Beach 2015, del 3

Alla som svarade mig: Tack :)
Jag bryr mig inte särskilt tmycket vad folk tycker om min träning, för jag tycker det är kul och kör på! :D
Passet idag var svinjobbigt.
Avslutade med 500 hopp med hopprep, 1 km rodd, burpees med medecinboll och där man skulle gå upp på en låda, avslutade sedan med 500 hopp till.
Sen var jag trött. :D
Åh herregud, 500 hopp!!! Och allt det andra!!! Jag skulle nog dö eller se ut så här :wtf:

Och angående vad saker kostar kan jag bara hålla med, det är verkligen upp till var och en att välja vad man vill lägga pengarna på, en del kanske lägger det på bostaden, inredning, djur,bilar eller träning. Bara man har råd med allt väsentligt tycker jag man ska göra det man mår bra av och blir glad av för resten av slantarna. Sen kanske man blir lite förvånad ibland över vad saker kostar och jämför med annat, som t.ex. om jag jämför priset för en månads crossfit med att man som student kan träna 1 år på Friskis pass för 1400 kr. Men är det crossfit man vill ha så betalar man ju gärna lite extra för det istället för att gå på pass man inte vill.

Jag har ju egentligen haft häst större delen av livet och när man jämför med det känns allt annat billigt men nu har jag börjat vänja mig vid livet utan häst och då känns utgifterna i övriga livet större :p Att ha hund är så mycket billigare än häst, även om det för vår del blir en del kursavgifter, massor av godis (godismotiverad vovve :D) och nu i vår också en del startavgifter eftersom vi ska börja tävla.

Hade också dåligt samvete då jag la ut 2500 kr på träningskläder när jag skulle börja springa men jag behövde nytt av allt, hade inget av det jag behövde och nya skor, bra underställ, vindjacka, tights och funktionströja kommer jag ju kunna använda många gånger så i det långa loppet blir ju löpningen en billig träning. Även om jag skulle ha fått 2 årskort på friskis för typ samma pris. Men nu ville jag ju hellre springa och då får jag försöka tänka att jag ska unna mig att göra det jag vill.

Det blev ändrade planer för min del idag, det har varit en ganska bra dag men lite konstig. Efter frukosten somnade jag som jag skrev och tröttheten höll i sig hela promenaden på 50 minuter och långt in på eftermiddagen. Men sen vaknade jag till, gick eftermiddagspromenaden som var 1 timme lång och väldigt skön och med bra podradio i öronen.

När jag kom hem tog jag tag i skolarbetet och har nu skrivit en debattartikel som jag mailat min lärare och bett om feedback på för att skicka in för publicering, egentligen skulle vi inte maila läraren men jag ville ha hjälp så tog mod till mig och gjorde det iaf :o Hoppas han inte blir arg. Blev någorlunda nöjd ändå med det jag skrivit men det var svårt för tidningen jag ska publicera på ger max 2300 tecken vilket är ganska lite så jag fick korta upp och ordna med formuleringarna så jag fick fram så mycket som möjligt på så få tecken som möjligt.

Det som är bra med ett kreativt jobb som journalistik är att man kan jobba i sängen :D Imorse låg jag i säkert en timme och tänkte på olika ämnen att skriva om, formuleringar och vinklingar. Haha, har jag sagt att jag läser världens bästa utbildning? :D:p Det sämsta är att man aldrig kan vila ifrån det för hjärnan går ju på högvarv hela tiden och det är inte alltid man vill plugga i sängen, man kanske vill sova också...

Jag skulle gått en långpromenad med min kusin på kvällen men hon blev sjuk så jag bestämde mig för att testa att springa en sväng för knäna gjorde inte ont på eftermiddagen. Det gick bra att springa, knäna kändes lite först men väldigt lite och på slutet kändes dom inte alls så jag fick min efterlängtade springtur. Det var ett fint sätt att avsluta kvällen på och jag fick en skön känsla i kroppen. Nu återstår att käka lite kvällsmellis efter löpningen och sätta mig och titta på någon serie. Plugga lite till också innan jag får sova.

