Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spännande med fystest! Imponerande med armhävningarna :) Vad var det för rörelseövning?

Äh, fettprocent kan väl kvitta så länge man är stark :D:banana:

Haha, jag för min del tycker dock inte att armhävningarna var så mycket att hänga i julgranen så där var det rätt lågt sätt. Tjejer gör på knä och när jag maxat på tå har jag gjort två färre än idag bara :p
Men men, kul ändå!

Rörligheten var att sitta med fötterna mot en step up-bräda, ha ryggen rak och sen luta sig så långt fram som möjligt och komma så långt fram som möjligt med händerna på brädan. Men jag når ju inte ens mina egna fötter :p

Självklart är fettprocent inte så viktigt, men jag ligger inte där jag vill i vikt. Så fettprocenten bör ju minska även den om jag går ner.
Sen verkar det ju halvtrubbigt, för jag var precis på gränsen till övervikt(fetma enligt vissa sidor), och där ser jag inte mig själv ligga. Var därför hon trodde det blivit något fel, men jag vet inte. :p
Hon skulle försöka fixa en sån där riktig våg istället, så jag hoppas jag får prova det :)

Haha, jag för min del tycker dock inte att armhävningarna var så mycket att hänga i julgranen så där var det rätt lågt sätt. Tjejer gör på knä och när jag maxat på tå har jag gjort två färre än idag bara :p
Men men, kul ändå!

Rörligheten var att sitta med fötterna mot en step up-bräda, ha ryggen rak och sen luta sig så långt fram som möjligt och komma så långt fram som möjligt med händerna på brädan. Men jag når ju inte ens mina egna fötter :p

Självklart är fettprocent inte så viktigt, men jag ligger inte där jag vill i vikt. Så fettprocenten bör ju minska även den om jag går ner.
Sen verkar det ju halvtrubbigt, för jag var precis på gränsen till övervikt(fetma enligt vissa sidor), och där ser jag inte mig själv ligga. Var därför hon trodde det blivit något fel, men jag vet inte. :p
Hon skulle försöka fixa en sån där riktig våg istället, så jag hoppas jag får prova det :)

Jaha, trodde det var på tå! Men tycker ändå det är riktigt bra! :)

Oj, nä det låter lite knäppt O_o Vad ligger gränserna på? Min våg mäter fettprocent men jag litar inte så värst på de siffrorna, fast jag vet att jag ligger lite väl högt :p

Edit: googlade och gränsen för övervikt/fetma enligt fettprocent verkar vara 30 % på kvinnor, min våg säger att jag ligger över 30 %... :grin: Det är ju dock rätt trubbigt som sagt, den stora andelen av mitt fett sitter på rumpa och lår vilket sägs vara det bästa stället. Lagom mycket på överkroppen så jag väljer att inte bry mig så mycket :D

Åh, idag är det extra kämpigt med maten. Sitter med kvällsmelliset nu och vill inte äta upp allt. Tyckte att vikten imorse var för hög, vill inte väga så här, orkar inte leva med en så hög vikt. Men jag ska försöka tvinga i mig allt nu i alla fall men ångesten tar död på mig. Det känns verkligen som att jag dör av ångesten, Dumma, dumma anorexi. Det måste väl vara den som jävlas? Eller är jag så stor som den säger att jag är. Jag är helt förtvivlad nu, önskar att jag inte vägde så här mycket. Har många tankar om att jag måste börja äta mindre. Men vill försöka hänga i tills på måndag då nästa officiella vägning är och se vad vikten visar på då. Men just nu vill jag nästan dö. Men jag ska stå ut och ta mig igenom kvällen.

