Sååå skönt att vara hemma igen efter två intensiva dagar på skolan! Lektioner från 9 på morgonen till 20 på kvällen och på rasterna så ska man vara social och pratsam så det blev ingen vila alls. Gick dessutom upp 05.15 så det blev en lång dag i torsdags.
Första dagen på skolan var inte så intressant, kanske för att jag mådde väldigt dåligt psykiskt, de andra kanske uppskattade dagen mer. Men igår hade vi två super bra föreläsningar av en känd journalist och författare och jag lärde mig massor och fick inspiration så nu har jag skickat in en till artikel till en tidning
, tror inte de kommer köpa den eftersom jag är så okänd men helt ärligt är det ett super intressant och aktuellt tema så jag tycker det finns ett allmänintresse för den. Men de kanske låter någon av sina egna reportrar skriva om det om det blir billigare. Lite rädd att de ska knycka min idé. Väntar spänt på svar från redaktionen, får nog svar i veckan som kommer hoppas jag. Så pepp, pepp på det!
Har allmän panik för att vi har så otroligt mycket att göra. Vi har sjukt mycket skolarbete så nu kommer det nästan bara bli plugg för min del. Jag drunknar i det och mår jätte dåligt och är sönder stressad
Och min hjärna går på högvarv så jag får aldrig vila från tankarna. Alla på kursen skämtar om det, att jag är så snabb men det är både bra och dåligt för det gör att jag presterar mycket och snabbt men också att jag aldrig blir nöjd och att jag har en inre motor som aldrig slutar spinna så jag lätt bränner ut mig.
Jag har fått så mycket beröm av mina klasskompisar, fått höra att jag är bäst i klassen, att om det är någon som har förutsättningen att bli journalist eller skriva på annat sätt så är det jag, att jag har talang, känsla för språk, skriver fint och bra och skriver om intressanta saker. Så det är jätte roligt.
Men maten var KATASTROF när jag var borta, jag klarar inte att äta när det inte är som vanligt. I torsdags blev lunchen tomatbitar, gurkbitar och riven morot. Igår åt jag gröt utan något till till frukost och sen 4 tomatbitar och 1/2 paprika till lunch vid 12 och sen åt jag inget på 8 timmar förrän jag kom hem från skolan. Men jag hoppade tillbaka in i de vanliga rutinerna direkt när jag kom hem så nu är allt som vanligt igen, jag såg till att inte fastna i de dåliga rutinerna, att inte ta med dom hem.