Ett smärre bakslag av förkylningen idag och dessutom skavsår på båda hälarna så idag har jag inte gjort många knop.:meh: Men imorgon SKA jag vara frisk och inviga mina nya skor. Äääälskar nya skor! Iaf tills de går sönder... Om en vecka eller tre.

När jag kom hem tog jag tag i skolarbetet och har nu skrivit en debattartikel som jag mailat min lärare och bett om feedback på för att skicka in för publicering, egentligen skulle vi inte maila läraren men jag ville ha hjälp så tog mod till mig och gjorde det iaf :o Hoppas han inte blir arg. Blev någorlunda nöjd ändå med det jag skrivit men det var svårt för tidningen jag ska publicera på ger max 2300 tecken vilket är ganska lite så jag fick korta upp och ordna med formuleringarna så jag fick fram så mycket som möjligt på så få tecken som möjligt.

Sådär brukar jag också känna, men då får man påminna sig själv om att lärarens jobb trots allt är att ta emot frågor och att han inte har någon som helst rätt att bli arg. Han kan välja att inte svara på mailet eller att säga att han inte vill ge någon feedback, men arg har han då rakt ingen anledning att bli! Det kommer gå jättebra ska du se, och jag blir så avundsjuk när jag läser om din utbildning. Det är ju sådant där jag också vill göra! En dag, då är det jag som pluggar journalistik! Jag ska bara bli klar med den här förbaskade utbildningen först... Och ja, kanske försöka hitta tillbaka till någon form av pluggmotivation också :p

En fullständigt obeachig dag som befarat, jag satt på biblioteket i 11 timmar och den enda rörelseaktiviteten var promenaden dit och hem à 5 km totalt. Jag har tryckt i mig både choklad och andra onyttigheter under dagens gång, men orkar inte riktigt bry mig om det nu. Imorgon bitti blir det PT-pass kl 9 och det ser jag fram emot!

Startade dagen här med 30 min promenad och sen 20 min simning i en naturpool här i Maroubra, bra start på dagen:up:

Frukost 9.30: ett par skivor surdegsbröd med hommus och hampafrön.

12.00 - vindruvor och lite mörk choklad

14.30 - musli på havregryn, nötter, frön, torkad frukt och hampafrön. Mandelmjölk :)

Ikväll ska vi göra indisk dahl på röda linser:d:d

kunde inte sova så gick upp och tog en löptur ist. Det var inte skönt.
1. Jag har ingen som helst energi innan frukost
2. Fick håll sista km hem som gjorde superduperont

kunde inte sova så gick upp och tog en löptur ist. Det var inte skönt.
1. Jag har ingen som helst energi innan frukost
2. Fick håll sista km hem som gjorde superduperont

Usch nej, det är inget för mig heller. :p

KL

Jag är så trött. Så himla, himla trött. Lite för mycket på jobbet och så är sambon borta, då blir det plötsligt väldigt uppenbart vad mycket enklare vardagslivet är när man är två som delar på sysslorna. Men ikväll ska jag rida i alla fall. :) Ska bara komma på något sätt att bli lite piggare först, ganska svårt när man inte dricker kaffe...

Fick tag på ett par bilder på mig från 2012 och var tvungen att lägga dem bredvid ett par nyare bilder.
Plötsligt ser även JAG skillnaden! Uppenbarligen kan man komma långtmed bara ändrad kost och motion! :D

20150310_152236_zpsez6bpmen.jpg~320x480

20150310_151454_zps64c23eyu.jpg~320x480

@Nixehen Det är väl inte så "bara" :D Du har ju kämpat otroligt bra och vad roligt att du äntligen kan se resultat! Det är stor skillnad på bilderna men jag gissar att det även är stor skillnad mentalt :)

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 387
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 371
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 636
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar