så jag får vara ensam nu ikväll ett tag i alla fall och jag ska åka en sväng till stallet för att få tänka på lite annat,

Sjuksköterskan på psyk håller med mina föräldrar om inläggning och säger att jag börjar bli riktigt dålig nu med dåliga värden i kroppen och att vikten börjat komma ner på en riktigt låg nivå. Hade gått ner 0,8 kg sen förra veckans vägning på psyk, vet inte hur det gick till. Och sjuksköterskan sa att en sådan överdos som jag tog i lördags kan döda mig. Med tanke på hur skör min kropp är nu så räcker det med 5 tabletter för att kroppen inte ska orka mer.

Maten går sisådär, känns som jag bara äter och äter och sväller och sväller men det verkar bara vara som det känns. Men det är skitjobbigt att äta.

Och mitt i allt måste jag hitta en fodervärd till min häst, tävla på lördag och åka till hästen som bor långt bort på söndag. Orkar inte. Och försöka vara social med lite vänner och städa och tvätta och handla och duscha och bara överleva. Jag vill ha semester från livet nu.

Jag fattar inte att du inte blir inlagd. Hur tänker du själv att du ska klara av att vända det här hemma? Kan dina föräldrar hjälpa till med att leta fodervärd till hästen?

Bort med telefonen och iväg mot starten nu då. Nervöst, av någon anledning
Då ska jag alltså inte ringa tillbaka till dig nu ;) du kan ju inte ringa mitt i träningen sådär! Men nu är jag hemma så det är bara att ringa när du vill :)

------------------
Min rumpa kommer att hata mig kommande dagar. Det var tungt att gå upp till lägenheten ikväll :D men det var ett bra pass och riktigt skönt att ta ut sig ordentligt. Än bättre gick det efter att ha använt inhalatoren halvvägs igenom passet ;)

@Qelina Nä, du måste inte tävla, vara social och sådant. Jag förstår om du vill, men du måste inte. Det du måste är att ta hand om dig. Du måste äta. Oavsett hur det får dig att må. Varje extra tugga är en seger. Och du kan.

Kanske finns det någon bukefalist i dina (eller hästens) trakter som kan hjälpa till med att leta fodervärd?

Vi hejar på dig, Qelina!

Tog med mig sambon på promenad i skogen efter jobbet och skrapade ihop 6,78 km på 1,5 h. :) Vi gick ibland ganska sakta och så irrade vi omkring helt utan en plan. Så vi fick stå vid många korsningar och fundera. :p Superskönt! Blev trött i både fötter och höfter (känner att senaste tiden genererat trötta ben) men annars finemang.

Det blir ridning troligtvis 3 dagar denna vecka också, och kanske mer promenerade eller så i helgen. Nästa vecka fältjobb igen! :up: Har varit jättedålig på att skriva upp ridningen i endomondo och sista tiden har det inte blivit mycket mer än promenader, fältjobb och ridning. Det enda som finns loggat i endo var 23 km promenad i maj. Nya tag denna månad!

Lopp genomfört. Kapade mitt personbästa med minst två minuter, trots mer kuperad bana och folk i vägen.
Idag var det konditionen som satte stopp. Ett molande knä till och från bidrog till viss försiktighet och en höftböjare från helvetet gjorde uppförsbackarna väldigt svåra. Men det där går att träna upp! Det känns helt fantastiskt! Äntligen kan jag bli bättre på att springa, för nu kan jag andas ordentligt när jag gör det!

wpid-wp-1433182408238.jpeg

@Ninnurur Att jag ringde innan berodde på att jag höll på att stressa upp fullständigt när jag kom till området och såg alla folk, och inte visste var jag skulle hämta nummerlappen. Men jag fick tag i Danne, hittade nummerlappstältet med honom i örat och kunde sen gå åt sidan i väntan på start :)

Grymt jobbat @cili :) Tufft att ens ställa upp, mina nerver skulle aldrig tåla ett lopp..

Idag har jag endast skrapat ihop 5 km promenad varvat med löpning, inser att mitt 10 km-mål nog var lite skrivet i affekt.. Hehe. Men det var skönt även om jag var helt slut i kroppen, fast jag suttit still hela dagen.
Dock har jag haft en rätt produktiv dag ändå:
Tentat 6 h
Varit på jobbet
Hämtat en datafil inför höstens forskning
Städat hela lägenheten

Nu ska jag ta fredagarnas fredagkväll (fast jag vet att det är måndag ;)) och dricka vin och gå ut med vännerna. Är så himmels sköööönt att inte plugga mer!! Ha en bra kväll :)

@Ninnurur Att jag ringde innan berodde på att jag höll på att stressa upp fullständigt när jag kom till området och såg alla folk, och inte visste var jag skulle hämta nummerlappen. Men jag fick tag i Danne, hittade nummerlappstältet med honom i örat och kunde sen gå åt sidan i väntan på start :)
Skönt att det löste sig! :)

Min träning går segt.
Gick 10 km med sambon i fredags sen råkade jag tacka ja till att vara social med några vänner, blev några öl på köpet också. I lördags hade jag förbestämt en dejt med en tjejkompis som gjorde massa svingoda drinkar och shots med en himla massa kalorier i. Så ja den där en mils promenaden var ganska meningslöst.
Igår och idag har jag mest suttit ner. Det har blåst rejält hela dagen och jag känner bara meh...till att gå ut.

Jag kommer dessutom skita i gymkortet hädanefter. Min vän gav upp efter typ nio gånger på gymmet och jag kommer inte ner dit själv så jag kommer fortsätta äta nyttigt, träna hemma i stället, promenera och cykla så fort jag köpt ny cykel. Det är inte värt att slänga ut pengar på gymkort när jag ändå inte gå dit.

Min träning går segt.
Gick 10 km med sambon i fredags sen råkade jag tacka ja till att vara social med några vänner, blev några öl på köpet också. I lördags hade jag förbestämt en dejt med en tjejkompis som gjorde massa svingoda drinkar och shots med en himla massa kalorier i. Så ja den där en mils promenaden var ganska meningslöst.
Igår och idag har jag mest suttit ner. Det har blåst rejält hela dagen och jag känner bara meh...till att gå ut.

Jag kommer dessutom skita i gymkortet hädanefter. Min vän gav upp efter typ nio gånger på gymmet och jag kommer inte ner dit själv så jag kommer fortsätta äta nyttigt, träna hemma i stället, promenera och cykla så fort jag köpt ny cykel. Det är inte värt att slänga ut pengar på gymkort när jag ändå inte gå dit.
Promenaden var inte alls meningslös! Den gjorde massor både fysiskt och psykiskt, jag lovar! :)

Någonting positivt hände idag i alla fall! :bump:Jag var i stallet och det var så härligt, fick mysa med lilla medryttarponnyn som kliade mig i håret när jag borstade på henne och sen red vi ut. Massor av trav i ett soligt och grönt landskap och sällskap med en riktigt god vän. Nu är mamma på väg hit, jag vill bara vara ifred men dom låter mig inte vara ensam, ska utnyttja situationen och be om lite massage av mina ömma axlar. Har spänt mig så mycket det senaste så jag har hemskt ont i kroppen och huvudet.

Promenaden var inte alls meningslös! Den gjorde massor både fysiskt och psykiskt, jag lovar! :)

Egentligen vet jag att promenaden gjorde en massa bra men jag blir så trött på att det ska vara så svårt att säga nej till att ta en öl med kompisarna. Jag har fortfarande lite lätt träningsvärk i låren efter promenaden :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
78 992
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 371
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar