Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är jag inte så tuff längre. Är ofantligt trött samtidigt som jag inte kan sova för att jag har ont. Har blivit besparad en hel del smärta, men nu har det passerat någon magisk gräns till outhärdlig. Men det är en väldigt udda smärta dock. Mer som att det är musklerna i hela nacken och axlarna som inte vill vara med mer, som att jag mår illa i musklerna. Är väl någon form av överansträngning eftersom jag använder helt nya muskler. Men det finns inget sätt att avlasta på, hud jag än lägger kuddarna :cry: Dödens huvudvärk också, kommer väl säkert också från musklerna. Däremot har jag inte ont i käkarna eller tänderna :confused: Känns lite mysko med tanke på att de ändå dragit ut två tänder och sågat av mina käkben :rofl:

I övrigt:

hakskdkdnkdkdlskdkekdkdb ARREEEGHHHH

Slut på rant

Alltså världens sämsta. Jag blir alltid sjuk inför resor. Alltid!

Först var det benhinnorna förra veckan, så fort de började kännas bättre åkte jag på världens förkylning eller vad det nu är. Alltså jag har aldrig haft såhär ont i halsen, gör ont att andas bara. Lägg på hosta på det, alltså det smärtar så mycket varje gång jag hostar att jag ibland börjar gråta efteråt... Våndas inför varje hostattack... Känns som att hela min strupe är ett enda stort och varigt öppet sår...

Det värsta är att även om jag förhoppningsvis hinner bli frisk inom en vecka så lär nog min sambo bli ganska smittad, så han kommer säkert vara dundersjuk när vi åker. Ååååhhhåhåhååhhh.

Alltså världens sämsta. Jag blir alltid sjuk inför resor. Alltid!

Först var det benhinnorna förra veckan, så fort de började kännas bättre åkte jag på världens förkylning eller vad det nu är. Alltså jag har aldrig haft såhär ont i halsen, gör ont att andas bara. Lägg på hosta på det, alltså det smärtar så mycket varje gång jag hostar att jag ibland börjar gråta efteråt... Våndas inför varje hostattack... Känns som att hela min strupe är ett enda stort och varigt öppet sår...

Det värsta är att även om jag förhoppningsvis hinner bli frisk inom en vecka så lär nog min sambo bli ganska smittad, så han kommer säkert vara dundersjuk när vi åker. Ååååhhhåhåhååhhh.
Nu är jag inte så tuff längre. Är ofantligt trött samtidigt som jag inte kan sova för att jag har ont. Har blivit besparad en hel del smärta, men nu har det passerat någon magisk gräns till outhärdlig. Men det är en väldigt udda smärta dock. Mer som att det är musklerna i hela nacken och axlarna som inte vill vara med mer, som att jag mår illa i musklerna. Är väl någon form av överansträngning eftersom jag använder helt nya muskler. Men det finns inget sätt att avlasta på, hud jag än lägger kuddarna :cry: Dödens huvudvärk också, kommer väl säkert också från musklerna. Däremot har jag inte ont i käkarna eller tänderna :confused: Känns lite mysko med tanke på att de ändå dragit ut två tänder och sågat av mina käkben :rofl:

I övrigt:

Slut på rant
Hoppas att ni mår bättre båda två snart, det låter inte alls roligt :crazy:

Då var det juni och sommar - och just nu är det 7 grader och grått ute... Ska bli riktigt skönt att åka och hälsa på min bror i Budapest nästa vecka, där ska det bli över 30 grader (! :bump:) vilket ska bli sååå skönt. Har saknat sol och värme på senaste tiden. Ingen tillgång till gym på 10 dagar kommer att kännas lite konstigt men det skadar nog inte med lite extra vila.

Har räknat ihop hur mycket jag tränade under maj månad, och jag skrapade ihop 18 pass styrketräning, ett snitt på 4,5 i veckan. Idag kör jag juni månads första benpass, taggad!

Sammanfattning av Maj för mig:
* Jag lyckades röra på mig varje dag, vilket var mitt mål. Yey!
* Jag har börjat med kcal-räkning vilket känns bra, skönt att inte var proppmätt konstant:p
* Nästan 36 timmars träning loggade

Igår räknade jag inte kcal för att jag kunde ärligt inte uppskatta vad allt innehöll men jag åt inte upp allt bara för att det var gott utan när jag var nöjd så slutade jag äta, och det var inte så svårt :)

Matdagen igår:D
Först var vi på brunch på Ikea, sådär tycker jag. Billig absolut men ganska tråkig faktiskt och inte så smakrik. Åt mackor, musli och yoghurt och pannkakor.

Sen ville killen "vila fötterna" så vi gick in på ett cafe och beställde 3 kakor (kladdkaka, choklad-cheescake och vit kladdkaka), eftersom jag fortfarande var ganska mätt så åt jag kanske en-två bitar på varje kaka.

När vi skulle äta var jag fortfarande inte särskilt hungrig men vi valde att gå ut och äta eftersom vi inte orkade laga mat. Så då fick vi en brödbit att äta medan vi väntade på maten och sen åt jag svamp-risotto. Då den var superfet med en massa grädde, olja och dränkt i ost så åt jag inte så mycket, det blev stabbigt direkt.

Sen åkte vi hem till mina svärföräldrar och åt en mandeltårta med grädde. Jag tog bara en liten bit eftersom jag fortfarande var mätt.

Så det blev en hel del ätande igår men inte så mycket vid varje tillfälle.

Alltså hur gick det här till?! Juni redan nu?!

Idag är det dags för 5km på blodomloppet.
Utöver det ägnar jag mig åt att skriva packlista. På fredag kväll är det dags att lämna hemmet, och jag är dödsnervös (men bara för flygresan till Tyskland). Hämtade ryggsäcken igår och idag lär vi boka boende på första destinationen (inget napp på couchsurfing just där).
Ska försöka få in en del gym dagarna innan vi åker, det känns som en bra grej för att minska nervositeten.

Ännu ondare än i natt. Nu är jag inte tuff längre. Ont överallt - i käkarna, huvudet, öronen, nacken. Vill gråta. Medicinen hjälper inte längre :cry:

Jag tycker det låter som att du behöver vara inlagd, du verkar inte kunna vända den negativa trenden du är i nu? Du skrev nåt om att det blev svårare när vården ville att du skulle väga dig oftare, men du hade ju börjat gå ned i vikt redan innan det.

+1

Hej tråden! Jag har haft en mysig helg hos familjen trots tråkväder. Pratade med moster också (tandläkare) angående problemen, hon trodde att det kunde vara någon liten tandflisa som satt kvar. Och de senaste dagarna tyder faktiskt på det, skriver spoiler för det kanske kan uppfattas som lite äckligt för den kräsmagade :p

Det har ju varit lite svullet vid tandköttet som ska läka ihop där tanden satt, för några dagar sedan såg jag att det hade bildats som en liten böld där :crazy: Och sen när jag tryckte på den med en tops så kom det ut var :yuck: Igår gick den sönder, och idag kände jag att det är något lite hårt och vasst där "bölden" satt. Tittade i spegeln och det är faktiskt misstänkt likt en liten tandbit...

Så nu måste jag ringa folktandvården IGEN :down: Och kräva att de gör en uppföljande undersökning gratis (för det ska ingå i själva tandutdragningen). Suck, suck, suck. Men får jag bukt med problemen är det ju lätt värt det.

Om vi slutar prata om tänder :p Så började jag dagen med en oavsiktlig sovmorgon, haha... Sen yoga. Nu dags att åka till universitetet för sista gången den här terminen :banana: Har lite smågrejer kvar att fixa med uppsatsen i veckan men sen är det sommarlov :D

Näe fy, din stackare! :( :( Hoppas verkligen det lättar snart, annars kanske du måste få mer smärtstillande?

Samma här... :meh: Ösregn och blåst, mysigt.
Vet inte riktigt vad det skulle vara för medicin bara, går just nu på maxdos citodon och diklofenak och det är effektivare än kombon diklo+tramadol. Känns ju sådär att behöva gå på morfinet igen :crazy:

Vet inte riktigt vad det skulle vara för medicin bara, går just nu på maxdos citodon och diklofenak och det är effektivare än kombon diklo+tramadol. Känns ju sådär att behöva gå på morfinet igen :crazy:
Kan du få massage av någon? Eller ha vetekudde över axlarna kanske? Om det är musklerna som orsakar smärtan så kan ju en TENS funka också. Hoppas det löser sig snart!

@zassoo - du fixar det där samtalet, jag lovar! Tänk så skönt när det är gjort :up:

Själv har jag cyklat lite i blåsten, ska ge mig ut snart igen. Ikväll är det veckans enda ledarledda träningspass. Resten av veckan vet jag inte hur det blir riktigt. Ska bygga en hel del så jag får se om jag hinner träna utöver det.

Kan du få massage av någon? Eller ha vetekudde över axlarna kanske? Om det är musklerna som orsakar smärtan så kan ju en TENS funka också. Hoppas det löser sig snart!

@zassoo - du fixar det där samtalet, jag lovar! Tänk så skönt när det är gjort :up:

Själv har jag cyklat lite i blåsten, ska ge mig ut snart igen. Ikväll är det veckans enda ledarledda träningspass. Resten av veckan vet jag inte hur det blir riktigt. Ska bygga en hel del så jag får se om jag hinner träna utöver det.
Vet inte hur mycket jag får greja med musklerna dessvärre. Mamma ringde min sköterska för någon timme sedan och det verkar som att det är brutal träningsvärk som gör det, eftersom jag använder helt nya muskler. Men det värsta har släppt nu i alla fall, som tur är!

Vet inte hur mycket jag får greja med musklerna dessvärre. Mamma ringde min sköterska för någon timme sedan och det verkar som att det är brutal träningsvärk som gör det, eftersom jag använder helt nya muskler. Men det värsta har släppt nu i alla fall, som tur är!
Men en remiss till sjukgymnast kanske kan vara bra så att du kan få hjälp att avlasta?

I övrigt:

Slut på rant
Åh vad jag lider med dig. Skönt att det är lite bättre idag. Hur länge kommer det göra ont? Du kanske skrivit det redan men att jag missat det. Var det ett medicinskt ingrepp eller var det för utseendets skull eller hur man ska säga?

Alltså hur gick det här till?! Juni redan nu?!

Idag är det dags för 5km på blodomloppet.
Utöver det ägnar jag mig åt att skriva packlista. På fredag kväll är det dags att lämna hemmet, och jag är dödsnervös (men bara för flygresan till Tyskland). Hämtade ryggsäcken igår och idag lär vi boka boende på första destinationen (inget napp på couchsurfing just där).
Ska försöka få in en del gym dagarna innan vi åker, det känns som en bra grej för att minska nervositeten.
Lycka till på blodomloppet! Brukar det vara många som springer det?

Alltså, helt ärligt så suger mitt liv just nu. Mamma och pappa försökte tvinga mig till inläggning idag igen,de vakar över mig dygnet runt och är jag ensam så ringer de hela tiden och svarar jag inte direkt tror dom att jag är död och kommer hit direkt. Lider med dom, kan inte vara kul att ha en dotter som mig :( Har fått till så jag får vara ensam nu ikväll ett tag i alla fall och jag ska åka en sväng till stallet för att få tänka på lite annat,

Sjuksköterskan på psyk håller med mina föräldrar om inläggning och säger att jag börjar bli riktigt dålig nu med dåliga värden i kroppen och att vikten börjat komma ner på en riktigt låg nivå. Hade gått ner 0,8 kg sen förra veckans vägning på psyk, vet inte hur det gick till. Och sjuksköterskan sa att en sådan överdos som jag tog i lördags kan döda mig. Med tanke på hur skör min kropp är nu så räcker det med 5 tabletter för att kroppen inte ska orka mer.

Maten går sisådär, känns som jag bara äter och äter och sväller och sväller men det verkar bara vara som det känns. Men det är skitjobbigt att äta.

Och mitt i allt måste jag hitta en fodervärd till min häst, tävla på lördag och åka till hästen som bor långt bort på söndag. Orkar inte. Och försöka vara social med lite vänner och städa och tvätta och handla och duscha och bara överleva. Jag vill ha semester från livet nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
78 992
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 371
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar