Beach 2015, del 3

Vad roligt! Hur högt är det? Tuff terräng? Att vara ute och gå mycket i tuff terräng är ju en bra start, mycket backar och trappor. Ska ni ha packning skulle jag packa och gå med den också. :) att ha bra kondition underlättar nog mer än styrketräning, att man liksom är van vid att gå och vara i rörelse ganska länge, fast lite mer krävande än att bara gå på asfalt då.

Det är 4095 m högt, jag tror inte terrängen är särskilt tuff (det är ett vanligt turistmål). Det ska vara ett av de enklaste bergen att bestiga (i världen?). Men det går ju uppför hela tiden ändå... Tror man går 5-6 timmar första dagen och 3-4 timmar sista dagen (uppför då, sen är det ju nerför också). Tyvärr är ju Linköping så jäkla platt men jag ska försöka ta rundor i skog och natur och leta upp backar och trappor. Tack så jättemycket för tipset med packningen, det hade jag aldrig tänkt på. Det är ju hur smart som helst att bära lite tungt, inte bara för vanan utan för att det också ger extra träning.

Bra med kondition vs styrka, för jag har bättre kondis än styrka. Hur är det med knän? Du som har lite koll på sånt här känns det som, har läst att det är mycket påfrestande för knäna att gå neråt. Kan man ha något som stabiliserar knäna på vägen ner?

@Kiwifrukt Bra gjort med promenaden! :) Så skönt när man lyckas vända ett dåligt humör. Solen hjälpte väl till lite gissar jag :D Här var det bara regn hela dagen.

@imrahil Beklagar farmor :/ Men det jag ville säga var att du inspirerar med din träning, det verkar vara en så naturlig del av din vardag :)

@snow Vad kul att du skrev om tävlingen, jag tänkte också jag skulle fråga. Tycker absolut du ska vara nöjd, och vad fina ni är ihop :)

Det är 4095 m högt, jag tror inte terrängen är särskilt tuff (det är ett vanligt turistmål). Det ska vara ett av de enklaste bergen att bestiga (i världen?). Men det går ju uppför hela tiden ändå... Tror man går 5-6 timmar första dagen och 3-4 timmar sista dagen (uppför då, sen är det ju nerför också). Tyvärr är ju Linköping så jäkla platt men jag ska försöka ta rundor i skog och natur och leta upp backar och trappor. Tack så jättemycket för tipset med packningen, det hade jag aldrig tänkt på. Det är ju hur smart som helst att bära lite tungt, inte bara för vanan utan för att det också ger extra träning.

Bra med kondition vs styrka, för jag har bättre kondis än styrka. Hur är det med knän? Du som har lite koll på sånt här känns det som, har läst att det är mycket påfrestande för knäna att gå neråt. Kan man ha något som stabiliserar knäna på vägen ner?

Gud vad roligt det låter! :)

Dagens motion: 30 min yoga och så fick jag med mig sambon på 50 min promenad i regn och blåst :D Har knatat runt lite i affärer också så jag har rört mig rätt mycket idag.

Har inte precis varit svårt att ta ledigt i helgen :D Men imorgon kör jag "arbetsdag" igen, ska fortsätta skriva uppsats.

Jag har känt mig svag i kroppen hela helgen, liksom trött och spak i benen. Jag har ju ätit bra både lördag och söndag men tror ni att veckans dåliga dagar kan ha effekt även några dagar efteråt? Att det kan vara därför jag är så svag i kroppen? Kan kroppen ta ett tag på sig att återhämta sig efter några super intensiva dagar med lite för lite mat?

Lyssnade på kroppen och gick en kortare promenad på kvällen vilket såklart ger ångest men som jag vet med logiken var det bästa för min kropp.

Har svårt att släppa skolarbetet. Har suttit många timmar idag och bestämde mig nu vid 21 att det får räcka för idag. Har så svårt att begränsa mig... Super jobbigt.

Men fy! Jag har varit bortrest i helgen så har inte hängt med, vad är det med din hals? En knöl? Du får säga till om du inte orkar berätta igen så får jag gå bakåt i tråden bara. Jag kan tänka mig att det är jobbigt för dig, särskilt ovissheten (och nålen, uuhh).

Och ta det lugnt med göteborgsvarvet om kroppen inte känns hundra!

Mm, upptäckte en knöl på sidan om halsen (ganska långt bak, men inte i nacken), ganska långt ner. Den är lite öm och jag har inte märkt den förr...
Tror ju absolut inte att det är något, men orkar mig såklart lite ändå.
Och som sagt - nålen... Hu! :p Haha.

Jo, Göteborgsvarvet är ju inte jag världen. Men jag vill så gärna klara av det bra... Springa det lär jag göra, men tanken var ju under två timmar i år :p

@zassoo, det ovan.

Mm, upptäckte en knöl på sidan om halsen (ganska långt bak, men inte i nacken), ganska långt ner. Den är lite öm och jag har inte märkt den förr...
Tror ju absolut inte att det är något, men orkar mig såklart lite ändå.
Och som sagt - nålen... Hu! :p Haha.

Jo, Göteborgsvarvet är ju inte jag världen. Men jag vill så gärna klara av det bra... Springa det lär jag göra, men tanken var ju under två timmar i år :p

@zassoo, det ovan.

Det kan inte vara en svullen lymfkörtel då? Hoppas det går bra iallafall!

@Qelina Ja, kroppen kan absolut bli svag av att du äter för lite och det kan ta ett tag för den att återhämta sig. Bra att du tog en kortare promenad bara.

@FengurLaugar Grattis och välkommen tillbaka :D

@Sleepan Blä, hoppas det går bra och att det inte är någon fara!

Tog en promenad nu direkt på kvällen, blev plötsligt jäkligt orolig över att inte mäkta med bergsklättringen. Läste nu att det var ganska tuff terräng också.

Hur lång tid tar det att träna upp sig? Jag har bara två månader på mig...

Och @Chili, har du (eller någon annan) tips på trevliga vandringskängor med bra grepp?

Jag börjar bli satans nervös nu. Ponera att jag kommer in på utbildningen jag sökt - men hamnar i Växjö eller Umeå. Då måste jag panikommöblera hela min tillvaro :nailbiting: Jag har två hästar och tre får jag behöver flytta på och jag behöver hitta nytt boende. Hur gör man det!? Jag är ju bortskämd med att äga min egen lägenhet och har bott där sedan jag flyttade hemifrån på riktigt. Jag är newbie!! Jag har lyckats hitta min nuvarande fantastiska stallplats genom kontakter - men jag har ju inte kontakter så långt bort i landet!! Hur flyttar man lämpligast två hästar och tre får från sörmland till Umeå? Eller Växjö? Hur får man tag på en bra stallplats i ett litet stall? MÅSTE JAG BLI VUXEN NU??? :rofl:

Jag börjar bli satans nervös nu. Ponera att jag kommer in på utbildningen jag sökt - men hamnar i Växjö eller Umeå. Då måste jag panikommöblera hela min tillvaro :nailbiting: Jag har två hästar och tre får jag behöver flytta på och jag behöver hitta nytt boende. Hur gör man det!? Jag är ju bortskämd med att äga min egen lägenhet och har bott där sedan jag flyttade hemifrån på riktigt. Jag är newbie!! Jag har lyckats hitta min nuvarande fantastiska stallplats genom kontakter - men jag har ju inte kontakter så långt bort i landet!! Hur flyttar man lämpligast två hästar och tre får från sörmland till Umeå? Eller Växjö? Hur får man tag på en bra stallplats i ett litet stall? MÅSTE JAG BLI VUXEN NU??? :rofl:

Har du satt upp dig i kö i Växjö? Om inte, så gör det. Växjöbostäder tror jag de heter nu.
Annars finns även Stubor som är polisvänliga och tar in poliser i första hand, typ.

Vad det gäller stall i Växjö finns det gott om dem nära skolan.

Lycka till!

Tog en promenad nu direkt på kvällen, blev plötsligt jäkligt orolig över att inte mäkta med bergsklättringen. Läste nu att det var ganska tuff terräng också.

Hur lång tid tar det att träna upp sig? Jag har bara två månader på mig...

Och @Chili, har du (eller någon annan) tips på trevliga vandringskängor med bra grepp?

Tror du har tillräckligt bra grundkondition men ju mer vältränad man är desto mer njutningsfull blir vandringen ;) och mindre risk att du överanstränger dig.

Jag har skor från meindl som verkar väldigt bra. Välj skor efter vilken terräng du ska ha dem i och hur mycket packning du ska bära. Ju mer packning och svårare terräng desto styvare sko och sula behöver du. Så ta hjälp när du provar ut, det är guld värt!

@zassoo vad skönt att du kunde ta en aktivt ledig helg! Plugga inte ihjäl dig idag heller!

@Sleepan hoppas det går bra både hos sjukgymnastnoch läkare! Bra att du kollar upp det iallafall så du inte går och är orolig!

Jag har haft en bra helg, ridit lugna pass både lördag och söndag, lekt med syskonbarn och haft allmänt trevligt. Slarvat lite med maten men har också haft ganska mycket ont i magen, tror att det är magkatarr som spökar lite extra... Käkar omeprazol och hoppas att det lugnar sig...
Idag blir en lång dag, men det ska ändå ösregna så då gör det inget att jag har lång jobbdag med mycket planering och möten....
Ha en bra måndag!

Umeå kan vara Sveriges bästa stad, älskar verkligen Umeå! :love: Hamnar du där så ta kontakt med Franklins när det gäller bostad. Det är ett litet privat bolag som inte har så många bostäder, men de kör med först till kvarn och jag trivdes så fantastiskt bra när jag bodde hos dem!

Jag måste ringa tandläkaren igen... :arghh::(:banghead: *infoga valfritt antal svordomar*

Har fortfarande ont. Så enormt trött på att alltid ha ont i munnen. Är hyfsat pigg men det värker konstant.

Passande ny smiley: :turd:

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 379
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 369
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 630
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar