Beach 2015, del 3

Förhoppningsvis sista grupparbetssessionen avklarad. Det här har absolut inte varit bra för mitt psyke, och tagit extremt mycket tid har det också gjort, men ska bli så himla skönt att bli av med (och bara att hålla tummarna att eländet blir godkänt nu också). Jag hoppas av hela mitt hjärta att den sista delkursen blir helt individuell, för det här har varit en mardröm.

Jag har inte varit så beachig den här veckan men igår var jag och vovven och körde ett super-pass på agilityplanen, Max är så bäst ibland :love: Imorgon drar jag till fjälls och hoppas på att hitta lite snö så att det går att få till ett vettigt dragpass med fyrbeningen. Om inte så lovas det 8 plus och sol så jag överlever nog ändå ;)

Gick på mage/rygg idag. Ville dö. Är nu brutalt medveten om att all min styrka och kondition är borta. Det jobbiga är att en stor del av passet så kände jag mig bara så svag, ville aldrig träna igen och känna den här hemska brännande känslan från övningar som jag varit så stark i förut. :( Usch, jag trodde verkligen inte jag hade tappat så mycket. Kände ju mig stark när jag red, starkare än i höstas liksom! Men på gymmet i höstas kände jag mig mycket starkare än nu så vissa saker har väl försvunnit och andra tillkommit, kanske...

Men men, nu blir det att kämpa på! Bad om övningar att göra medan de gör utfall och benböj (vilket mitt gym bevisligen använder på ALLA core/mage/rygg-pass) och fick toppentips om att göra balansövningar samtidigt. :) Det tränar ju knäna också men på ett mer skonsamt sätt. Så nu är jag redo för att fortsätta gå på dessa pass då jag gillade det här idag rätt mycket trots allt. Det var lugnt och metodiskt, inga snabba positionsbyten, men samtidigt såååå jäkla jobbigt för min stackars otränade kropp. ;)

Men du, glöm inte att det kan bero väldigt mycket på dagsformen också! Det behöver inte alls vara så att all din styrka är borta, men kanske var kroppen inte 100% med den dagen, eller kanske är just de övningarna ni gjorde tuffa för just de delar av dina muskler som är lite svagare. Om du känner dig starkare i ridningen så har du ju utvecklats positivt på något sätt i alla fall, och du ska se att du är tillbaka till där du var innan på nolltid! Nu blir det bara varmare, soligare och härligare ute för varje dag som går vilket innebär att det blir skönare, roligare och lättare att träna :D

Tack @Chili

Kl

Det var mycket Riktigt UVI, så nu Har jag fått antibiotika och inhandlat tranbärsjuice och godis och ska inta soffan...

Nää vad trist! Jag har aldrig haft det där men min flatmate har rätt mycket problem med det, och det verkar jättejobbigt verkligen! Tur ändå att du inte har ont av det, hoppas att det går över snarare än snart!

Jag har inte varit så beachig den här veckan men igår var jag och vovven och körde ett super-pass på agilityplanen, Max är så bäst ibland :love: Imorgon drar jag till fjälls och hoppas på att hitta lite snö så att det går att få till ett vettigt dragpass med fyrbeningen. Om inte så lovas det 8 plus och sol så jag överlever nog ändå ;)

Visst är det väl en Golden Retreiver du har? Eller något annat gult och fluffigt? :p Har aldrig sett sådana göra agility, agility för mig är alltid collies eller små Jack Russells och liknande, men så är min erfarenhet också mycket begränsad (läs: diverse hästarrangemang där det varit inslag av agility som underhållning, haha) :D

Efter en maratonvecka på biblioteket skickade jag igår in den nya versionen av kapitlet som jag fick så mycket kritik för, fick tillbaka det några timmar senare och den här gången med massor av bra och nyttig feedback! Så skönt! Hard work pays off, jävlar vad jag har slitit för det här! Jag är fortfarande inte helt med på vad han menar ibland, men tänkte sätta mig och gå igenom allt med min vän som redan gjort detta en gång och se om hon kan hjälpa mig att bringa lite klarhet.

För att fira att det var över (för den här gången) gick jag ut tillsammans med några vänner igår vilket var superkul. Hade planerat att lata mig nu under morgonen, men en Facebook-post från mitt gym där de uppmuntrade en att komma in och köra 100 % nu inför helgen gjorde mig löjligt motiverad på något vis. Sagt och gjort, nu ska jag byta om till träningskläder och pipa till gymmet! Sedan blir det föreläsning följt av fika på svenska caféet följt av date night med min skotte :love:

Ta det lugnt nu, de där centimetrarna kan mycket väl vara muskler även på de andra ställena du nämnde och om det skulle vara något annat är det inte heller fel för du är långt ifrån tjock och du ligger ju inom det normala viktspannet och har möjlighet att pendla inom det spannet utan att det är någon fara.

Och just magen kan ju vara att man är lite uppblåst just när man mäter, jag vet att min mage kan skilja hur mycket som helst även om jag inte mäter eftersom det både syns och känns på kläderna. Och jag kan lova dig, att ingen någonsin skulle se att du ökat några fjuttiga centimeter. Inte ens du visste väl det innan du mätte?

Och du är fullt normalviktig, rör dig bra och äter bra, de där måtten spelar ingen roll. Kasta iväg måttbandet och fokusera på hur du mår istället. Och gå inte ut och gå, då göder du bara de onda tankarna, gå ut och gå om du känner för att njuta av solen och det underbara vädret men inte för att minska i centimeter.
Jag håller med om allt, men åh vad jag önskar att du kunde resonera lika klokt om dig själv

Blää, jag var i Sthlm igår och "som vanligt" när jag besökt huvudstaden drar jag på mig någon skit. Hatar kollektivtrafik (eller snarare sjuka människor som åker kollektivt), är övertygad om att den är smittkällan. Smart som jag är hade jag planerat att cykla till jobbet imorse och drog iväg, men kom på drygt halvvägs att jag glömt plånboken hemma och vände. Hade en liiiten känning i halsen som jag ignorerade och sjävka cyklingen kändes som vanligt, men nu ett par timmar senare har jag äckelfeber. Har ingen som kan rida pålle heller och han vilade igår så jag känner att jag verkligen borde rida :(. Nackdelen med att vara hästägare helt klar. Tur att det är fint väder åtminstone....

Jag startade dagen med 30 min motion. 5 min gång som upp- och nedvarvning och 20 min av 2:1; 2 min jogg varvat med 1 min pw. Nu lämnar vi snart sydney för blue mountains:up: Så blir lite fix med bilen, sätta upp camp osv i em. Helgen blir det förhoppningsvis en massa promenader i vacker miljö. Det är förhoppningen iaf!
Haha, först när jag läste det du skrivit tänkte jag att du blivit lite galen som gått upp och tränat mitt i natten :p Sen kom jag ju på att du är i Australien och då var det inte alls lika konstigt längre :p

Blev inget gymmande idag för nu är jag sjuk :arghh:

Käkat ibuprofen men utan större effekt och ligger i sängen i mörkret och vilar. Snart är svärföräldrarna här och så snart jag har hälsat ska jag försöka sova, känns som att det kommer gå sådär med feber, illamående och huvudvärk. Hoppas på att jag har ett superförsvar så att jag mår hyfsat bra redan imorgon :up:
Hur mår du idag?

Jag håller med om allt, men åh vad jag önskar att du kunde resonera lika klokt om dig själv
Jag önskar också det, verkligen. På alla sätt och vis. Det är dit jag vill komma. Jag förstår inte varför det är så svårt att tänka så om mig själv och att ta till mig det tankesättet när det känns så självklart när det gäller alla andra.

@Mineur och @Qelina jag har en golden :D Jag är rätt grön på det här med agility men jag har inte sett så många goldens som tränar det i alla fall. Vi började träna i maj utan nån tanke på tävling men jag tycker det går så bra så siktet är tävling till sommaren :)

Jag fattar inte hur min kroppsuppfattning fungerar, den är verkligen ett mysterium. Jag vägde mig senast förra lördagen så det är en vecka sedan. Igår kände jag hur extremt fet jag blivit, jag kände hur varje del av min kropp hade lagt på sig lager av fett och hur framförallt magen var en stor degig massa fylld med fett och att det liksom dallrade om mig :wtf:

Jag skrev i min dagbok igår att jag bara ville ta fram en kniv och skära bort fettet, så stark var känsla av fett på min kropp. Så imorse vägde jag mig och tänkte att på en vecka har jag säkert gått upp minst 1-2 kg. MEN, det konstiga var att jag istället har gått ner 1 kg. Jag har alltså tappat 1 kg på en vecka.

Och det här borde jag inte skriva för jag borde inte känna så, men det gör mig så otroligt lättad och glad. Enligt anorexin finns det inget bättre och även om jag inte bara har anorexin i mitt liv längre utan även hund, kompisar och utbildning så betyder anorexins ord extremt mycket. Den lättnad som fyller mig när jag ser att jag gått ner i vikt är bland det bästa som finns, den känslan är enormt skön, för en liten, liten stund så känns det lite bättre.

Men jag kan inte se det eller känna det, nu när jag sitter och skriver känner jag hur allt fett valkar sig på magen, jag känner hur stor och fettig magen är och att benen är för breda och dallriga:yuck: Det känns ju verkligen som jag gått upp i vikt men jag har ju inte det, måste trycka in det i huvudet.

Vet att den här vikten kanske bara är tillfällig, nästa vecka väger jag kanske 1 kg mer igen. Min vikt pendlar ju ganska mycket. Men jag ska försöka tänka på siffrorna när känslan kommer och säger att jag gått upp i vikt och fått mer fett på mig, för där har jag ju ren fakta. Det var flera månader sedan jag var nere på den här vikten.

Pendlar ni andra också i vikt?

Pendlar ni andra också i vikt?

Nej, jag går bara upp. :D

Skämtåsido så ja, jag pendlar i vikt när jag är viktstabil. Ett par-tre kilon hit eller dit kan jag svänga beroende på hormoner, vätskebalans, tunga träningspass, sjukdom etc.

Alla pendlar i vikt, mer eller mindre. Tänk t.ex. på att vi har totalt 6,5 meter tarm, om alla de metrarna är fulla eller tomma ger förstås utslag på vågen. Vi består till uppåt 70 % av vatten, det gör att några procents skillnad i vätskebalansen ger utslag på vågen.

Jag tror jag kan ha frågat det här förut, men hur kommer det sig att du inte vet mer om hur kroppen faktiskt fungerar? Borde inte gedigen kunskap om hur kroppen fungerar kunna utgöra ett vapen mot anorexin?

@Mineur och @Qelina jag har en golden :D Jag är rätt grön på det här med agility men jag har inte sett så många goldens som tränar det i alla fall. Vi började träna i maj utan nån tanke på tävling men jag tycker det går så bra så siktet är tävling till sommaren :)
Hur fungerar det med höfter och sådant med goldens om man tränar agility?De har ju lite problem med sådant ibland väl? Måste man göra någon extra undersökning eftersom det är hopp och klättring och sådant? Vad roligt att det går så bra!

Jag ska ju börja tävla med min lilla vovve nu i april! Ser fram emot det! Men det får inte regna för han hatar att ligga och sitta i blött och lerigt gräs så vårt resultat hänger lite på vädret :D Önskar han vore lite mer regntålig...

Max är friröntgad både i höfter och armbågar, annars hade vi inte börjat träna. Men jag tänkte ta han till en fysioterapeut i förebyggande syfte för han är så tokladdad och rusar på i full karriär och hoppar flera decimeter över hindrena ibland (som redan är 50 cm höga i hans klass).
Vad kul :D vad har du för vovve? max har inga problem med regn, ju smutsigare desto bättre ;)

Alltså nu kommer jag med ännu ett drypande positivt inlägg, men jäklar vilken egoboost jag fick på gymmet idag! En PT som jag har enormt mycket respekt för (läs: han skrämmer livet ut mig) gick förbi mittt under mitt pass och sa "You're working hard this morning, it looks great! You're a strong girl!". Det här är alltså första gången på de 1,5 år jag varit medlem på det här gymmet som jag har någon form av interaction med människan, och att få höra att man är stark från någon som ser ut som självaste Vin Diesel (inte riktigt, men nästab) värmde fruktansvärt fint :bump:

Fan vilken fin kommentar av PTn @Mineur! :D Och tack, jag verkar krya på mig bra. Mår mycket bättre nu än inatt när blodet rann.. Lite läskigt faktiskt :p

@fryckan, tack! :)

Kl

Jag vill träna!! Alltså, känns så sjukt att jag verkligen längtar till boxen! Haha

Nu har jag sovit ett par timmar också så nu känner jag mig nästan som en människa! :p

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 387
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 371
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 635
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar