Beach 2015, del 3

Lugn dag här idag. Lär bli 2×30 min promenad och (förhoppningsvis) lite yoga. Är ledig och har spenderat eftermiddagen hos en kompis. Vi skulle jobba undan en del föreningsarbete men istället har vi mest suttit och pratat av oss, druckit kaffe och kommit fram till lite saker som lär minska min ångest framöver. Bra mat hittills idag iaf! Ska strax iväg på hundträning med en ny grupp.

@Trollunge vad underbart härligt det låter med blue mountains och bra hiking! Hur är det där du är nu, finns det många spår kvar av den stora skogsbranden förra året? eller är du i en annan del av bergen? När jag var där förra december så flög jag vid ett tillfälle över blue mountains i närheten av där det brann och det såg ut att vara ett enormt stort område som var drabbat...

@Sleepan jag hoppas att infektionen snart ger med sig! Jag är inte sjukvårdskunnig men det låter inte så kul att fortfarande ha ont efter tre dagar på antibiotika...

Jag har äntligen tagit mig i kragen och letat upp ett gym i stan som jag kan tänka mig att gå på! fick två veckors gratis provträning, så jag har bokat upp mig på ett cxwork pass imorgon, 30 minuter mage,rumpa lår... ska bli kul!

@Trollunge vad underbart härligt det låter med blue mountains och bra hiking! Hur är det där du är nu, finns det många spår kvar av den stora skogsbranden förra året? eller är du i en annan del av bergen? När jag var där förra december så flög jag vid ett tillfälle över blue mountains i närheten av där det brann och det såg ut att vara ett enormt stort område som var drabbat...

@Sleepan jag hoppas att infektionen snart ger med sig! Jag är inte sjukvårdskunnig men det låter inte så kul att fortfarande ha ont efter tre dagar på antibiotika...

Jag har äntligen tagit mig i kragen och letat upp ett gym i stan som jag kan tänka mig att gå på! fick två veckors gratis provträning, så jag har bokat upp mig på ett cxwork pass imorgon, 30 minuter mage,rumpa lår... ska bli kul!

Nä, det är inte så kul... Men jag snackade med 1177 och det verkar så normalt så ;)
Fast hon verkade tro att ryggontet är muskulärt, men nä. Fan heller säger jag :p
Aja. Imorn är jag frisk, så det så. Då blir det träning! Lät kroppen vara idag med iaf :)

Kul med nytt gym!! Hoppas du kommer trivas där! :D

@Kiwifrukt Jag måste fundera på om jag ska PMa länkarna till artiklarna för jag tycker det är så skönt att vara anonym här på buke och artiklarna är skrivna med mitt namn. Inte att jag skäms för vad jag skriver här eller vad jag skriver som journalist men det är skönt att kunna ha buke och skriva av sig på och dela på de två världarna. Men jag funderar lite. Kul att du vill läsa tycker jag!

Förstår dig absolut, jag vill gärna själv vara anonym på ett sånt här stort forum där även "icke-medlemmar" kan läsa, så känn absolut ingen press! Det hade varit kul att läsa för ämnet är intressant, men jag förstår dig till fullo om du inte vill/känner dig bekväm med det. :)

Angående ridningen: I nuläget räknar jag ridning som träning. Eftersom det är så länge sen jag red "ordentligt" (först p.g.a. skadad häst, sen p.g.a. unghäst som det först inte gick att rida på alls, och som sen har ridits väldigt sparsamt), och den här typen av ridning jag gör nu har jag inte gjort sen 2007. Innan dess räknade jag renodlade träningspass (dressyr/hoppning) som träning, inte utritterna. Tänk på all träningsvärk man får om man inte ridit på ett tag, det tar på helt andra muskelgrupper än vad du kanske använder i vardagen.

30 minuters ridning blev det idag, vet inte om det beror på att jag har sovit som en riktig kratta sista veckan eller om det är en förkylning på g, så jag ville inte göra för mycket idag. 30 minuter är i alla fall bättre än inget, och det är inte alls så länge sen vi inte kunde rida ut själva alls. Resten av dagen har jag mest ägnat åt att plugga, och titta på några avsnitt av en serie jag försöker följa (det går väl sådär, jag har sett typ tre avsnitt av säsong 2 trots att jag hållit på hela året, är värdelös på att titta på tv :p).

Men, jag har ätit middag idag, trots att det är en maträtt jag inte gillar, och som brukar innebära att jag fuskar. :up:

Veckoplanen:
Mån: vila
Tis: löpning, alternativt spinning + gym överkropp
Ons: mitt i veckan-lyx så ingen träning då :p
Tors: ridning
Fre: löpning + gym på kvällen
Lör: gym överkropp
Sön: löpning
Nån av helgdagarna blir det ridning + promenader med vovven alla dagar som inte är medräknade.

*kl*
Kan också bjuda på nån slags veckoplan:
Mån: Vila*
Tis: Simning morg, ev MTB em
Ons: LVG t jobbet om kroppen känns fräsch
Tors: Nytt försök lunchlöpn (håll tummarna för att benen är fräscha!)
Fre: Simning morg. Ev cykel m kompis em (beror på väder o vind ;) )

Helg: Om ingen cykel på fredag så blir det ett långpass här, annars vila eller yoga.

*försökte springa imorse men aj, behinnorna sa ifrån... behöver just nu ha minst 4 dgr mellan mina pass verkar det som..

Angående ridningen: I nuläget räknar jag ridning som träning. Eftersom det är så länge sen jag red "ordentligt" (först p.g.a. skadad häst, sen p.g.a. unghäst som det först inte gick att rida på alls, och som sen har ridits väldigt sparsamt), och den här typen av ridning jag gör nu har jag inte gjort sen 2007. Innan dess räknade jag renodlade träningspass (dressyr/hoppning) som träning, inte utritterna. Tänk på all träningsvärk man får om man inte ridit på ett tag, det tar på helt andra muskelgrupper än vad du kanske använder i vardagen.

Å ja, eller om man tränat core och sedan sätter sig på en häst... ajaj! Just nu ser jag dock ridning som motion och bra "aktiv vardag", men registrerar det ej som träning på ex. funbeat... :)

Min veckoplanering kommer här.

Måndag: Vila
Tisdag: Crossfit :love: (Äntligen!)
Onsdag: Crossfit
Torsdag: MRL
Fredag: Crossfit
Lördag: Troligtvis vila
Söndag: Body Balance

Måndag: Vila
Tisdag: PT-pass
Onsdag: Gruppass i skolan (lågintensivt) + Yoga
Torsdag: Gruppass i skolan (lågintensivt) + Core
Fredag: Ev. core
Lördag: Än så länge obestämt
Söndag: Vila
Och vila betyder som vanligt bara vila från gym/liknande träning, promenader genomförs ändå :)

Kom iväg på en promenad uppe på berget med en vän idag, himla trevligt!
Såhär såg det ut när vi begav oss hemåt igen:
fkpnight.jpg

Senast ändrad:
Jag kommer ju typ inte ha tid att träna alls i veckan...
Yoga idag
onsdag löpning
fredag yoga
Lördag cykel och agility
i övrigt bara promenader, jobb och hundträning

Nu känner jag mig så gott som helt frisk och kunde gå till gymmet idag :) Värmde upp med 20 minuter på crosstrainer och sedan 45 minuters träning. Hoppas på att jag får fortsätta vara frisk nu så blir det två till gympass och förhoppningsvis lite promenader på det :)

Skönt morgonpass på gymmet för min del, fokus rumpa och axlar, och oj vad effektiv jag har varit hela dagen sedan dess! Ska försöka träna på morgonen oftare, för det är ett himla skönt sätt att starta dagen på :)

Kul att gå in här och läsa om allas träning :) Fick själv påminnelse ikväll om att boka mig på pass men är på jobbresa och kommer hem imorn kväll så det hinns tyvärr inte. Men det känns gött att ha satt upp de två pass jag vill gå på gymmet så de ringer varje vecka! Sen får jag såklart också komma ihåg lite mer aktivt så jag inte dubbelbokar för jag vill verkligen gå.

Min vecka har jag inte bestämt. Ska rida lör-sön i alla fall. :) Vill också ut och gå in kängor och ryggsäck. Nu blir det väldigt stillasittande men har lyckats promenera lite på lunchen och kvällen ändå, känns jätteskönt! Blir lätt spänd och uppblåst i magen när man inte får bestämma mattider eller mat själv så då är det skönt att få gå av sig lite.

Ny vecka, nya tag. Kämpa på allihopa! :) :up:

Förstår dig absolut, jag vill gärna själv vara anonym på ett sånt här stort forum där även "icke-medlemmar" kan läsa, så känn absolut ingen press! Det hade varit kul att läsa för ämnet är intressant, men jag förstår dig till fullo om du inte vill/känner dig bekväm med det. :)

Jag räknar också min ridning, även om vi bara tagit en kort tur i skogen. Detta eftersom jag nyligen satt och skakade i benen efter en kort trav och en kort galopp! Under provridningen trodde jag att jag skulle studsa av för jag hade _ingenting_ att ens hålla mig upprätt med. Då fick jag nya ögon på vad man egentligen gör på ridtur för SÅ otränad har jag nog aldrig suttit upp på en häst sedan jag var 10. Så även om de korta turerna inte är påfrestande idag ser jag ändå att de är mer aktiva än man tror.

Visst, att bara skritta ut är väl "ingenting", egentligen. För min del så blir det dock aldrig rena skritturer utan vi försöker jobba så mycket vi kan efter förmåga, underlag och tid.

Jag cyklade till jobbet idag, t.o.r. blev det 52 km. Lagom.

Imorgon och onsdag ska jag upprepa alla tester från förra veckan. Chins, dips, brutalbänk och Cooper väntar imorgon. Ser ej fram emot det, särskilt Coopern är tuff!

Angående ridningen så är det för mig vardagsmotion.

@snow bra pendlingstur :)

*kl* Blev vila här istället, småkrasslig igen (SUCK!) Hoppas det ger sig snabbt nu när jag gör minimalt med ansträngning (dock ej hemma fr jobb)

Ännu en dag då jag bara vill dra täcket över huvudet och låtsas att det är en lördag.
Gick och la mig kl 21 igår, för jag var helt slut psykiskt. Alldeles för hög stressnivå igen :(

PT-pass idag. Det lär väl gå som vanligt, rätt okej. Sen föreläsning på engelska, vilket jag inte alls ser fram emot. Har svårt nog att koncentrera mig på svenska.
På torsdag ska jag på möte med programansvarige + läraren som krånglat till allting, det är en enorm stressfaktor. Jag har ingen aning om vad som väntar :(

Igårkväll fick jag sällskap på en 5km promenad, kan inte minnas sist det hände. Så himla trevligt med lite sällskap ibland! :D

Och nu snart här ska jag släpa mig till gymmet för första gången på två veckor, dags att svettas ut latmasken känner jag.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 386
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 371
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 634
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar