Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är verkligen underbart! Men ja, de farliga djuren är ju minuset med Australien..;)
Vi sparade i nästan 1,5 år innan vi åkte! Jobbade heltid båda två och bodde i en hyreslägenhet vi inte gjorde särskilt mycket med så kunde spara en hel del utan att för den skull leva särskilt snålt (åkte på ett par kortare resor under tiden denna tiden med:p).

Åh, vad härligt. Jag och min sambo måste verkligen också börja spara...
Vi är så dåliga på att spara ihop!

Jag blir så trött. Mitt vänsterknä (vilket är det som brukar strula) känns nu helt bra efter mitt halva Göteborgsvarv.

Då börjar högerknät strula?! Blir så trött. Va fan liksom :p
Nåja, hoppas det bara är något väldigt tillfälligt...

Imorgon blir är det dags för festival! :banana: Ska bli så jäkla kul, riktigt dansssugen:up: Är just nu på en gratiscamping 10 min från där festivalen är och träffar redan massa sköna människor som är här o laddar inför imorgon:D Ska försöka o äta hyfsat iaf och ifall nätterna inte blir alltför sena har de yoga varje morgon för den som vill.. ;)

@Chili Okej! Men om du får ont i hålfoten låter det nästan om början på hälsporre? Inläggen kanske trots allt gör att du belastar fel på något annat sätt istället? Men jag kan tänka mig, som du säger, att det definitivt varierar från sko till sko hur bra det fungerar. Ja det är inte lätt... Hoppas inte jag får samma problem :p

Mina är helt prefab och de är just såna där halva skoinlägg som du hittade på internet. Hålfotsstöd och pelott. Hon i butiken sa nämligen att det nog var bäst nu på sommaren eftersom de andra när man byter hela sulan på skon inte får plats i de flesta nättare sommarskorna. Jag tänkte att jag köper ett bar helsulor till mina gympaskor och så sen, ev specialgjutna. Nu är det ju i och för sig sällan jag använder typ nättare sommarskor och converse m.m. när vi är iväg på resor och jag får problemen, så det kanske var ett dumt val ändå, men hon sa att det går bra att lägga in de halva inläggen i gympaskorna också så länge det kändes skönt fortfarande :)

Åh, vad härligt. Jag och min sambo måste verkligen också börja spara...
Vi är så dåliga på att spara ihop!

När man väl bestämmer sig för att spara är det lätt (och ganska kul) tycker jag! Vi bestämde en summa vi satte över direkt vi fick lön varje månad till ett gemensamt sparkonto (5000 var hade vi) och sen sparade vi även lite olika summor beroende på månad på våra egna sparkonton. Peace of cake! Och nu njuter vi som bara den, fett värt! 10 000 i månaden blir ju ändå 180 000 på 1,5 år:eek:

Jag har startat min dag med att skriva ett långt blogginlägg om gnället på Vårrusets goodiebag (ni som har fb har säkert sett bilden som delas friskt).
Nu ska jag bege mig iväg till badhuset och simma bort en del av den frustration jag känner över människor. Dom verkar tro att man kan välja vilka sponsorer man vill när man har hand om ett lopp :banghead: Och om man springer för att få en goodiebag, då borde man skapa sig ett eget lopp där man köper in nämnda goodiebag själv - först då blir man nog 100% nöjd.
Företagen kunde lika gärna stått i var sitt tält på området och delat ut sina gratissaker, så kunde ordet goodiebag strykas helt och hållet. Hade det då blivit samma gnäll över kvinnoförnedring?
Nej nu ska jag gå iväg innan det här blir en milslång dialog med mig själv. Simma var det ja.

Igår blev det 45 min styrketräning med medicinboll på jobbet - jag har en träningsgalen professor som håller sådana träningar för de i personalen som känner sig hugade. Svinbra! Tyvärr fick jag en medicinboll på fingret när vi lekte "doppboll" som uppvärmning, men jag spjälkade fingret med eltejp MacGyver-style och idag känns det ganska OK. Det är fortfarande stukat men jag ska nog fixa att rida iaf. På kvällen joggade jag och killen en mil och det kändes seeegt i mina fortfarande sargade ben efter måndagens lopp. Att maxa i 10 km är TUFFT för kroppen. Imorgon kväll ska jag springa en terränghalvmara så jag hoppas att kroppskrället hinner återhämta sig tills dess.

Tack alla söta för era stärkande ord! Jag blir bara mer och mer säker på att jag gör rätt i att inte träna den här veckan och känner mig faktiskt betydligt lugnare idag. Var och tittade på en lägenhet igår och blev oerhört positivt överraskad, så med lite tur kanske den saken har löst sig redan innan veckan är slut! :bump:

Jag har startat min dag med att skriva ett långt blogginlägg om gnället på Vårrusets goodiebag (ni som har fb har säkert sett bilden som delas friskt).
Nu ska jag bege mig iväg till badhuset och simma bort en del av den frustration jag känner över människor. Dom verkar tro att man kan välja vilka sponsorer man vill när man har hand om ett lopp :banghead: Och om man springer för att få en goodiebag, då borde man skapa sig ett eget lopp där man köper in nämnda goodiebag själv - först då blir man nog 100% nöjd.
Företagen kunde lika gärna stått i var sitt tält på området och delat ut sina gratissaker, så kunde ordet goodiebag strykas helt och hållet. Hade det då blivit samma gnäll över kvinnoförnedring?
Nej nu ska jag gå iväg innan det här blir en milslång dialog med mig själv. Simma var det ja.
Nämen jösses vad löjligt! Folk har verkligen ingen skam i kroppen nu för tiden...

Igår blev det 45 min styrketräning med medicinboll på jobbet - jag har en träningsgalen professor som håller sådana träningar för de i personalen som känner sig hugade. Svinbra! Tyvärr fick jag en medicinboll på fingret när vi lekte "doppboll" som uppvärmning, men jag spjälkade fingret med eltejp MacGyver-style och idag känns det ganska OK. Det är fortfarande stukat men jag ska nog fixa att rida iaf. På kvällen joggade jag och killen en mil och det kändes seeegt i mina fortfarande sargade ben efter måndagens lopp. Att maxa i 10 km är TUFFT för kroppen. Imorgon kväll ska jag springa en terränghalvmara så jag hoppas att kroppskrället hinner återhämta sig tills dess.
Herregud vad du tränar på! Vilken fruktansvärt stark och välmående kropp du måste ha :) Träning med medicinboll är ju för övrigt jättekul tycker jag, det fanns ett sådant pass på mitt gym innan men det har de tyvärr tagit bort...

Men gud att folk har mage att klaga, att dra in sponsorer är ett tufft jobb och de är väl där för att springa, inte för att få gratisgrejer? :banghead:

Det var lite kul ett lopp jag sprang, det var både för killar och tjejer, och goodiebagen bestod av en romantisk pocket, en träningstidning riktad mot tjejer samt bindor.

@Mineur Tycker att du gör helt rätt som tar en liten paus från träningen. Lycka till med lägenheten!

@WS6 Man vet inte riktigt vad håll beror på, jag läste en artikel/blogg eller liknande om det för ett tag sedan. Ska se om jag kan hitta den när jag sitter vid en dator.

@cherie Jäkla benhinnor, hoppas det går över snabbt nu! Jag får själv lätt besvär med dem och vet vilket elände det är...

@Chili Jag tycker att du verkar ha ett roligt jobb som får vara ute och röra så mycket på dig! Ibland undrar jag var jag tänkte när jag valde ett kontorsyrke, även om jag tycker att det är väldigt kul.

@Trollunge Låter ju skitkul med festival! Dansa lite åt mig med :D

• Gilla
Reactions: WS6
Herregud vad du tränar på! Vilken fruktansvärt stark och välmående kropp du måste ha :) Träning med medicinboll är ju för övrigt jättekul tycker jag, det fanns ett sådant pass på mitt gym innan men det har de tyvärr tagit bort...

Ja, rolig och enkel träning! Man behöver verkligen inte en massa maskiner eller ens skivstång för att få bra helkroppsträning, en liten boll räcker långt. Sen är det nog svårt att bygga upp en enorm massa med medicinbollsträning, men som underhåll av befintlig kropp fungerar det bra tycker jag.

Min kropp är bra den, trots alla umbäranden den utsätts för :). Det är faktiskt inte så himla svårt att komma dit heller: träning och mat i lagom mängd (där 'lagom' definieras av kroppens nuvarande status) är mitt koncept. Och jag blir mer och mer inne på att det faktiskt inte spelar särskilt stor roll VAD man äter, så länge det inte är allt för ensidigt. Jag äter oftast husmanskost i alla fall en gång om dagen, men inte alltid två, mycket frukt (gärna i mixad smoothie-form så här på våren), gärna bullar och mackor som kvällsfika, choklad till eftermiddagskaffet :d (idag blev det till förmiddagskaffet, ska strax sticka till stallet) och väldigt lite kött. Jag är förvisso inte smal; men jag kan ju säga att jag sprang om x tjejer under måndagens millopp som var betydligt mer deffade än mig. Tji fick de, för mina isolerade lår var snabbare än deras fettfria diton. Sååååå att jag känner lite grann "in your face samhället som intalar oss vad en 'stark och hälsosam' kropp är, du vet inte ett skit".

Det var dagens predikan, nu ska jag cykla till stallet och försöka lotsa pålle över minihinder.

OT men @LindgrenV jag tycker att du är så jäkla lik Debrah Scarlet! Under heeela deras nummer i ESC satt jag och tänkte "Hon är såååå lik någon jag har sett. VEM DÅ?". Du är någon :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
78 992
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 371
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gotland i början på mars?
  • Höjda elpriser
  • Julklappar 2024!