Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gick på mage/rygg idag. Ville dö. Är nu brutalt medveten om att all min styrka och kondition är borta. Det jobbiga är att en stor del av passet så kände jag mig bara så svag, ville aldrig träna igen och känna den här hemska brännande känslan från övningar som jag varit så stark i förut. Usch, jag trodde verkligen inte jag hade tappat så mycket. Kände ju mig stark när jag red, starkare än i höstas liksom! Men på gymmet i höstas kände jag mig mycket starkare än nu så vissa saker har väl försvunnit och andra tillkommit, kanske...
Men men, nu blir det att kämpa på! Bad om övningar att göra medan de gör utfall och benböj (vilket mitt gym bevisligen använder på ALLA core/mage/rygg-pass) och fick toppentips om att göra balansövningar samtidigt. Det tränar ju knäna också men på ett mer skonsamt sätt. Så nu är jag redo för att fortsätta gå på dessa pass då jag gillade det här idag rätt mycket trots allt. Det var lugnt och metodiskt, inga snabba positionsbyten, men samtidigt såååå jäkla jobbigt för min stackars otränade kropp.
Tack @Chili
Kl
Det var mycket Riktigt UVI, så nu Har jag fått antibiotika och inhandlat tranbärsjuice och godis och ska inta soffan...
Jag har inte varit så beachig den här veckan men igår var jag och vovven och körde ett super-pass på agilityplanen, Max är så bäst ibland Imorgon drar jag till fjälls och hoppas på att hitta lite snö så att det går att få till ett vettigt dragpass med fyrbeningen. Om inte så lovas det 8 plus och sol så jag överlever nog ändå
Jag håller med om allt, men åh vad jag önskar att du kunde resonera lika klokt om dig självTa det lugnt nu, de där centimetrarna kan mycket väl vara muskler även på de andra ställena du nämnde och om det skulle vara något annat är det inte heller fel för du är långt ifrån tjock och du ligger ju inom det normala viktspannet och har möjlighet att pendla inom det spannet utan att det är någon fara.
Och just magen kan ju vara att man är lite uppblåst just när man mäter, jag vet att min mage kan skilja hur mycket som helst även om jag inte mäter eftersom det både syns och känns på kläderna. Och jag kan lova dig, att ingen någonsin skulle se att du ökat några fjuttiga centimeter. Inte ens du visste väl det innan du mätte?
Och du är fullt normalviktig, rör dig bra och äter bra, de där måtten spelar ingen roll. Kasta iväg måttbandet och fokusera på hur du mår istället. Och gå inte ut och gå, då göder du bara de onda tankarna, gå ut och gå om du känner för att njuta av solen och det underbara vädret men inte för att minska i centimeter.
Haha, först när jag läste det du skrivit tänkte jag att du blivit lite galen som gått upp och tränat mitt i natten Sen kom jag ju på att du är i Australien och då var det inte alls lika konstigt längreJag startade dagen med 30 min motion. 5 min gång som upp- och nedvarvning och 20 min av 2:1; 2 min jogg varvat med 1 min pw. Nu lämnar vi snart sydney för blue mountains Så blir lite fix med bilen, sätta upp camp osv i em. Helgen blir det förhoppningsvis en massa promenader i vacker miljö. Det är förhoppningen iaf!
Hur mår du idag?Blev inget gymmande idag för nu är jag sjuk
Käkat ibuprofen men utan större effekt och ligger i sängen i mörkret och vilar. Snart är svärföräldrarna här och så snart jag har hälsat ska jag försöka sova, känns som att det kommer gå sådär med feber, illamående och huvudvärk. Hoppas på att jag har ett superförsvar så att jag mår hyfsat bra redan imorgon
Jag önskar också det, verkligen. På alla sätt och vis. Det är dit jag vill komma. Jag förstår inte varför det är så svårt att tänka så om mig själv och att ta till mig det tankesättet när det känns så självklart när det gäller alla andra.Jag håller med om allt, men åh vad jag önskar att du kunde resonera lika klokt om dig själv
Pendlar ni andra också i vikt?
Hur fungerar det med höfter och sådant med goldens om man tränar agility?De har ju lite problem med sådant ibland väl? Måste man göra någon extra undersökning eftersom det är hopp och klättring och sådant? Vad roligt att det går så bra!
Hur mår du idag?