Beach 2015, del 3

Kan ni sluta att springa milen till höger och vänster eller? En annan får ju prestationsångest... :p

Jag har också haft en fortsatt fin dag och sitter just nu och väntar på karln som är på väg hem från flygplatsen. Tror jag ska gå och lägga mig och värma upp sängen lite så länge... :angel:

Det enda negativa med dagen är att jag gick igenom lite före och efter bilder på såväl helkropp som rumpa, och jag ser faktiskt inte mycket skillnad alls. Lite trist, men å andra sidan har jag hört att man själv sällan ser skillnaden men att det kanske syns för andra. Jag vet inte jag, men jag ska försöka att inte tänka och analysera det här mer nu. Jag känner mig bra, och får återigen försöka banka in i huvudet att det är det som är det viktigaste.

@Mineur Oftast ser man ju som sagt inte förändringen lika tydligt själv, men huvudsaken är ju att du känner dig bra i kroppen! :) Och vad mysigt att mannen kommer hem igen :)

Vilken jäkla träningsvärk jag har :eek: Rumpan fick sig tydligen ett rejält jobb på yogan igår :D Gjorde förberedande till standing split och det var inte att leka med.

Idag är det riktigt skitväder, regnar och blåser. Får se om jag lyckas ta mig ut på någon promenad ändå. Blir en vända till stallet lite senare i alla fall.

Duktiga ni är tjejer!! :) bra jobbat!

Kl
Jag hade tänkt köra armar och bröst idag, men kör nog en tredje dag med vila tror jag... :(
Knät suger, och jag känner mig ganska låg.
Får bli gym imorn (istället för Crossfit) och sen Cx på tisdag. Så har jag klarat utmaningen på gymmet iaf...

@Mineur, Inte behöver du ha prestationsångest, du tränar ju hur mycket som helst! En stor förebild i tråden! Bara det att jag använt två utropstecken när jag skriver det här visar hur mycket du inspirerar, jag använder typ aldrig utropstecken. :p
Angående bilderna, strunta i dem. Det är lätt att bli hemmablind, och det är känslan som räknas. Andra brukar dessutom se förändringen mer än vad man gör själv. Jag fick mig en rejäl tankeställare i stallet häromdan, jag har alltid sett min häst som halvtjock och bantat det stackars djuret (hon var tjock när jag köpte henne, det var veterinärens enda anmärkning på besiktningen, och alla vet ju hur lätt det är att banta ner en lättfödd ponny :angel:), men alla i stallet har bara glott konstigt på mig när jag har klagat. Nu börjar vinterpälsen försvinna, och tja, något har hänt under vintern, fettet har blivit muskler. :D Och då är det ändå hästen det handlar om, gissa hur självkritisk jag är när det gäller mig själv?

@zassoo Det är så intensiva dagar för att det är en distanskurs och så har vi "fysiska" träffar då och då och de dagarna blir väldigt intensiva då alla lektioner ska klämmas in under dessa dagar. Men den sista lektionen är man rejält mör, jag har svårt att hänga med då och är väldigt trött. Men jag har en super härlig klass! Jätte härliga människor och stor blandning av folk.

Just nu är jag jätte stressad över skolan, vi har ett slutprojekt i bild som jag lite snabbt fixade ihop igår. Fotade i matbutiken eftersom jag har temat mat, träning och kropp, gjorde bilderna svartvita och fixade lite med skärpan och tänker att de nog får duga. Inte några proffsbilder på något sätt men känner att det är bra för mig att träna på att inte göra allt perfekt. Det är ju ändå inte en bildkurs utan det är ju skrivandet jag vill göra. Får jag tid och lust så kan jag fixa bättre bilder. Just nu har jag annat att göra.

Sen har vi en reportagebok att läsa, vi fick välja själva så jag läser Världens lyckligaste folk om Danmark, väldigt intressant bok men jag har ju svårt att bara sätta mig och läsa så jag läser när jag äter och ska försöka läsa lite extra så jag blir klar och kan skriva analysen. Vore skönt att bli av med det stressmomentet.

Och sen har vi det största stressmomentet! Det STORA slutprojektet. Jag har gjort 3 intervjuer på ca 3-3.5 timmar vardera och har 2-3 intervjuer kvar men de kommer bli kortare och sen lite fakta att läsa in. Sen ska jag försöka sammanställa allt till 3 personporträtt. Just nu sitter jag fast, kommer inte igång och har ju inte all fakta än eftersom jag inte hunnit träffa alla än. Men ska försöka komma igång med ett av porträtten så jag bara får känna att jag är igång. Har lyckats sno ihop en synopsis som ska vara klar på torsdag men jag skrev den direkt när jag kom hem från kursen. Så jag ligger ju bra till egentligen.

Puh, nu har jag öst ur mig all stress. Längtar tills jag är igång med skrivandet och kan få lite flow i det för nu sitter jag bara fast. Det är så skönt när det bara släpper och man skriver och skriver och orden känns självklara. Men när det är totalstopp i inspirationen som nu är det hemskt jobbigt.

Jag måste få skryta lite :D Är det ok?

I vanliga fall när jag kommer ur mina rutiner med maten har jag sjukt svårt att gå tillbaka till det gamla, har jag ätit mindre en dag har jag inte kunnat gå tillbaka till att äta mer. Men nu, efter två dagar då jag bara ätit 1 tomat och 1/2 paprika till lunch och sen inget mer på över 8 timmar så har jag lyckats gå tillbaka till mina rutiner och äta en större lunch:banana:

Låter kanske inte som en stor grej men för mig är det mega stort. Det var hemskt jobbigt igår och jag var övertygad om att jag gick upp ca 10 kg men det där är bara mina tankar. Jag kan inte lita på dom.

Vägde mig dessutom idag och jag har på något sätt lyckats hålla vikten stabil trots torftigt ätande, lite konstigt att jag inte gått ner då jag ätit ca 700 kcal/dag men som jag skrivit tidigare så fungerar ju inte min kropp riktigt normalt längre efter 10 år av ätstörningar.

Men nu ska jag fokusera på hur grym jag är som lyckats äta större lunch både igår och idag :bump::banana:

När jag vaknade imorse, med huvudvärk, kände att jag hade sovit bort halva dagen p.g.a. klockomställningen och det dessutom ösregnade ute kände jag hur mitt humör sjönk ner till fotknölarna. Men lagom till lunch slutade det regna, och blev tio plus och till och med sol. Jag fick sällskap ut på min powerwalk av min syster, allt är som bekant roligare när man är två, och vi lyckades gå ihop 9,5 kilometer. :D

En summering av veckan innebär 17 kilometer powerwalk (mer än okej med tanke på att jag hade ont i halsen tisdag-fredag), 50 minuters hästpromenad och en och en halv timmes ridning. Hästen har stått en dag mer än vad hon egentligen "ska", men det tror jag egentligen inte hon lider av. Med tanke på att jag både varit sjuk och blivit ofrivilligt strandsatt här hemma utan bil i onsdags (kunde inte ta mig till stallet) så är det en godkänd vecka.

Helgen har tillbringats med 90 mil i bil. På torsdagen var det begravning för farmor och sedan stannade vi kvar hos syrran och turistade några. Således liiite mer stillasittande, tårta, kakor och restaurangmat än vanligt, men mindre bilåkargodis än befarat. Mer beachigt var löpturen i morgondimman på en fin vandringsled i fredags. Idag blir det snöskottning och en löprunda.
Till veckan skall jag springa några rundor och kanske åka ett mycket lokalt skidlopp.
Jag måste få skryta lite :D Är det ok?

I vanliga fall när jag kommer ur mina rutiner med maten har jag sjukt svårt att gå tillbaka till det gamla, har jag ätit mindre en dag har jag inte kunnat gå tillbaka till att äta mer. Men nu, efter två dagar då jag bara ätit 1 tomat och 1/2 paprika till lunch och sen inget mer på över 8 timmar så har jag lyckats gå tillbaka till mina rutiner och äta en större lunch:banana:

Låter kanske inte som en stor grej men för mig är det mega stort. Det var hemskt jobbigt igår och jag var övertygad om att jag gick upp ca 10 kg men det där är bara mina tankar. Jag kan inte lita på dom.

Vägde mig dessutom idag och jag har på något sätt lyckats hålla vikten stabil trots torftigt ätande, lite konstigt att jag inte gått ner då jag ätit ca 700 kcal/dag men som jag skrivit tidigare så fungerar ju inte min kropp riktigt normalt längre efter 10 år av ätstörningar.

Men nu ska jag fokusera på hur grym jag är som lyckats äta större lunch både igår och idag :bump::banana:

Otroligt bra gjort att kunna gå tillbaka till bättre vanor med större lunch igen!

KL
I helgen har jag varit på begravning med vidhängande tårtkalas och bilåkning (smart drag att placera sig 40 mil från släkten), så det har blivit mer sötsaker och stillasittande än vanligt, men jag tycker ändå det gick bra. I fredags sprang jag och sambon på en fin vandringsled, det blir nog ett besök dit i sommar för en längre tur! Idag var det slaskigt ute och ingen av oss var värst sugen på att sticka ut, men det blev en timmes löpning i snöslasket ändå och såhär i efterhand känns det skönt att vi kom iväg.
Planen för veckan är löpning och eventuellt en mycket lokal skidtävling i helgen.

@snow, Hur gick det på tävlingen idag? Vi nybörjar-dressyrryttare måste ju hålla ihop, jag är jättenyfiken. :D

Åh vad gullig du är som frågar! Förutom att jag åkte av på framridningen (!) så är jag jättenöjd :). Jag har varit supernervös hela veckan men imorse kände jag mig faktiskt lugn? Min pojkvän var med mig hela tävlingen och när vi ledde ut pålle ur stallet så verkade han supercool. Jag satt upp och började skritta på lång tygel - fortsatt supercool häst, tills han hörde ett ljud bakom oss (jag hörde det också men vet inte exakt vad det var för något) och flög iväg några språng. Det hade förmodligen räckt så om jag lyckats korta tygeln och få styr på honom, men med långa tyglar hade jag inte så mycket att säga till om och jag flög av utan att slå mig minsta lilla. Jahapp, då hade liksom det som inte "får" hända redan hänt och jag satt upp igen och var lugnare än någonsin. Därefter flöt det på utan missöden :). Visst, vi gjorde verkligen inget superprogram (52,7 % blev resultatet) men jag är ändå så himla nöjd med att vi genomförde! Och att det kändes kul! Pålle stod emot lite i travprogrammet (kanske pga spänning hos ryttaren) och sedan förekom han mig i en galoppfattning då jag har tränat programmet så mycket att han lärt sig var det är dags för galopp, haha. Det blev lite taktande och sen fel galopp som jag kunde rätta. Annars hade vi inga stora missöden - lite dålig bjudning och därmed lite ostadigare i formen än vad han brukar vara men allt som allt är jag så nöjd. Hoppas på att det blir fler gånger.

Så här såg pålle och hans sammanbitna matte ut i collecting ring:
11021548_10152790208516662_5950293846170979003_o.jpg

... och så här rufsiga i håret var vi när allt var över ;)
1500874_10152790268596662_2897943586145282852_o.jpg

Kan ni sluta att springa milen till höger och vänster eller? En annan får ju prestationsångest... :p

Jag har också haft en fortsatt fin dag och sitter just nu och väntar på karln som är på väg hem från flygplatsen. Tror jag ska gå och lägga mig och värma upp sängen lite så länge... :angel:

Det enda negativa med dagen är att jag gick igenom lite före och efter bilder på såväl helkropp som rumpa, och jag ser faktiskt inte mycket skillnad alls. Lite trist, men å andra sidan har jag hört att man själv sällan ser skillnaden men att det kanske syns för andra. Jag vet inte jag, men jag ska försöka att inte tänka och analysera det här mer nu. Jag känner mig bra, och får återigen försöka banka in i huvudet att det är det som är det viktigaste.

Kan vara svårt att se på bilder också! Gå på känslan tycker jag, det är viktigast! :) Blev vilodag för mig idag, lite halvt ofrivilligt för det drog ut på tiden i stallet, men samtidigt var det nog bara bra för känner att träningsvärk börjar komma :p. Ska försöka boka in mig på något kul pass imorgon tror jag.

Blev bara två träningspass denna vecka, kom upp mycket annat istället! Ska bli bättring nästa vecka, definitivt!

Ska även börja utöka motionen lite, alla dagar jag inte tränar gruppträning ska jag verkligen försöka komma ut på promenader. Jag och sambon bokade precis in oss på att bestiga Mount Kinabalu i Malaysia och jag är lite orolig för att jag är alldeles för otränad :crazy: Hur tränar man benen bäst? Trappor? :p

Blev bara två träningspass denna vecka, kom upp mycket annat istället! Ska bli bättring nästa vecka, definitivt!

Ska även börja utöka motionen lite, alla dagar jag inte tränar gruppträning ska jag verkligen försöka komma ut på promenader. Jag och sambon bokade precis in oss på att bestiga Mount Kinabalu i Malaysia och jag är lite orolig för att jag är alldeles för otränad :crazy: Hur tränar man benen bäst? Trappor? :p

Vad roligt! Hur högt är det? Tuff terräng? Att vara ute och gå mycket i tuff terräng är ju en bra start, mycket backar och trappor. Ska ni ha packning skulle jag packa och gå med den också. :) att ha bra kondition underlättar nog mer än styrketräning, att man liksom är van vid att gå och vara i rörelse ganska länge, fast lite mer krävande än att bara gå på asfalt då.

Låter verkligen så himla härligt med Malaysia! :love:
Du kommer klara vandringen galant när ni väl ska dit!

@snow, så fina ni är!

Jag börjar få lite ångest inför Göteborgsvarvet nu... Har inte sprungit sen i januari då benhinnorna började protestera och nu har ju knät strulat.
Hoppas på att det börjar bete sig i veckan och att sjukgymnasten har några vettiga idéer.

Imorn ska jag ringa vårdcentralen också. Lite nervös över det...
Jag är väldigt nålrädd och ser inte fram emot att få en eventuell lång nål inkörd i min hals om de måste göra en biopsi. Wääh.
Men, självklart är det ju bättre än alternativet, om det nu (gud förbjude, typ) skulle va något allvarligt. Huu!
Opeppad tjej.

Jag börjar få lite ångest inför Göteborgsvarvet nu... Har inte sprungit sen i januari då benhinnorna började protestera och nu har ju knät strulat.
Hoppas på att det börjar bete sig i veckan och att sjukgymnasten har några vettiga idéer.

Imorn ska jag ringa vårdcentralen också. Lite nervös över det...
Jag är väldigt nålrädd och ser inte fram emot att få en eventuell lång nål inkörd i min hals om de måste göra en biopsi. Wääh.
Men, självklart är det ju bättre än alternativet, om det nu (gud förbjude, typ) skulle va något allvarligt. Huu!
Opeppad tjej.

Men fy! Jag har varit bortrest i helgen så har inte hängt med, vad är det med din hals? En knöl? Du får säga till om du inte orkar berätta igen så får jag gå bakåt i tråden bara. Jag kan tänka mig att det är jobbigt för dig, särskilt ovissheten (och nålen, uuhh).

Och ta det lugnt med göteborgsvarvet om kroppen inte känns hundra!

@Sleepan Fan vad sugigt med knät alltså. Varför ska du till vårdcentralen? Känner på mig att jag läst det nånstans men kommer inte ihåg :o

@Qelina Riktigt bra att du har ätit bättre lunch nu, fortsätt med det och lägg gärna till lite mer ;) Skönt att du kunde skriva av dig om stressen, förstår att det är mycket men det där fixar du :)

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 382
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 370
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 633
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar