Beach 2015, del 3

@Mineur Ja min utbildning är guldvärd! Så mycket roliga saker och så mycket utmaningar, nya saker hela tiden och man lär sig så mycket.:banana: Och jag älskar att det är på distans och att alla inlämningar är individuella och inte i grupp. Vi har gruppdisskusioner men inga arbeten i grupp. Tyvärr är utbildningen slut redan i maj :(

@Nixehen Du har jobbat på jätte bra:bow: Visst är det bra med bilder? Man ser mycket tydligare på bilder än när man tittar sig i spegeln eller bara tittar på sig själv. Känner du att du mår bättre mentalt och psykiskt nu än 2012 då bilderna är ifrån? Har du mer ork och lust till saker?

Idag blir det gymmet för mig, känns lite tråkigt för jag hade hellre sprungit ute för det är verkligen underbart väder men mina axlar, mage och rygg behöver stärkas så jag får mindre ont så gymmet är en nödvändighet. Går ju hos en sjukgymnast och tränar så jag har övningar anpassade just för mig men just nu kan jag inte göra alla övningar för att mina knän krånglar så mitt pass på gymmet är väldigt kort, knappt så det känns nödvändigt att gå dit. Men jag behöver rutiner och saker att göra för att hantera ångesten och då är det bra att följa det som är bestämt.

Önskar jag kunde bli en av dom som älskar gymmet, tycker det är ganska tråkigt tyvärr. Är det bara jag som känner så eller älskar alla gymmet? Men en sak är lite rolig och det är att jag märkt att jag blivit starkare!!! Jag har nästan dubblerat tyngderna på flera av övningarna! Det motiverar och gör det lite roligare, plus att jag lyssnar på intressanta podradio program samtidigt så jag inte märker att jag tränar :D

Var ute 50 minuter med hunden nu på förmiddagen och så blir det ju en kort promenad till och från gymmet (tar bara 10 minuter dit och 10 minuter hem) och sen ska jag ut med hunden en liten sväng efter gymmet så lite sol kommer jag hinna få på mig idag. Nästa lite längre promenad blir inte förrän ikväll och då är det ju mörkt ute. Jag längtar ihjäl mig efter sommartid så vi får lite ljusare kvällar!

Jäklar vad grym jag var på gymmet idag! :banana: Det var som att kroppen kände på sig att den här gången gällde det, och jag satte PB i både axelpress med hantlar, pull ups och hip thrusters. Dessutom orkade jag 1,5 runda mer på avslutningsgrejen vilket är axelpress i maskin varvat med latsdrag. Jag har en minut på mig per runda och börjar med 1 rep per övning, ökar sedan till 2, 3, 4, osv... Ju fler rundor som går desto fler reps och desto mindre vila får jag alltså. Idag orkade jag 9,5 rundor - för två veckor sedan gav jag upp efter 8 rundor. Jag börjar känna skillnad, och herr PT bad att få filma mig när jag gjorde axelpressen så att jag skulle se vilka fina muskler jag börjat bygga. Det såg riktigt bra ut, måste jag säga! :D

Med den här starten på dagen kan det inte bli annat än bra, även om jag kommer att få bo här på biblioteket fram till 20-21 idag också. Idag har jag i alla fall planerat maten lite bättre och är rätt motiverad att plugga.

Jäklar vad grym jag var på gymmet idag! :banana: Det var som att kroppen kände på sig att den här gången gällde det, och jag satte PB i både axelpress med hantlar, pull ups och hip thrusters. Dessutom orkade jag 1,5 runda mer på avslutningsgrejen vilket är axelpress i maskin varvat med latsdrag. Jag har en minut på mig per runda och börjar med 1 rep per övning, ökar sedan till 2, 3, 4, osv... Ju fler rundor som går desto fler reps och desto mindre vila får jag alltså. Idag orkade jag 9,5 rundor - för två veckor sedan gav jag upp efter 8 rundor. Jag börjar känna skillnad, och herr PT bad att få filma mig när jag gjorde axelpressen så att jag skulle se vilka fina muskler jag börjat bygga. Det såg riktigt bra ut, måste jag säga! :D

Med den här starten på dagen kan det inte bli annat än bra, även om jag kommer att få bo här på biblioteket fram till 20-21 idag också. Idag har jag i alla fall planerat maten lite bättre och är rätt motiverad att plugga.
Tjoho vad bra du är! :banana:

Alltså nu är jag helt slut och mör i hela kroppen, har gått två promenader med hunden, varit på gymmet där jag sprang och tränade armar, axlar, rygg och mage, tvättat (det blir 6 våningar att gå upp och ner för med all tvätt och vi har inte hiss) och sen handlat super tunga saker som jag släpat hem med armar som är helt slut efter att jag dessutom ökade vikterna på övningarna jag gjorde på gymmet. Men jag är på något sätt jätte pigg samtidigt som jag är trött, konstigt. Men ska försöka tvinga mig att vila en stund, eller kanske inte vila riktigt för jag ska plugga men vila kroppen i alla fall.

Jag håller på och jobbar med att få till en bra rubrik till min text, jag har skickat in den till en tidning och ska skicka in den till några fler nu tänkte jag. Det är ju lite svårt med debattartiklar för det kan vara svårt att få dom publicerade eftersom det kan hända saker som tar upp mycket utrymme i media och det som är aktuellt nu när jag skriver det kanske inte är det imorgon eller på fredag när de först planerade att publicera det. Så vi får se hur det går. Jag är i alla fall lite nöjd med allt utom rubriken känner jag.

Blir vilodag idag men kommer nog ut på två kvällspromenader iaf. Har både sambo och kompis som vill komma ut så varför inte, när är det är så fint väder och friskt i luften dessutom :)

Hej alla söta beachisar :love: Jag läser ikapp ibland. I fredags cyklade jag nästan en timme med sambon, solen sken ju! I måndags var jag ute och gå-joggade i 30 minuter. Ikväll ska jag på sh´bam. Jag har medpassagerare nu för tiden som gör att träningen får bli den som känns bra. Är inte jätte långt gången, men tanken är att jag ska försöka hålla igång så länge kroppen tycker det är okej. :)

Tjoho vad bra du är! :banana:
:D

Hej alla söta beachisar :love: Jag läser ikapp ibland. I fredags cyklade jag nästan en timme med sambon, solen sken ju! I måndags var jag ute och gå-joggade i 30 minuter. Ikväll ska jag på sh´bam. Jag har medpassagerare nu för tiden som gör att träningen får bli den som känns bra. Är inte jätte långt gången, men tanken är att jag ska försöka hålla igång så länge kroppen tycker det är okej. :)

Grattis!!!

Den här dagen som skulle bli så bra slutade med att jag återigen blev omkullkastad av en representant från universitetet - en av mina föreläsare den här gången - och hans fruktansvärda beteende. Vi var inbjudna till möte för att diskutera kursuppgiften idag, och människan betedde sig som ett riktigt svin gentemot oss allihopa. Fruktansvärt otrevlig, nedlåtande, sarkastisk och ovillig att hjälpa var han och vi var lika chockade hela bunten när vi kom ut därifrån. Det är för mig fullständigt obegripligt att en vuxen man kan bete sig så illa - speciellt i professionella sammanhang - men allt är tydligen möjligt nu för tiden. Jag har skrivit ett långt brev till head of department (fast jag lät mamma läsa igenom det först så att hon kunde tona ner det lite haha, jag var så upprörd att jag skakade när jag skrev) och hoppas att det får någon effekt, men det är svårt att fokusera på annat när man är såhär upprörd. Och jag behöver verkligen fokusera på annat. Ska gå ut och ta en nypa luft tror jag och hoppas kunna skriva lite (mycket) på mitt arbete sedan.

Den här dagen som skulle bli så bra slutade med att jag återigen blev omkullkastad av en representant från universitetet - en av mina föreläsare den här gången - och hans fruktansvärda beteende. Vi var inbjudna till möte för att diskutera kursuppgiften idag, och människan betedde sig som ett riktigt svin gentemot oss allihopa. Fruktansvärt otrevlig, nedlåtande, sarkastisk och ovillig att hjälpa var han och vi var lika chockade hela bunten när vi kom ut därifrån. Det är för mig fullständigt obegripligt att en vuxen man kan bete sig så illa - speciellt i professionella sammanhang - men allt är tydligen möjligt nu för tiden. Jag har skrivit ett långt brev till head of department (fast jag lät mamma läsa igenom det först så att hon kunde tona ner det lite haha, jag var så upprörd att jag skakade när jag skrev) och hoppas att det får någon effekt, men det är svårt att fokusera på annat när man är såhär upprörd. Och jag behöver verkligen fokusera på annat. Ska gå ut och ta en nypa luft tror jag och hoppas kunna skriva lite (mycket) på mitt arbete sedan.
Usch vad jobbigt det där låter, hoppas det hjälpte lite med promenaden för att skingra tankarna.

Grattis, när kommer lillen?

Usch, det är lite jobbigt ikväll trots att jag haft en bra och sjukt effektiv dag, men ångesten kommer alltid, det är så orättvist :(. Jag känner hur ångesten börjar komma men mina föräldrar är i Tyskland så jag kan inte ringa efter dem. Men jag har en promenad kvar så jag funderar på att gå lite längre än vad planen var från början för att få rensa tankarna och fördriva lite tid så jag inte riskerar lika mycket att jag tar en överdos ikväll igen då de tankarna finns. Inte gå någon jätte runda utan en helt vanlig promenad, jag har en kort och en medellång jag brukar välja mellan på kvällarna och först var planen att ta den korta eftersom jag tränat idag men nu är jag rädd för att sitta ensam hemma med min ångest, då är det nog bättre att jag går lite extra istället, välja mellan pest eller kolera. Får se, ska äta lite nu, har tagit lite lugnande tabletter och väntar på att de ska få effekt och avgör sen hur jag gör. Måste bara fortsätta hänga i och inte ge upp.

Var visst inbokad på yoga idag, men valde att boka av då det tydligen ska vara utbytt till ett stretchpass (och kommer vara så även framöver). Supertrist! Ser inte en timme ren stretch som träning. Kan väl på sin höjd vara skönt efter ett gympass, men det känns tveksamt att jag skulle gå dit mitt i rusningen för att matcha det med en halv evighet av stretchövningar ;)

Har för övrigt träningsvärk som smyger sig på mer och mer. 45 minuter låååångsamma knäböj och perfektionerande av dessa tog uppenbarligen rejält :D
Ska nog pumpa upp pilatesbollen idag förresten. Undrar om kattungen kan ge fan i den eller om jag ska förbereda mig på att det kommer bli punktering?

Två dygn med migrän nu, och ett dygn sedan jag kunde äta. Skjut mig! :cry: Tack och lov för att mamma finns nära så hon kan hjälpa till med dottern!

Tack för grattisarna :) Liten kommer i Oktober. Så tanken är att ta mig runt vårruset iaf.

Sh´bamen ikväll var riktigt rolig och börjar hitta stegen lite mer. Men kändes i kroppen att jag ätit och druckit dåligt idag. Min stresstollerans är i botten nu och dagen efter stress har jag svårt att komma upp ur sängen och kan knappt äta. Igår sprang vi fram till 22 när vi slutade. Fick sms av kollegan som jag jobbar med i helgen att hon inte kommer pga kris i familjen. Jag känner bara att jag inte ORKAR jobba med vikarier 3 kvällar i rad. Jag kommer inte orka. Men hoppas det är någon vettig iaf. Just nu vill jag bara sjukskriva mig.

Usch vad jobbigt det där låter, hoppas det hjälpte lite med promenaden för att skingra tankarna.
Lite bättre känns det, jag orkar inte riktigt stressa upp mig för det nu med allt det andra. Turligt nog så kände jag redan att jag hade rätt bra koll på hur uppgiften skulle göras, så på så sätt lider jag inte så mycket av det. Det är mest hans beteende och hur något sådant här kan få hända på ett så pass "bra" universitet som stör mig... Nåja, jag ska släppa det nu!
Två dygn med migrän nu, och ett dygn sedan jag kunde äta. Skjut mig! :cry: Tack och lov för att mamma finns nära så hon kan hjälpa till med dottern!
Nämen herregud vad jobbigt! Brukar det vara så illa? I så fall måste du få hjälp ju, såhär kan du inte ha det!

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 387
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 371
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 635
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila