Beach 2015, del 3

+ @cili

Ja jag förstår inte riktigt varför man måste rättfärdiga nånting in absurdum för att man lägger mycket pengar på det, när det är något hälsosamt som gör en glad och till en troligtvis trevligare kollega i längden...

Håller med! Speciellt inte när dessa som ofta suckar kan vara sådana som istället läger tusentals kronor på att uppdatera sig med senaste platt-TV, mobiltelefonen eller någon annan typ av överkonsumtion. Som att det är så jäkla mycket bättre att lägga pengar på det liksom. Mer hobbys till folket, så kör på tycker jag @Sleepan, märks hur mycket du gillar det! :)

Håller med om det här vad fritidsintressen kostar! Som flera varit inne på, vad är 850 spänn i månaden för hur mycket coachad crossfit som helst (fortsätter använda Sleepan som exempel :p) jämfört med flera tusen i månaden för att ha häst? Eller för den delen att äta lunch ute för 100 spänn varje vardag, det blir 2000 kr i månaden... O_o

Så länge man är nöjd och tycker det är värt så är väl allt tiptop tycker jag :D

Jag trotsade blåsten och gav mig ut på promenad idag :) 1 h 20 min blev det, mycket offroad :D

Älskar min skog :love: Här blev det lite hinderbana för att ta sig förbi!
11015592_913437082025917_849805018_n.jpg

Angående att folk har synpunkter. Det har de på allt. Alltid. Man kommer tyvärr inte ifrån det. Som flera andra redan tagit upp är det hur mycket folk som helst som anmärker på att jag har häst (och då tränar och tävlar ju inte jag med min, så vi håller kostnaderna nere så gott vi kan), och är det inte hästen är det bilar, klädstil, inredning eller vad det nu är folk har synpunkter på. Jag förstår inte riktigt det roliga med att kommentera andras livsval, du behöver ju inte leva deras liv om du nu stör dig på val de gör, typ.

Angående att folk har synpunkter. Det har de på allt. Alltid. Man kommer tyvärr inte ifrån det. Som flera andra redan tagit upp är det hur mycket folk som helst som anmärker på att jag har häst (och då tränar och tävlar ju inte jag med min, så vi håller kostnaderna nere så gott vi kan), och är det inte hästen är det bilar, klädstil, inredning eller vad det nu är folk har synpunkter på. Jag förstår inte riktigt det roliga med att kommentera andras livsval, du behöver ju inte leva deras liv om du nu stör dig på val de gör, typ.

Haha ja det har du rätt i, folk har fan synpunkter på allt :D Man får försöka låta det rinna av bara.

27 min snabbare på Vasaloppet:D

Bra jobbat! Det såg tungt ut åt många! Själv langade jag dricka som värsta proffsteamet åt min sambo (och körde bil och åt godis, mycket beachigt).

Träning har det varit dåligt med på sistone, har haft noll ork och ont i baklåren, men imorse transportsprang jag till jobbet och det kändes bra. Och nu tinar alla fina stigar fram samtidigt som det går att åka skidor på högre höjd!

Idag har jag solat lite, fräknarna fattade galoppen direkt:D

Sen blev det 20 min hemmaträning då det blåste för mycket ute för att jag skulle vilja gå ut :p

Blev träning för mig ändå och gick fint trots svullnaden i ljumsken! 1 timme aerobics, skoj :bump:Skönt att komma iväg hemifrån efter en heldag hemma med plugg.

Vaknade med huvudvärk, tog piller och var ute en stund på fm, men det blåste så förjävla mkt så huvudvärken tog mer fart :down: ligger redan i sängen och har tagit en imigran nasal. Hatar migrän. :mad:

Tur jag gick en sväng på lunchen, det blev stressig övertid och först nu har jag landat i soffan och väntar på min ugnspannakaka! :d
Så 1,8 km promenerat på 19 minuter. Bättre än inget! Nu ska jag bara försöka hämta andan innan det är dags att jobba igen... O_o Jag behöver påsklov känner jag.

Core avklarad! Var jäkligt försiktig i uppvärmningslåten idag eftersom knät gjorde rejält ont i sidostegen förra gången, men körde på som vanligt i övrigt. Det märks tydligt att kroppen lärt sig övningarna och stärkt muskulaturen, för grejer som jag hade svårt med i början går galant numera :bump:

Och så blev jag glad när jag kollade schemat och upptäckte att jag inte behöver åka in till skolan på torsdag :bump:
Plan för resten av veckan:
Onsdag: Heldag i skolan = vilodag, bara promenader till/från tåget.
Torsdag: Gym + simning
Fredag: Nån typ av träning ska det bli, vet bara inte vad än. Det beror lite på när pojkvännen kommer hit :)
Lördag: Då planerar jag att tvinga ut stackaren på nån promenad uppe på berget, inkl gångvägen dit förstås :D
Söndag: Hemmaträning

Ska pumpa upp min pilatesboll också, så jag kan köra lite balansövningar med den. Känner att jag tappat lite på den fronten den senaste tiden.

Alla som svarade mig: Tack :)
Jag bryr mig inte särskilt tmycket vad folk tycker om min träning, för jag tycker det är kul och kör på! :D
Passet idag var svinjobbigt.
Avslutade med 500 hopp med hopprep, 1 km rodd, burpees med medecinboll och där man skulle gå upp på en låda, avslutade sedan med 500 hopp till.
Sen var jag trött. :D

Alla som svarade mig: Tack :)
Jag bryr mig inte särskilt tmycket vad folk tycker om min träning, för jag tycker det är kul och kör på! :D
Passet idag var svinjobbigt.
Avslutade med 500 hopp med hopprep, 1 km rodd, burpees med medecinboll och där man skulle gå upp på en låda, avslutade sedan med 500 hopp till.
Sen var jag trött. :D

Låter jobbigt :D Peppande att läsa att du har hittat något du trivs så bra med!

Har inte haft ork att träna på ett tag, men idag var jag på gymmet en dryg timme och tog sedan en åtta kilometers promenad i solen och värmen. Blir gymmet minst en gång till i veckan, men mer vet jag inte om jag hinner för svärisarna kommer på besök men det lär bli en del sightseeing och promenader iaf. Hoppas på att bli lite inspirerad till fler promenader innan dess också om det fortsätter vara bra väder. Det tråkiga är bara att det är 2 km till naturområdena här så halva promenaden blir transportsträcka längs för det mesta rätt tråkiga vägar.

Jag ramlade av :angel: Vårkänslor och jätteblåsigt fick Dundertunnan att explodera... Och jag red barbacka med långa tyglar :rofl: Men jag fick det på film - hade med min GoPro! Jag garvade hela vägen hem... Vi stötte på en räv också! :bump: (Och min första reaktion var att yla när jag såg den :banghead:)
Tur att du inte slog dig! Och tur att hon var så lugn när jag red!

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 387
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 371
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 636
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar