Beach 2015, del 3

På tal om det här med valkar i händerna hörrni...

2015-03-11_104138_55009d382a6b2221eb6fd384.jpg
2015-03-11_104206_55009d352a6b222177b83ee8.jpg

Faaan vad ont det gör! Det ser ju jättepyttigt ut så man verkar rätt löjlig, men ååh! :arghh: Bud på att skaffa sig ett par sådana där handskar, oavsett hur löjlig jag kommer att se ut!

Haha, jag har skickat in min artikel till flera olika ställen men redan nu ikväll har en av dessa sidor publicerat det jag skrivit :banana: Och de har gjort den till den största artikeln på första sidan så att det inte går att undvika att se den :bump:Hoppas några av de andra sidorna och tidningarna också publicerar den, skulle gärna vilja vara med i någon större tidning. Verkligen en egoboost att se sitt namn i tryck bredvid en debattartikel som vem som helst kan läsa. Härligt avslut på kvällen. Nu ska jag hålla koll på de andra sidorna de närmsta dagarna för att se om den kommer med där också!

På tal om det här med valkar i händerna hörrni...

2015-03-11_104138_55009d382a6b2221eb6fd384.jpg
2015-03-11_104206_55009d352a6b222177b83ee8.jpg

Faaan vad ont det gör! Det ser ju jättepyttigt ut så man verkar rätt löjlig, men ååh! :arghh: Bud på att skaffa sig ett par sådana där handskar, oavsett hur löjlig jag kommer att se ut!

Du, de där Valkarna ser inte det minsta mesiga ut. Fy faaan, vad ont! Jag lider med dig! :p

Gjorde de sista testerna i ryttarfysprofilen idag: gripper, knäböj och bänkdrag. Tog 70 kg i knäböj (som jag inte tränat ordentligt på ett år ungefär) och 60 kg i bänkdrag. Nästa vecka ska jag göra om alla tester för att se hur min dagsformsvariation ser ut. Ganska roligt ändå men ser inte fram emot träningsvärken jag kommer ha imorgon ;)

Träningsveckan följer planen än så länge.
Hade gruppdag med bl.a bowling och aw, men när de andra drack öl och vin drack jag Pepsi Max och vatten. Käkade sen en väldigt dåligt måltid innan träningen - lökringar och nachos! Haha! :D mycket energi iaf ;)

Sen stod Crossfit på schemat igen.
Tre av veckans sex pass klara. Nu återstår Zumba, Crossfit och Body Combat. Känns fint!! :)
Söndag ska jag vilaaaa!

Var bara tvungen att äta choklad ikväll... i mängder. :up: Mår nu illa. :up: Men det var ju så himla gott för en timme sen liksom, hehe.

Min dag blev iaf mycket bättre av att sticka ut och rida efter jobbet och det fortfarande var ljus. Det var till och med sol när jag red iväg! Transportpromenerandet idag blev ca 1,5 km och ca 40 min ridtur på det. :)

Grattis till bebis @Linisen !!

@Qelina vad roligt att höra om din artikel! Bra jobbat!

@Ninnurur vad jobbigt det låter med så stark migrän! Så kan du ju inte ha det! Krya på dig!

Och @Mineur , tycker verkligen du ska införskaffa handskar, det där ser smärtsamt ut! (Jag personligen tycker det ser coolt ut med handskar ;) )

Hej alla söta beachisar :love: Jag läser ikapp ibland. I fredags cyklade jag nästan en timme med sambon, solen sken ju! I måndags var jag ute och gå-joggade i 30 minuter. Ikväll ska jag på sh´bam. Jag har medpassagerare nu för tiden som gör att träningen får bli den som känns bra. Är inte jätte långt gången, men tanken är att jag ska försöka hålla igång så länge kroppen tycker det är okej. :)

Träna på och njut så länge det går!

Jag kunde köra på rätt bra fram tills fjärde månaden eller något sådant, sedan slog foglossningen till och det tog tvärstopp. Nu är det dock bara en månad kvar, ska bli så underbart att komma igång och träna igen! :bump:

Och grattis! :D

Hej alla söta beachisar :love: Jag läser ikapp ibland. I fredags cyklade jag nästan en timme med sambon, solen sken ju! I måndags var jag ute och gå-joggade i 30 minuter. Ikväll ska jag på sh´bam. Jag har medpassagerare nu för tiden som gör att träningen får bli den som känns bra. Är inte jätte långt gången, men tanken är att jag ska försöka hålla igång så länge kroppen tycker det är okej. :)

Grattis!!

[USER=90397]@Mineur
, grymt jobb på gymmet! Synd bara att dagen blev sämre sen! :(
Vilket jäkla as!! :([/USER]

[QUOTE="fryckan, post: 16887483, member: 106495"]men vad är det för nötter du [USER=90397]@Mineur
och @cili har att göra med :rage:[/QUOTE]
Ja jag vet inte det jag, men ju närmare slutet av utbildningen jag kommer desto mer inser jag hur värdelös den här skolan är på vissa plan. Nu har jag haft ovanligt mycket otur på senaste, men även tidigare har jag haft några riktiga idioter till lärare och många frustrerade tårar har gråtits över detta universitets många brister.. Idag är jag i alla fall så glad att jag hade möjlighet att sätta mig och skriva ner allt som hänt direkt efter, önskar bara att jag hade kunnat gå tillbaka och spela in hela samtalet också! Nåja, någon form av konsekvenser lär det i alla fall få hoppas jag, även om jag är helt övertygad om att mannen ifråga bara kommer att skratta åt våra klagomål och strutta vidare :banghead:

Du, de där Valkarna ser inte det minsta mesiga ut. Fy faaan, vad ont! Jag lider med dig! :p

Och @Mineur , tycker verkligen du ska införskaffa handskar, det där ser smärtsamt ut! (Jag personligen tycker det ser coolt ut med handskar ;) )
Haha, ja det får kanske bli ett par handskar trots allt... Det gör dock mest ont under själva passet och sedan i någon timme efteråt, men det är tillräckligt för att det ska störa mig rejält![/user]

Vägde mig i morse nu när vi har våg igen (samma som sist), har på typ två veckor gått ned 1,5 kg. Känns ju helt klart bättre nu än det gjorde då, men 1,5 kg till kvar till vad jag vägde innan. Så kommer fortsätta tänka på kosten och se till att röra mig lite samt så lite onyttigheter som möjligt! Så blir det nog bra med det:)

Idag ska vår kompis här i Maroubra hålla i ett kettlebellpass för mig :nailbiting::D Haha, han kommer slakta mig!

Vägde mig i morse nu när vi har våg igen (samma som sist), har på typ två veckor gått ned 1,5 kg. Känns ju helt klart bättre nu än det gjorde då, men 1,5 kg till kvar till vad jag vägde innan. Så kommer fortsätta tänka på kosten och se till att röra mig lite samt så lite onyttigheter som möjligt! Så blir det nog bra med det:)

Idag ska vår kompis här i Maroubra hålla i ett kettlebellpass för mig :nailbiting::D Haha, han kommer slakta mig!

Gött, det låter som en bra kompis! :D
Kettlebells är roliga grejer!

Alla dina inlägg gör mig sååå sugen på att resa! En person på facebook lägger dessutom ut bilder från thailand just nu... :p
Hoppas träningen går bra!

Just det, är inbokad på mage/rygg ikväll på gymmet också! :) Perfekt tid direkt efter jobbet, gött att komma hem och vara "klar" vid ca 17.30!

Måste bara skriva av mig/gnälla av mig lite.

Letade upp mitt mått-dokument och tog dagens mått. Det var inte roligt alls. Känner lite ångest just nu, även fast jag inte borde.
Förra gången jag mätte var 14-06-01. Sen dess har jag ökat runt magen (3 cm), bysten (3 cm), rumpan (3 cm) och båda låren (totalt 4,5 cm). Vikten har jag ingen aning om, har inte stått på en våg på ett år (alltså inget att jämföra med) och kommer inte göra det heller (eftersom det ändå inte ger någon information om hur kroppen mår).
Jag tror att om jag hade mätt vid årsskiftet så skulle jag ha minskat i mina mått, det känns så på vissa kläder i alla fall (tänker då på jeans, det är ju svårt att jämföra med stretchiga tights). Men jag glömde/struntade i att mäta då. Tränade ju knappt nånting under hela hösten pga mina bihåleinflammationer, åt massa skräp och hade inte direkt några transportpromenader att genomföra.
Känns bara så surt. Hade verkligen känslan av att jag var på nästan samma nivå som den förra mätningen, och så var det så pass långt ifrån. Ska man se det positivt så har jag ökat runt vader och överarmar också, men där är det muskler. Och midjan (dvs smalaste delen av överkroppen) ligger på samma mått.
Känns helt värdelöst att sitta inne och försöka plugga just nu. Jag vill bara ut och gå, gå, gå (för mycket träningsvärk för att göra nåt vettigt på gymmet idag), men just nu vill jag ju det i fel syfte (dvs jaga centimetrar istället för välmående).

Alla dina inlägg gör mig sååå sugen på att resa! En person på facebook lägger dessutom ut bilder från thailand just nu... :p
Hoppas träningen går bra!

Alltså, detta kommer ändå från en väldigt hemkär person: men det är så jäkla kul, spännande och värt:up:

Kettlebellpasset gick bra! 30 min svett o smärta ;) Kommer ha riktigt svårt att gå imorgon! Och planen är att vi ska vandra i berg i helgen... :cautious::D

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 387
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 371
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 635
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17