Åh, idag är det extra kämpigt med maten. Sitter med kvällsmelliset nu och vill inte äta upp allt. Tyckte att vikten imorse var för hög, vill inte väga så här, orkar inte leva med en så hög vikt. Men jag ska försöka tvinga i mig allt nu i alla fall men ångesten tar död på mig. Det känns verkligen som att jag dör av ångesten, Dumma, dumma anorexi. Det måste väl vara den som jävlas? Eller är jag så stor som den säger att jag är. Jag är helt förtvivlad nu, önskar att jag inte vägde så här mycket. Har många tankar om att jag måste börja äta mindre. Men vill försöka hänga i tills på måndag då nästa officiella vägning är och se vad vikten visar på då. Men just nu vill jag nästan dö. Men jag ska stå ut och ta mig igenom kvällen.

Ja den jävlas med dig. Slå den på käften och ät upp melliset! Vi hejar på dig allihopa :)

Jag har mätt fettprocent med både våg och sån som de klämmer skinnet lite här och var på kroppen i..
Enligt vågen ligger jag i överkant och enligt tången (? vad kallas det?) ligger jag i underkant, så jag vet inte hur mycket man ska tro på det egentligen.. kläderna passar och muskler väger mer än fett! :D :up:

Edit: Kollade båda delar på samma dag strax efter varandra!

Jag har mätt fettprocent med både våg och sån som de klämmer skinnet lite här och var på kroppen i..
Enligt vågen ligger jag i överkant och enligt tången (? vad kallas det?) ligger jag i underkant, så jag vet inte hur mycket man ska tro på det egentligen.. kläderna passar och muskler väger mer än fett! :D :up:

Oj vad skumt, undrar hur det kan bli så? Båda sätten känns lite opålitliga tycker jag.

@Sleepan Jag fick också väldigt konstiga resultat tycker jag på en hälsoundersökning. Hade ett midjemått som visade på fetma/hög risk för hjärt- och kärlsjukdomar. Då låg jag på ca 73 kg till mina 167 cm! Dvs, inte särskilt livsfarlig vikt (men inte vad jag är nöjd på, det är dock inte samma sak)... Så det där med fettprocent kan nog vara rätt så missvisande!

Nej, du är inte så stor som den dumma rösten säger fina du.
Du är mindre än de allra, allra flesta tjejer i din ålder.
Du och jag är lika gamla tror jag. Skulle tippa på ungefär lika långa. Och på att jag väger nästan typ 30 kg mer än dig. Och jag tror inte någon skulle komma på tanken att säga att jag är stor.

Så nä. Du är inte stor. Du är yttepytteliten.
Kram!

Oj vad skumt, undrar hur det kan bli så? Båda sätten känns lite opålitliga tycker jag.

Jag kollade bara för att det var kul :p Inget jag direkt skulle lita på.. Men å andra sidan så väger jag mig bara en gång om året och anser att om kläderna passar så har jag inte ändrat mig nämnvärt! :up:

Edit: Kollade båda delar på samma dag strax efter varandra!

Haha, då vill jag knappt ställa mig på vågen :p

Men - jag lät bli att käka en kanelbulle när jag kom hem ikväll pga detta. Så, alltid något :p (redan käkat två pannkakor med grädde och sylt plus några godisbitar idag så jag kunde gott skippa bullen :p)

• Gilla
Reactions: WS6
@Sleepan Jag fick också väldigt konstiga resultat tycker jag på en hälsoundersökning. Hade ett midjemått som visade på fetma/hög risk för hjärt- och kärlsjukdomar. Då låg jag på ca 73 kg till mina 167 cm! Dvs, inte särskilt livsfarlig vikt (men inte vad jag är nöjd på, det är dock inte samma sak)... Så det där med fettprocent kan nog vara rätt så missvisande!

Mycket märkligt det där.
Jag vet ju att jag mår bra och att kroppen definitivt inte är stor. Men man vill ju ändå att sånt där ska vara tillförlitligt :p

Jaha, trodde det var på tå! Men tycker ändå det är riktigt bra! :)

Oj, nä det låter lite knäppt O_o Vad ligger gränserna på? Min våg mäter fettprocent men jag litar inte så värst på de siffrorna, fast jag vet att jag ligger lite väl högt :p

Edit: googlade och gränsen för övervikt/fetma enligt fettprocent verkar vara 30 % på kvinnor, min våg säger att jag ligger över 30 %... :grin: Det är ju dock rätt trubbigt som sagt, den stora andelen av mitt fett sitter på rumpa och lår vilket sägs vara det bästa stället. Lagom mycket på överkroppen så jag väljer att inte bry mig så mycket :D

Vi skrotar det där helt enkelt :p
Verkar mycket svårt att få det rätt.
Ska dock göra en mätning av allt i oktober igen. Kul att se vad som hänt iaf :)

Wow! Är det bara en vecka kvar? Så häftigt!
Hur var det nu - du och hon du ska resa med har aldrig träffats eller?
Jo, det har vi. Vi tog en lunch i Gbg i slutet av mars :D
I övrigt har vi skött all kommunikation över fb, men det känns skitbra! Det ska bli jättekul att möta massa nya människor längs vägen. Vi har precis hittat en tjej, som precis kom hem från sin interrailresa, som vill hänga med oss i Berlin första dagen tills hon vi ska sova hos slutar jobbet :D

Apropå vågar som väger fettprocent så kan man bl.a. få olika siffror beroende på hur mycket vatten man druckit den dagen. Då är kalipermätning (tången) mer tillförlitlig!

Jag har aldrig ens sett en våg som mäter fettprocent så jag vet inte om det här är en dum fråga, men hur vet vågen hur mycket av vikten som är fett?

Jag tog ledigt igår, från både jobbet och träningen, kändes skönt med oplanerad vila faktiskt. Sov ut ordentligt, sen gick jag upp och gjorde i ordning en fin frukost och njöt av solen på morgonen. Sen kom mannen hem vid lunch och då åkte vi in till stan och shoppade lite skor åt honom, men det blev jag ganska stressad och uppe i varv över, så det var skönt att komma hem sen och ta en lång promenad. Jag tycker att det är konstigt att nu när jag verkligen arbetar på och är medveten om min stress så känns det nästan som att den känns starkare när den väl kommer? Hm.

Idag kör jag veckans sista gympass i alla fall, sen tar jag helg. Blir "bara" tre den här veckan, men det märks inte med tanke på min träningsvärk :p

IMG_0459-2_zpswasyih9c.jpg

Bästa frukosten igår :d

Alltså jag är så förbannad! En kollega kom in och ville diskutera den inlämningsuppgift som studenterna i vår gemensamma kurs snart ska lämna in. Jag frågar om han tycker att vi ska läsa alla uppsatser, eller bara de vi handlett själva (varje lärare har 1-2 grupper à 2 studenter som vi handlett). Min kollega svarar: "ja... jag läser knappt mina, jag skummar bara igenom." Min reaktion: "?????". Kollegan: "Ja, jag har ju så mycket annat att göra, och så är jag så dålig på engelska..." (Hela kursen är på Engelska och i princip samtliga studenter kan inte svenska alls.)

Jag blir helt matt. Hur kan man ens vara lärare med den inställningen? På en högskola? Jag tycker att det är för jävligt gentemot studenterna som ju får en undermålig utbildning med lärare som inte ens läser deras uppsatser? Jag är alltid jättenoga med att ge relevant feedback till mina studenter - der är ju min uppgift som lärare! Hur ska studenterna annars lära sig någonting? Dock är det lite känsligt såklart när en tycker att en kollega misskött sig... Jag vet inte om jag bör prata med någon (ämnesansvarig, forskningsledaren eller kanske avdelningschefen...)? Jag tycker ärligt att det äventyrar kvaliteten på utbildningen och är DJUPT orättvist mot studenterna som lägger ner tid och pengar på att få en utbildning där det finns lärare som har en sådan taskig attityd som min kollega.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
78 992
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 371
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar