Vad roligt! Hur högt är det? Tuff terräng? Att vara ute och gå mycket i tuff terräng är ju en bra start, mycket backar och trappor. Ska ni ha packning skulle jag packa och gå med den också. att ha bra kondition underlättar nog mer än styrketräning, att man liksom är van vid att gå och vara i rörelse ganska länge, fast lite mer krävande än att bara gå på asfalt då.
Det är 4095 m högt, jag tror inte terrängen är särskilt tuff (det är ett vanligt turistmål). Det ska vara ett av de enklaste bergen att bestiga (i världen?). Men det går ju uppför hela tiden ändå... Tror man går 5-6 timmar första dagen och 3-4 timmar sista dagen (uppför då, sen är det ju nerför också). Tyvärr är ju Linköping så jäkla platt men jag ska försöka ta rundor i skog och natur och leta upp backar och trappor. Tack så jättemycket för tipset med packningen, det hade jag aldrig tänkt på. Det är ju hur smart som helst att bära lite tungt, inte bara för vanan utan för att det också ger extra träning.
Bra med kondition vs styrka, för jag har bättre kondis än styrka. Hur är det med knän? Du som har lite koll på sånt här känns det som, har läst att det är mycket påfrestande för knäna att gå neråt. Kan man ha något som stabiliserar knäna på vägen ner?