Beach 2015, del 3

Mina axlar blev fullständigt mörbultade under PT-passet igår - jag kunde liksom riktigt känna musklerna bulta av allt blod som strömmade dit efter första setet. Jag fick vad jag ville när jag sa att jag ville jobba mer på den delen av kroppen...:eek: Människan tvingade mig att göra 8 olika övningar för axlarna i ett streck, 8 reps av varje övning och ingen paus emellan. Det kändes okej övning 1 och 2, men framåt nummer 3 började det svida rejält och vid nummer 7 var jag redo att dö av smärta. Typ. Men det var ju effektivt i alla fall! :D

Vi fortsatte med lite triceps och bröst och avslutade med rumpan, och sedan var jag redo att dö för andra gången det gympasset. Gud vilket love-hate relationship jag har till min PT! :p

Nu är klockan snart 9 och jag ska pila iväg till ett pass Metafit. Sedan blir det utflykt med lite vandring, pojkvännen och jag ska köra ut till Loch Lomond som ligger supervackert mitt bland högländerna och det ska bli härligt att andas lite frisk luft!

Long time no see.. :p

Jag har börjat spela fotboll igen! Älskade sport! :love: Helt underbart lag jag har hittat att spela med också! Lite ringrostig är jag men det mesta sitter fortfarande i! :up: :D
Och det är dags att plocka fram mtb:en!!
Annars sysselsätter jag mig som vanligt med löpning, gym och ridning.. simningen har fått stå tillbaka sista månaderna då jag tycker det är förbannat tråkigt och inte hittat motivation..

@Mineur Jag brukar också köra flera olika övningar för samma muskelgrupp i ett sträck, sen vila och sen om igen osv! Gillar det upplägget :up:

Kroppen ska få läka lite först, men snart tar jag upp jakten på er! :D

Fil%202015-04-18%2013%2044%2045.jpeg

Vaknade tidigare än väntat imorse så promenerade 6km i strålande väder innan jobbet. Nu på rasten har jag utnyttjat gymmet på jobbet och kört lite övningar för rumpa och lår. Och dessutom är det enda onyttiga jag ätit en glass (Magnum raspberry:love:). Onödig, men jag får tänka att jag gick bort den imorse, haha.

Hästen och jag tog oss ut på 45 minuters promenad idag. Jag höll på att flyta bort eftersom det blev 15 grader varmt helt plötsligt (igår snöade det), hästen blev löjligt rädd för en robotgräsklippare, så vi hade väl våra I-landsproblem med den promenaden var och en på sitt sätt. :p

Jag flikar in lite angående löpningen. Jag var på en föreläsning som en multisportare höll och han (och många andra duktiga löpare) sa att ca 80% av passen är lugn distanslöpning i pratfart och ca 20% intervallträning. Alltför många gör felet att de kör alldeles för mycket i ett mellantempo vilket hämmar förbättringspotentialen.
Så man behöver inte springa som en blådåre 5 km och sen ligga i en svetthög för att få ut effekt av träning!

Grattis @Tassetass! :love: Hoppas det kommer en fungerande bild på lillskrutten snart också! :)

KL

Jag är såååå slut! Vandringen idag slutade på 12,3 km på ca 3,5 h exklusive lunch och fika men inklusive stillestånd för att studera karta etc. :) Hade ryggsäck på ca 8 kg också. Vi gick fel väg en gång men det löste sig och vi har gått upp, och ner, och upp, och ner... Och brant var det! Men det var alldeles underbart också och jag hade toppensällskap. Och jag fick se massor med sorgmantlar, dessa stora vackra fjärilar!

Nu återstår bara att se hur knäna mår. Benen är sjukt trötta i alla fall. :p Bara jag inte gör en liknande ansträngning igen innan de fått återhämta sig hoppas jag att det är lugnt. Jag vill ut och vandra mer!! :d Det var två riktiga vandringsnördar med också varav en gick med ryggsäck på 20-25 kg bara för skojs skull. O_o Haha.

Fikapaus vid en öde tjärn i skogen
DSC_1220_zps9o569kin.jpg

Det syns ju aldrig på bilder hur brant det var, men den här backen var dagens dödsbacke...
DSC_1219_zps5nltdecg.jpg

Lunch vid en sjö i lagom blåsigt väder, fick packa på mig alla kläder men fint var det. :love:
DSC_1229_zpszbyxkhuw.jpg

Det blir vandrings-bomb från mig också idag minsann! Vi körde ut till en liten by som heter Balmaha och ligger precis vid en av de största sjöarna här, och gick en kort men intensiv runda som tog ca 2,5 timmar. Det var alldeles lagom för min kropp som redan var rätt slut efter Metafit i morse... Det var en kort men brant tur och utsikten var sååå vacker!

balmaha_with_sami_4_55329600e087c30a53f2b7ae.jpg

balmaha_with_sami_12_553296372a6b22bb553e6953.jpg

balmaha_with_sami_8_55329624ddf2b32cec9f643c.jpg

balmaha_with_sami_6_55329610e087c309b0c69acc.jpg

balmaha_with_sami_23_55329656ddf2b32dded45c6f.jpg

När vi kom ner åt vi picnic-lunch som vi tagit med oss, och sedan blev det en liten tupplur i solen innan vi köpte glass och körde in till stan igen. En helt jäkla perfekt dag med en man som jag tycker så väldigt mycket om! :love:

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 378
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 627
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar