Beach 2015, del 3

Nytt försök då! :D

11069657_571195326355485_4877945781599803938_n.jpg

Fil%202015-04-18%2013%2044%2045.jpeg
:love::love::love::love::love::love:

Grattis @Tassetass!! Här tittar man in i tråden sådär lite spontant och så har man turen att se nå så fint :up:

Och då duktiga ni är alla i beachtråden! Läser nån gång då och då men har så ostadig täckning så det är svårt att hänga med på riktigt :) Jag har iaf uppfattat att @Mineur verkar träna superduktigt, @Sleepan har blivit crossfitfrälst och @LindgrenV tränar inför polistest? @zassoo, du har hållt på med ngn hjärtutredning? Har det sett ok ut? Vad föranledde det?

Jag lever o frodas på andra sidan jorden iaf! Kosten har fortsatt att vara helt ok, mer anpassad nu efter avsaknaden av träning så känner mig ändå ok i kroppen. Saknar dock att träna! Men det är fanken svårt när man lever som vi gör nu (bor i bil och konstant på resande fot). Menmen, förr eller senare kommer vi väl hem så man kan få ordning o rutiner o sånt igen (vilket vi ju har total brist på här :p ). Just nu drömmer jag om att börja landsvägscykla, jogga, styrketräna och yoga. Haha!

Kram på er!

Hej @Trollunge , kul att du tittar in! :) Ni verkar ha det toppenbra. Angående hjärtat så sökte jag till VC pga att jag ofta fick tryck över bröstet och att det gick tungt att andas, läkaren trodde dock på stress och tyckte att hjärta och lungor verkade vara normala vad jag förstod. Jag tror såhär i efterhand också på stress, nu har det blivit bättre med andningen och jag får tryck/knip över bröstet mycket mer sällan. Men så damp det ner en kallelse till arbetsprov med EKG så jag antar att läkaren tycker att det behövs. Så jag får gå dit, är lite nervös men hoppas på att det inte är någonting.

Grattis @Tassetass!! Här tittar man in i tråden sådär lite spontant och så har man turen att se nå så fint :up:

Och då duktiga ni är alla i beachtråden! Läser nån gång då och då men har så ostadig täckning så det är svårt att hänga med på riktigt :) Jag har iaf uppfattat att @Mineur verkar träna superduktigt, @Sleepan har blivit crossfitfrälst och @LindgrenV tränar inför polistest? @zassoo, du har hållt på med ngn hjärtutredning? Har det sett ok ut? Vad föranledde det?

Jag lever o frodas på andra sidan jorden iaf! Kosten har fortsatt att vara helt ok, mer anpassad nu efter avsaknaden av träning så känner mig ändå ok i kroppen. Saknar dock att träna! Men det är fanken svårt när man lever som vi gör nu (bor i bil och konstant på resande fot). Menmen, förr eller senare kommer vi väl hem så man kan få ordning o rutiner o sånt igen (vilket vi ju har total brist på här :p ). Just nu drömmer jag om att börja landsvägscykla, jogga, styrketräna och yoga. Haha!

Kram på er!
Failade på polistest, dessvärre. Så nu är införskaffande av cykel nästa plan! Nästa år ska jag briljera! :D

@Tassetass Åh vad mysigt! :love:

KL

Träningsvärk i rumpan idag. :up: Det var längesen jag hade det! Vad jag hoppas att jag kan komma igång med benen nu. Göra squats och utfall, kanske börja jogga igen... ÅH vad jag vill! Det var stelt på morgonen men nu är jag piggelin och ska nog åka och rida en lugn runda strax. Blir helt perfekt det idag, tillsammans med lite städning och bara chilla hemma. :)

Igår insåg jag förresten värdet av att ha rätt material i kläderna. Hade kläder i bomullsmix på överkroppen och det blev ju dyngsurt på ryggen och sen iskallt när man rastade... Ull kliar på mig så det går tyvärr bort men merionoull brukar väl inte klia?

8km promenad i det underbara vädret avklarat. Lite stel i lår och rumpa efter gårdagen så det var underbart att komma ut och röra på sig. Älskar att motivationen är tillbaka! :banana:

Jag är rätt stel i benen efter gårdagen får jag erkänna, vet inte om det beror på Metafit eller vandringen eller en kombination av de båda... Har inte planerat att röra på mig idag, så jag ger mig på att summera veckan som gått helt enkelt!

Måndag: Morgonpass på gymmet med fokus rygg och axlar.
Tisdag: Vila. (5 km transportpromenad)
Onsdag: Självständigt pass på gymmet med fokus biceps, rygg och mage.
Torsdag: Ett pass Legs Bums and Tums på gymmet. (3 km transportpromenad)
Fredag: PT-pass med fokus axlar, bröst och rumpa. (5 km transportpromenad)
Lördag: Ett pass Metafit + 2,5 timmar vandring.
Söndag: Vila.

Jag tänkte ta vårens premiärtur med racern men det blåser såklart hur mycket som helst :rage: (och jag är fortfarande en fegis när det gäller blåst + att cykla över höga broar). Jag ska försöka masa mig till gymmet istället och köra spinning + gym

Igår hade jag och hunden vår första officiella tävling, vi missade på en av dom sakerna som alltid brukar gå utan problem, det gick bra både innan och efter men just på tävlingsplanen fungerade det inte så det var lite surt. Men vi lyckades med vårt mål i alla fall vilket var att vi skulle få ett godkänt resultat. :banana:

I maj blir det tätt med tävlingar, har tävling 1 maj, 3 maj och 10 maj. Satsar på att få minst 2 till godkända resultat så jag kan flytta upp en klass till hösten. Är lite mycket i huvudet nu för vi tävlar i en klass, går kurs i klassen över och sen är det plugget och sen har jag hittat lite grundläggande saker jag och hunden behöver träna på.

Men kul att vi blev godkända trots missen, det andra gick ju bra så jag ska fokusera på allt det istället för den saken som inte gick.

Har inte riktigt blivit som jag velat med träningen sista veckan. Har inte tid över egentligen, och då blir träningen ett måste och ett stress och orosmoment vilket jag inte gillar. Själv anledningen till att träna är ju för att må bra :p Så nu har jag bestämt mig att de två veckor jag har kvar när jag jobbar på det här schemat får helt enkelt bli som det blir. Har också blivit lite för lite ordentlig mat och för mycket koffein, vilket gör att min kropp säger ifrån.

Var och tränade en timme igår, men kände mest stress över det även om det på sätt och vis var skönt. Har helt enkelt lite för mycket nu. Får mycket motion på jobbet, och ska försöka hålla på att äta bra med mat. Idag blev det några bitar mörk choklad naturgodis och banan till mellis, kände helt enkelt att jag behövde det. Så blir vila, mat och kanske något litet träningspass om jag verkligen känner för det under de två kommande veckorna :)

Dagen idag samlade ihop 5,5 km powerwalk. Sammanlagt för veckan så blev det 21,5 km powerwalk, 7 km cykel, 2 timmar och 35 minuter ridning och 1 timme och 15 minuter hästpromenad. Med tanke på att det varit en lite lugnare hästvecka efter långturen förra helgen och dessutom har varit riktigt dåligt väder hela veckan är jag nöjd med det. Nästa vecka hoppas jag att det blir lite mer vårlika temperaturer ute, eller i alla fall inget regn.

Jag har tränat med min nyfunna vän idag och det gick superbra och vi båda är superpeppade. Vi har en jättebra plan som vi ska hålla oss till. Idag hade vi "provträning", så i morgon kör vi igång på riktigt för då har akademibokhandeln öppnat! Då ska vi köpa varsin fin anteckningsbok som vi ska ha som dagbok. Imorgon ska det fotas och skrivas ned all information för att få en start, fotot ska skrivas ut och klistras in på förstasidan. Det här ska bli så ROLIGT! Älskar att skriva för hand :bump:

Stort grattis @Tassetass !!! Och välkommen tillbaka till tråden när du känner dig redo!

Bara en miss är ju fantastiskt bra för en första tävling @Qelina ! Det kan du och vovven vara nöjda med!

Jag har haft en heeeelt fantastisk dag i stallet idag! Började med att låna ägarens hundar och gå en morgonpromenad på ett par km, sen var det kalas i stallet för en häst som fyllde 20 år med smörgåstårta och kaka i solen! Efter det red jag ut på en lång ridtur i skogen med bra sällskap, tror vi var ute nästan 1,5 timma i varierad terräng. Vi höll oss mest i skritt, grusvägarna var väldigt hårda och på vissa ställen steniga och mesta delen gick vi på små stigar. Sen tog jag med en unghäst och en kompis med häst ut på ytterligare en promenad där jag gick några km till! Dessutom var humöret på topp när jag kom hem så jag fick skurat balkongen av bara farten...!!

Effektivaste sättet att gå ner 2 kg på 12 timmar? Matförgiftning :cautious:
Har inte lämnat rummet/toan på hela dagen så det lutar åt sjukdag imorgon för att försöka bli människa igen..

Grattis @Tassetass !

Jag är sviiintrött nu. Började dagen med 13 km terränglöpning, det tog över 1,5 h att ta sig runt den rundan. Därefter har jag varit funktionär på hopptävling i 6 h och blivit skälld på av förskräckliga ponnyföräldrar :banghead:. Skönt att känna att man lever osv...

Effektivaste sättet att gå ner 2 kg på 12 timmar? Matförgiftning :cautious:
Har inte lämnat rummet/toan på hela dagen så det lutar åt sjukdag imorgon för att försöka bli människa igen..

Näe din stackare! :( Var nyligen magsjuk själv så känner verkligen med dig! Hoppas du är frisk snart igen. Matförgiftning ska väl gå över väldigt snabbt?

KL

Supermysig skrittrunda i skogen med pålle idag! Vi tittade på fåglar, doppade hovarna i Vänern, hittade en ny stig (tjohoo!!) och arbetade lite i skritten. Hon börjar bli stark och vi börjar hitta varandra. :love: Hon är världens suraste märr för det mesta i hanteringen, så det är oerhört härligt nu när hon ibland vill gosa, låter mig pussa henne på mulen och inte bara står och är sur. :) Gick sista biten hem pga stela ben, kanske 1 km. Skönt att mjuka upp lite från gårdagen. Och en bild på den underbara dagen, det var ca 15-16 grader och strålande sol, dessvärre blåsigt men det blåste varmt!
10665299_1050193768342632_1966990381_n.jpg

Det bästa av allt - knäna känns okej! :up: Nu ska jag bara göra en plan för veckan. Det ska bli TOPPENväder i början och sen är jag bortrest tors-fre. Kanske ska passa på att rida en massa... :)

Godkänt resultat är ju jättebra @Qelina, det ska du och hunden vara nöjda med! Grattis! :up:

Det låter underbart, och ser underbart ut också, för den delen @Chili! Himla skönt med knäna också.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 378
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 627
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar