Beach 2015, del 3

@cherie Lägger till att det är jobbigare för knäna att gå nedför. Har man inga problem leder det väl mest till träningsvärk (speciellt enligt vänner som gått nedför i en halv dag inkl trappor). Eftersom jag har knäproblem är jag ju dock nojig! Jag tränar dock inte knäna nåt extra nu pga mina problem utan försöker stärka dem genom varierade aktiviteter. För att träna inför att kunna vandra försöker jag gå mycket och ska börja gå med ryggsäck, först inte så tung och sen med full packning (max ca 15 kg). Längre fram till försommaren kanske jag lägger in benträning på gymmet, t.ex. benspark, benpress, knäböj, utfall. Mest för att träna i skadeförebyggande syfte, inte för att jag tror man måste vara så enormt förberedd för en engångsinsats när man ska på en kortare vandring. :)

Hej!

Jag har varit lite borta, men nu när jag behöver tips om hur jag tränar utan att belasta knät (:meh:) kommer jag smygande tillbaka. Någon som har tips på övningar (armar, bål, balans?) som jag kan göra utan att lägga tyngd på knät? Det är så illa att jag inte kan göra marklyft, för stor tyngd på knät... Jag får gå, aktiv vila är ordinerat.

@Chili Tack, då ska jag ta hjälp när jag prövar ut! Tips på butik? Och visst är det bäst med skor som går upp över anklarna? Jag stukade fötterna så mycket när jag var ung så jag har relativt lätt att trampa snett idag också, tänkte att sådana typer av skor kanske stabiliserar upp mer. Vi vill ju åka till både Lofoten och Alperna och vandra lite också så det är lika bra att börja köpa lite utrustning antar jag :)

Tack för tips på stärkande benaktiviteter också, ska pröva det. Jag har ju inte något direkt problem med mina knän, men har fått en omvridning efter en avramling från häst, och en rejäl smäll efter en vurpa med cykel. Båda på höger knät. Ibland när jag tränar med mycket hopp eller stretchar efter träningen så gör det ibland ont i just det högra knät, så jag vet inte om det är något. Därför är jag lite orolig för vägen ner, som du säger.

Tack för alla tips Chili! :)

Jag måste ringa tandläkaren igen... :arghh::(:banghead: *infoga valfritt antal svordomar*

Har fortfarande ont. Så enormt trött på att alltid ha ont i munnen. Är hyfsat pigg men det värker konstant.

Passande ny smiley: :turd:

Stackare. Konstant smärta tar verkligen så himla mycket energi (och humör). Håller tummarna för att det löser sig hos tandläkaren nästa gång..

Hej!

Jag har varit lite borta, men nu när jag behöver tips om hur jag tränar utan att belasta knät (:meh:) kommer jag smygande tillbaka. Någon som har tips på övningar (armar, bål, balans?) som jag kan göra utan att lägga tyngd på knät? Det är så illa att jag inte kan göra marklyft, för stor tyngd på knät... Jag får gå, aktiv vila är ordinerat.

Hej Mammas! Roligt att se dig igen, mindre kul med knät :( Har tyvärr inga tips såhär på rak arm men ska klura på det.

Stackare. Konstant smärta tar verkligen så himla mycket energi (och humör). Håller tummarna för att det löser sig hos tandläkaren nästa gång..

Tack för sympatier. Ringde tandläkaren nyss och fick tid redan imorgon eftermiddag, blir en annan tandläkare den här gången vilket jag tror kan vara bra för second opinion :)

Phu vad det regnar :p Lyckades ta mig till gymmet och genomföra ett core-pass. Var riktigt jobbigt, har blivit så mycket svagare än för några månader sen. Men blir nog bättre när musklerna "hittat tillbaka" igen :p Tror det kan bli vila imorgon igen, kroppen kändes lite sliten idag. Men var ändå pigg på att komma iväg och träna. :bump:

Nyss varit ute på 5km promenad med bäbis och hunden, 50 min tog det :)
Har laddat ner en app för att ha lite bättre koll på kalorier. Använde det efter förra grav också och det funkade bra :) Och nej, jag kommer inte banta och ha bråttom med att gå ner, jag helammar och måste tänka på bäbisen! Men lite bättre koll på vad jag stoppar i mig och motionera är en start iallafall :) Snart hoppas jag på att kunna börja rida igen :bump:

Kom nyss in från 8 km promenad (i äckligt småregn), länge sen jag var ute och gick längre sträckor i lite högre tempo, aldrig särskilt duktig på det under vintern. Pust! Ganska trött nu.

Sitter nu och mumsar i mig min favvolunch (daal på gröna linser :d), och om några timmar är det dags för gruppträning! :bump:

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 379
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 369
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 630
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar