Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag läser gärna om du hittar den!
Dock var det inte håll jag fick igår.. Jag har nämligen fortfarande ont.. :( När jag har googlat så är det närmsta jag kommit att det kanske kan vara höftböjaren, men så står det att det brukar göra ont ner mot ljumsken, stråla ut i benet och jag har ont uppe vid höftbenet liksom, kanske kan kalla det magen till och med, har en öm punkt där.. gör ont när jag springer (då känns det som håll) och när jag vrider mig lite i vissa läge så hugger det till..
Tänkte ringa 1177 när jag kommer hem och höra vad de säger, men jag tror att det är en muskelskada på ett eller annat vis, hur man nu får det på det stället av att springa?!
Är så trött på att aldrig få vara 100% hel..
Var mer exakt menar du med uppe vid höftbenet? Det kan vara ett muskelfäste som gör ont.
Att få ont i höftböjare vid löpning är inte helt ovanligt, det blir ju plötsligt ganska mycket jobb för den med att lyfta upp benet kvickt i varje steg.

Var mer exakt menar du med uppe vid höftbenet? Det kan vara ett muskelfäste som gör ont.
Att få ont i höftböjare vid löpning är inte helt ovanligt, det blir ju plötsligt ganska mycket jobb för den med att lyfta upp benet kvickt i varje steg.

Typ 2-3cm snett in/upp från höftbenets "spets"..? Har en punkt där som ömmar framförallt om jag trycker där..
Jag kände ingenting under uppvärmningen som i slutet även innebär 100% ruscher, det kom i början av matchen..
Jag spånar bara, jag har ingen aning om vad som gör ont eller varför.. Men jag hatar det!

Det blev en promenad med en kompis på eftermiddagen och det tillsammans med tvätt och besök på vårdcentralen blev mycket för mig, jag är helt slut. Gått 125 minuter idag och fixat med andra saker. Nu måste jag vika tvätten också och försöka få energi till det och energi till att fixa något att äta, det är ju förberett sen igår så det är bara att plocka fram, och hitta energi till kvällspromenaden sen också. Men har några timmar att ladda upp..

Idag vill jag helst inte äta mer, känns som jag borde dra ner på maten för att jag är så tjock. Men jag får ge den här kosten en eller ett par veckor till för att se resultatet, går jag ner, står still eller går upp? Vill inte gå upp i vikt, vet att alla säger att jag måste men anorexin säger att jag måste gå ner i vikt och en liten del säger att jag kan få stå still i vikt men helst gå ner. Den där friska sidan som vet att jag borde gå upp i vikt är väldigt svag just nu. Hur hittar jag dit igen?

Jag läser gärna om du hittar den!
Dock var det inte håll jag fick igår.. Jag har nämligen fortfarande ont.. :( När jag har googlat så är det närmsta jag kommit att det kanske kan vara höftböjaren, men så står det att det brukar göra ont ner mot ljumsken, stråla ut i benet och jag har ont uppe vid höftbenet liksom, kanske kan kalla det magen till och med, har en öm punkt där.. gör ont när jag springer (då känns det som håll) och när jag vrider mig lite i vissa läge så hugger det till..
Tänkte ringa 1177 när jag kommer hem och höra vad de säger, men jag tror att det är en muskelskada på ett eller annat vis, hur man nu får det på det stället av att springa?!
Är så trött på att aldrig få vara 100% hel..

Här är artikeln
http://traningslara.se/hall-vid-traning-vad-ar-orsaken/

Hoppas att det går över snabbt, vad det nu är!

• Gilla
Reactions: WS6
Jag hade tänkt gå ut och springa idag men sitter hemma och väntar på ett paket ska komma. Har under tiden tränat lite med ett bokken, var länge sedan jag tränade för instruktör och det känns inte som att tekniken är helt ok längre. Borde skaffa en bra spegel jag kan träna framför för att ha lite bättre koll.

Typ 2-3cm snett in/upp från höftbenets "spets"..? Har en punkt där som ömmar framförallt om jag trycker där..
Jag kände ingenting under uppvärmningen som i slutet även innebär 100% ruscher, det kom i början av matchen..
Jag spånar bara, jag har ingen aning om vad som gör ont eller varför.. Men jag hatar det!
Här sitter höftböjarna, så det låter inte helt orimligt att det skulle kunna vara dom som gör ont.
Det kan gå jättefint i början, och sen när det blivit för mycket så märks det av
content_content_M._iliopsoas_Neutral-Null-Stellung.png

Fältveckan avslutad! Om några veckor är det dock på't igen. :) Känner mig lite oförskämt fräsch men nu ska jag VILA, för i morgon är det nog dödens trötthet som smugit sig på mig tror jag. :p Har ätit hyfsat bra, med sallad till lunch två dagar och lite godis bara på dagarna. Var sugen på efterrätt varje kväll till middagen men blev så mätt av maten så det blir aldrig nåt med det.

Skulle vilja se hur långt vi gått men jag får nog nöja mig med att det var skitjobbigt för vi har nog gått mycket kortare än man tror och desto mer på höjden. Bra rump- och benträning. :up: :D Nästa vecka är det massage igen vilket känns mycket välbehövligt.

@GoLightly Ja det är jättekul när man har bra förhållanden och får se vackra platser! När det ösregnar och är svinkallt, not so much. Hehe.

Jag hade tänkt gå ut och springa idag men sitter hemma och väntar på ett paket ska komma. Har under tiden tränat lite med ett bokken, var länge sedan jag tränade för instruktör och det känns inte som att tekniken är helt ok längre. Borde skaffa en bra spegel jag kan träna framför för att ha lite bättre koll.
Vad är bokken?

Igår blev det en 5km promenad innan jobbet, kändes skönt, första promenaden på hela veckan. Och idag har jag laddat upp för jobb genom att spendera några timmar i stallet, så lugnt, harmoniskt och kravlöst. Jag hade verkligen inte insett hur mycket jag faktiskt saknat hästarna! Tiden bara flyger iväg när jag är där, all stress försvinner och jag kommer hem som en ny människa. :bump:

Hoppas det läker snabbt och att du slipper ha överjävligt ont @LindgrenV, den där operationen verkar jäkligt läskig!
Det hoppas jag med! Lär dock göra ont eftersom de kapat käkbenen. Har svullnat ännu mer just så jag ser ut som en klockren kopia av American Dad. Verkar dock ha roat hela sjukhuset för humorn har det inte varit något fel på :angel:

Här sitter höftböjarna, så det låter inte helt orimligt att det skulle kunna vara dom som gör ont.
Det kan gå jättefint i början, och sen när det blivit för mycket så märks det av
content_content_M._iliopsoas_Neutral-Null-Stellung.png

Det var när jag hittade en sådan bild som jag misstänker att det kan vara höftböjaren.. Har en tid hos kiropraktorn på onsdag, se om jag kan flytta den till måndag istället.. Men antar att det är som vanligt med muskler, vila som gäller.. :down: :meh:

Det var när jag hittade en sådan bild som jag misstänker att det kan vara höftböjaren.. Har en tid hos kiropraktorn på onsdag, se om jag kan flytta den till måndag istället.. Men antar att det är som vanligt med muskler, vila som gäller.. :down: :meh:
Eller aktiv vila, som promenader :)
Testa med smärtstillande gel så länge, då kan det vända fortare. Och kör sen styrketräningar för höftböjaren när smärtan inte är så stor längre, så ska det nog bli bra i slutändan :)

Eller aktiv vila, som promenader :)
Testa med smärtstillande gel så länge, då kan det vända fortare. Och kör sen styrketräningar för höftböjaren när smärtan inte är så stor längre, så ska det nog bli bra i slutändan :)

Ja inte kan jag sitta still iaf - då blir jag knäpp! :p Ska ha någon form av sådan gel, men tycker inte de har hjälpt tidigare så inget jag tänker på.. och ska köra biolight imorn! Har ju match den 7/6 igen.. :angel:

Ja inte kan jag sitta still iaf - då blir jag knäpp! :p Ska ha någon form av sådan gel, men tycker inte de har hjälpt tidigare så inget jag tänker på.. och ska köra biolight imorn! Har ju match den 7/6 igen.. :angel:
Haha! Undrar varför jag inte är förvånad när det svaret kommer i just den här tråden ;) Fullt av folk som inte kan ta det lugnt :D
Testa att smörja in flera gånger om dagen så kan det göra skillnad, men du gör ju förstås som du vill :)

• Gilla
Reactions: WS6
Apropå folk som inte kan ta det lugnt så var jag och tog ut euro inför resan idag :bump:
Jag är så exhalterad, toknervös och förnekande samtidigt just nu. Ena stunden hoppar jag runt för att det ska bli så kul, nästa så undrar jag över om jag kommer dö av stress på planet och i den tredje låtsas jag om att det inte finns någon resa.

Och jäklar vad beachig den resan lär bli, för jag kan tänka mig att vi kommer gå runt massor för att se saker. Tror allt att jag får ladda mitt aktivitetsarmband ordentligt innan och komma ihåg att packa sladden så jag kan ladda upp det längs vägen också. Det vore roligt att se hur många stegs skillnad det kan bli mot min vardag. En vecka kvar nu, jösses.

Apropå folk som inte kan ta det lugnt så var jag och tog ut euro inför resan idag :bump:
Jag är så exhalterad, toknervös och förnekande samtidigt just nu. Ena stunden hoppar jag runt för att det ska bli så kul, nästa så undrar jag över om jag kommer dö av stress på planet och i den tredje låtsas jag om att det inte finns någon resa.

Och jäklar vad beachig den resan lär bli, för jag kan tänka mig att vi kommer gå runt massor för att se saker. Tror allt att jag får ladda mitt aktivitetsarmband ordentligt innan och komma ihåg att packa sladden så jag kan ladda upp det längs vägen också. Det vore roligt att se hur många stegs skillnad det kan bli mot min vardag. En vecka kvar nu, jösses.

Wow! Är det bara en vecka kvar? Så häftigt!
Hur var det nu - du och hon du ska resa med har aldrig träffats eller?

Så, tillbaka från fystest. Duschat, ätit och landat i soffan.

Rörlighetsövningen skrotade hon helt för att jag inte kunde utföra det jag skulle. Haha.
Sen var det armhävningar vilka gick bra. Låg på "utmärkt" på den skalan, vilket var det bästa.
Sen var det rodd och där låg jag på mellan medel och över medel. Närmare över medel.

Fettprocenten var sådär upplyftande, och PTn trodde det var fel, haha. Men det tror inte jag. Det var nog bara sanningen... :p

Jag ligger redan i sängen nu. Tog helt totalslut efter dagens träningspass. Benen känns helt stumma nu, vet inte riktigt varför heller. Blir till att sova tidigt och hoppas på att jag är piggare imorrn.

Så, tillbaka från fystest. Duschat, ätit och landat i soffan.

Rörlighetsövningen skrotade hon helt för att jag inte kunde utföra det jag skulle. Haha.
Sen var det armhävningar vilka gick bra. Låg på "utmärkt" på den skalan, vilket var det bästa.
Sen var det rodd och där låg jag på mellan medel och över medel. Närmare över medel.

Fettprocenten var sådär upplyftande, och PTn trodde det var fel, haha. Men det tror inte jag. Det var nog bara sanningen... :p

Spännande med fystest! Imponerande med armhävningarna :) Vad var det för rörelseövning?

Äh, fettprocent kan väl kvitta så länge man är stark :D:banana:

Yoga och en promenad i skogen idag. Hittade en fin plats där jag tog en paus.
11282226_431548937026865_1249820762_n.jpg

Huvudvärk och mun/tand/käkproblem går upp och ner. Mår inte jättedåligt men är påverkad av det. Precis så som det varit hela vintern :down:

Ser i alla fall fram emot att åka och träffa familjen i helgen :) Sen sista skoldagen på måndag och därefter långledigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
78 992
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 371
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar