Beach 2015, del 3

Hej fina beachisar! Vad är planerna för dagen? Träningslördag? Vilolördag? Mittemellanlördag? Själv är jag mest allmänt lycklig för att det är lördag! Veckans bästa dag! :bump:

Jag ska snart pila iväg till gymmet för ett pass Metafit kl 9.30 (vi ligger en timme bakom er här så jag har inte missat det, haha). Är inte särskilt taggad alls, mest p.g.a att det spöregnar ute, men känner att det vore skönt att dels kickstarta dagen och dels få in ett femte träningspass denna veckan. Igår bakade jag hälsomuffins med morot, havregryn och äpple vilket blev fantastiskt gott, så jag ska ha en sådan som belöning för besväret tänker jag :D

Började dagen med morgonpromenad i solen med hästen. Underbart var det. Har ätit lunch nu och tänkte skölja ner den med lite kaffe och sen cykla iväg till gymmet :) Funderade på att testa lite maskiner idag, men det lär vara mycket folk med tanke på att det är lördag så tror jag väntar tills någon förmiddag nu i veckan. Får nog bli antingen löpbandet eller något pass...

Såg en liten kille med en stooor godispåse innan, kände nästan hur den ropade på mig :p men nej, bara att titta åt andra hållet...

Helt frisk är jag uppenbarligen inte. En vän (fd stallägaren) och jag har en deal att vi bjuder varandra på middag varannan vecka, dvs vi äter hos varandra en gång i veckan. Ikväll var det hennes tur och hon serverade fisk- och skaldjurssoppa (med musslor :love:) och diverse tillbehör + vitt vin. Slutade med att vi såg tre (!!!) Hollywood-komedier i rad och drack vin. Jättetrevligt! :love: Men på vägen hem vaknade Godzilla i mig till liv och jag cyklade milsrundan + trettio jävla varv i en rondell innan jag kunde styra hemåt. Bra motion, förstås, men ingen som helst kontroll över mitt eget beteende. Har världens största blåsa på hälen eftersom jag hade converse på mig. Snacka om att hjärnan lever sitt eget liv när den rubbas ur balansen. :eek:
Du är underbar!:love: Snacka om att våra hjärnor lever sina egna liv ibland!

Min dag började med lång sovmorgon, sen var jag och sambon ute i skogen. Promenerade omkring och bara njöt av tystnaden och solen som kikade fram ibland :love: Nu tänkte jag sätta mig och läsa PT-Fias nya bok (jättebra, lästips!) och dricka en kopp te. Sen tänkte jag mig lite yoga senare idag. Till kvällen blir det våfflor :D Ska bara njuta av den här lediga dagen!

50 minuters promenad avklarat tillsammans med ett styck ponnyhäst som faktiskt skötte sig över förväntan. Mitt mål med att komma ut med henne fem gånger/vecka kraschar lite den här veckan, visst att jag hade haft möjligheten att ta ut henne på veckans femte pass imorgon, men gör jag det blir hela nästa vecka också helt kraschad, så bättre att hålla sig till planen och låta söndagen vara vilodag. Fyra pass är ju inte helt fy skam det heller, med tanke på omständigheterna den här veckan.

Nästan 1,5 timme på gymmet blev det, även om det var lite seg att gå dit så var det riktigt kul idag och nu känns det skönt i hela kroppen :) De har äntligen lagat benpressen så tillbringade en massa tid där. Eftersom jag är supernojjig över flera saker så börjar jag alltid väldigt lågt och värmer upp och lastar sedan på lite åt gången. Första setet körde jag 50 kg vilket är lågt även för mig men det var länge sedan jag använde maskinen, och sista setet var 100 kg, 10 repetitioner och det kändes tungt men bra. Sambon tyckte att jag skulle prova 140 kg, jag kunde inte rubba stolen så fick lite hjälp av honom att med starten och sedan gick det rätt bra upp, men fasiken vad tungt det var att hålla emot på vägen ner. Känner att det är ett tag tills jag är där :p

Idag har jag motionerat genom att gå till Lejonet & Björnen och äta glass. :p
Ungefär lagom motion för mitt knä. Haha.

Och ja @Mineur, jag hoppas att det redar till sig snabbt det här. Jag orkar inte va sjuk :p

4,5 kilometer powerwalk blev det utöver promenaden i stallet, det blev så fint väder och halsen har inte känts av idag, så jag kunde inte låta bli.

Jag har varit ute i solen med fyrbeningen och plumsat runt 5 km i den nya snön vi fått, helt plötsligt blev det mer vinter än det vart på 2 månader :p

Sååå skönt att vara hemma igen efter två intensiva dagar på skolan! Lektioner från 9 på morgonen till 20 på kvällen och på rasterna så ska man vara social och pratsam så det blev ingen vila alls. Gick dessutom upp 05.15 så det blev en lång dag i torsdags.

Första dagen på skolan var inte så intressant, kanske för att jag mådde väldigt dåligt psykiskt, de andra kanske uppskattade dagen mer. Men igår hade vi två super bra föreläsningar av en känd journalist och författare och jag lärde mig massor och fick inspiration så nu har jag skickat in en till artikel till en tidning :bump:, tror inte de kommer köpa den eftersom jag är så okänd men helt ärligt är det ett super intressant och aktuellt tema så jag tycker det finns ett allmänintresse för den. Men de kanske låter någon av sina egna reportrar skriva om det om det blir billigare. Lite rädd att de ska knycka min idé. Väntar spänt på svar från redaktionen, får nog svar i veckan som kommer hoppas jag. Så pepp, pepp på det!

Har allmän panik för att vi har så otroligt mycket att göra. Vi har sjukt mycket skolarbete så nu kommer det nästan bara bli plugg för min del. Jag drunknar i det och mår jätte dåligt och är sönder stressad :cry: Och min hjärna går på högvarv så jag får aldrig vila från tankarna. Alla på kursen skämtar om det, att jag är så snabb men det är både bra och dåligt för det gör att jag presterar mycket och snabbt men också att jag aldrig blir nöjd och att jag har en inre motor som aldrig slutar spinna så jag lätt bränner ut mig.

Jag har fått så mycket beröm av mina klasskompisar, fått höra att jag är bäst i klassen, att om det är någon som har förutsättningen att bli journalist eller skriva på annat sätt så är det jag, att jag har talang, känsla för språk, skriver fint och bra och skriver om intressanta saker. Så det är jätte roligt.

Men maten var KATASTROF när jag var borta, jag klarar inte att äta när det inte är som vanligt. I torsdags blev lunchen tomatbitar, gurkbitar och riven morot. Igår åt jag gröt utan något till till frukost och sen 4 tomatbitar och 1/2 paprika till lunch vid 12 och sen åt jag inget på 8 timmar förrän jag kom hem från skolan. Men jag hoppade tillbaka in i de vanliga rutinerna direkt när jag kom hem så nu är allt som vanligt igen, jag såg till att inte fastna i de dåliga rutinerna, att inte ta med dom hem.

@Emtherlia bra sprunget :bow: ett tjockt pannben räcker bra långt (vis av erfarenhet :p) Så jag tycker absolut du ska sikta på sub50, du har ju knappt tränat för Sören och klarar ändå under timmen.

Jobbpresentation avklarad :banana: så himla gött! Livet har återvänt! Är nöjd och fick många positiva reaktioner.

Igår åt jag fel saker men det var riktigt gött, hehe. Buffé på hotellet liksom inklusive efterrätter. :p Idag blev det 3,5 km promenad nu på em, skönt efter allt sittande dessa två dagar. Imorgon blir det mycket bilkörning och troligtvis promenad på kvällen för att mjuka upp kroppen lite.

Okej så jag sprang milen på 59,04 min. Känns långt till 50 min, haha! Kanske borde sätta ett mål på 55 min först?

Så jävla jobbigt, för allt; benen, lungorna och inte minst pannbenet:D Kanske inte så konstigt eftersom jag bara sprungit tre gånger i vinter och endast 3 km åt gången:p

Blev peppad av dig så lyckades springa milen jag med :bump: Konstigt nog hade jag mer energi än jag brukar. Undrar om det beror på att jag drack vatten under tiden, men kan det verkligen bli så stor skillnad? Kanske var allt potatismos jag åt igår kväll :p. Imorgon ska jag försöka mig på styrketräning tror jag.

Hejhopp!!!!

Jag hoppar in igen för att få läsa om alla era framsteg!!!! Så flott att se att mål faktiskt kan uppnås!

Själv har jag gymkort men är nästan alltid opepp på all träning som inte är löpträning. Fick dock nån form av överansträngning (knä, gåsfot förmodligen) i mitten av december och det var svinsegt att bli av med men nu är jag igång igen! Kör "fartlek" inkl gång haha för jag är väl van att kunna pinna på i en takt som konditionen inte medger nu :), men det ska nog ge sig! Innan knäet började knasa sprang jag typ 4-6 mil per vecka och tror jag tog milen (platt runda) på typ 52 min eller så. Planerade för att springa sthlm maraton men det får väl bli 2016 istället eller nåt.

Ska försöka motivera mig till lite styrka så att knät inte brakar igen, men det är så trååååååååååkigt!!!! och dessutom så tror jag att skaderisken ökar när det är hårt ute på vintern? tänkte mest springa skog för att spara på knäna därmed.

Well well kul att se alla igen!!!

@GoLightly Det är väl bara bra att ta det försiktigt och inte maxa på en gång tycker jag :) Så länge det inte går till överdrift såklart ;) Bra jobbat!

@Qelina Men fy vilka långa dagar! Jag skulle bli helt knäckt, förstår att det är tufft. Hur kommer det sig att det var så intensivt? Hoppas du kommer snabbt tillbaka till bättre matvanor för det du ätit de senaste dagarna är inte ens tillräckligt för att låta din kropp fungera normalt :(

@Chili Vad skönt att ha presentationen gjord! Och att det gick bra också :)

@Hallonsoda Kul att se dig igen :) Förstår att det är segt när du inte kan springa på som vanligt. Ja, skogen är mer skonsam för dina knän så det är nog ingen dum idé :)

Jag har haft en jätteskön dag! Har promenerat 40 min i skogen och yogat 1 timme som var ganska jobbigt. Tillåtit mig själv att varva ner. Har nu läst ut PT-Fias bok och vill verkligen rekommendera den! Hon skriver så himla klokt om mat, träning, stress och att vara snäll mot sig själv. Bästa sortens hälsa helt enkelt och det jag har kommit fram till att jag vill sträva efter. En balans på livets alla punkter.

Nu blir det våfflor! :D

Grymt jobbat! Du verkar ju ha en väldigt bra grundkondition så jag tror inte att det är omöjligt att fixa det om du har en bra plan. Visst hade du ett program du skulle följa? Känner du att du fixar passen i början utan större problem så ligger du bra i fas att klara ditt mål.

Tack! Jo jag har kollat på schemat och de första passen klarar jag... I värsta fall får det väl ta några extraveckor:D

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 382
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 370
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 633
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar