Beach 2015, del 3

Vi som tränar ihop brukar säga att det inte blir fredagsmys förrän vi har haft fredagsfys ;) :D

Träningsvärken är för övrigt inte så brutal som jag trodde att den skulle vara, för jag var verkligen helt slut igår. Min kropp blir verkligen bättre och bättre på återhämtning! :) :up:

Låter helt vettigt tycker jag :) :up:

Precis hemkommen från massage och ett kortare simpass. Känns bra! Ska till stallet och rida sen när jag haft dagens fotografering. Är ledig idag och vet att jag inte kommer bli inringd i och med att helgerna är bemannade, så jag känner mig väldigt lugn och stressfri idag. Skönt!! :bump:

*kl*
Behövlig vilodag idag! Lyckades på nåt sätt klämma in morgonsimning OCH lunchlöpning igår så nu är det vilavila och leka med hästar som är fokus för dagen.

Jag är total nybörjare på crawl men det är kul att märka hur simpassen ändå ger utveckling så nu senaste lyckades jag crawla 4 längder på raken utan att känna att jag behövde stanna pga andnöd och annat. Det går fortfarande långsamt o tekniken är säkert katastrof men att andningen börjar släppa känns som en god förutsättning för det andra!

Nu ska jag snart åka och hämta ut ett paket från Craft, presenter mot att jag bloggar inför LidingöMTB - spännande ;)

Kroppen är slut, hjärnan är slut.. Jag trycker in kolhydrater för att ens orka hålla ögonen öppna.. Nästa ledighet? Den 21 mars.

*kl*
Behövlig vilodag idag! Lyckades på nåt sätt klämma in morgonsimning OCH lunchlöpning igår så nu är det vilavila och leka med hästar som är fokus för dagen.

Jag är total nybörjare på crawl men det är kul att märka hur simpassen ändå ger utveckling så nu senaste lyckades jag crawla 4 längder på raken utan att känna att jag behövde stanna pga andnöd och annat. Det går fortfarande långsamt o tekniken är säkert katastrof men att andningen börjar släppa känns som en god förutsättning för det andra!

Nu ska jag snart åka och hämta ut ett paket från Craft, presenter mot att jag bloggar inför LidingöMTB - spännande ;)

Har du möjlighet att träna ett pass eller två för tränare? Jag tycker att det gör stor skillnad om man tex timar rätt med andningen.

Cyklade igår :D en bra runda på en knapp mil på elljusspåret. Märker att jag behöver jobba på kondisen.
2,5 timme ute med hunden i solen också. Väldigt lågintensiv motion men bra för själen.

Idag är jag heeeelt död! Vi hade en plan på längre cykelrunda och picknick, jag och sambon men istället har jag legat däckad i sängen halva dan sen har vi ätit glass och kollat på solnedgången nere i hamnen precis. Ikväll mello hos några kompisar, blir ev cykel dit dock.

Tog en liten paus från svärföräldrarna nu på eftermiddagen och gick en långpromenad och mår riktigt gott nu. Dagen börjades dock rätt obeachig med två öl och broccolisoppa med en massa ost till lunch.

11018609_10152846091813353_79947746993986673_n.jpg

Oj vad tungt det var med strålande sol och 5 plus i fjällen idag ;) 6 km drag med Max fick vi ihop (varav hälften gick efter ett ett skoterspår med branta nedförsbackar) :)

@Ninnurur Älskar ordet fredagfys :D
Bästaste ju! Både ord och företeelse :up: :D

----------
Idag blev det obeachigt. Inne på fm, förutom skurande av balkonggolvet, sen en em i vårsolen i mammas trädgård med diverse pyssel. Känner på kinderna nu att jag är riktigt soltagen :) men det får vara lite obeachigt för magen är inte riktigt glad i mat än. Har bara ätit frukost, frukt och lite middag idag och är typ mätt på det. Tänkte försöka rida på den vågen och hålla det matintaget, och då ska jag inte pressa med för mycket träning för då äter jag mer. Bättre att befästa det här matintaget :)

@Tassetass Har vi 6,5 meter tarm :eek: Det hade jag inte en aning om, då låter det ju extra logiskt att det faktiskt spelar in om det är mat eller inte i den! Plus blåsan också och vätskebalansen i kroppen! Mycket som spelar in ju. Jag äter ju också Litium som är ett salt och det binder vätska, och för att förhindra det ska man göra tvärtemot hur alla andra gör och salta maten lite extra. Eftersom jag inte äter lagad mat blir det salt i gröten och att jag gör saltgurka och saltar på gurkan som blir det salt jag får i mig.

@Jenka Haha vad kul att du tänkte det, nu hoppas jag att jag inte gör någon ledsen som råkar ha en labrador men det är en ras jag nog inte vill ha. Kanske en lite smäcker variant i så fall. Ingen stor och lufsig :p

Det verkar som att du äntligen har träffat på personer i vården som tar dig/dina problem på allvar, @Qelina? :)
Ja, min sjukgymnast gör det. Hon är jätte bra, vet bara inte hur länge jag får gå hos henne, verkar vara en begränsad period. Men vi ska ha planeringsmöte nästa fredag då får jag veta mer. Vill gå hos henne länge, tror hon kan hjälpa mig. Och jag vill hinna bli trygg med henne också och det tar ett tag. Men jag gillar att hon jobbar som så att vi utnyttjar det jag är bra på och gillar i terapin, att hon gör den personlig. Och att hon är kunnig både om ätstörningar och asperger.

Kroppen är slut, hjärnan är slut.. Jag trycker in kolhydrater för att ens orka hålla ögonen öppna.. Nästa ledighet? Den 21 mars.
Oj, då kanske du ska ta det lite lugnare en period med träningen? Lyssnade på en dokumentär om när man riskerar att överträna eller bli utbränd och det var om man hade många olika saker på gång samtidigt. Att det då var bra att sänka kraven lite på något område i livet så att man inte bränner ut sig.

Igår fick jag ett så roligt mail, det var från tidningen där jag bor. Redaktören tyckte att min artikel jag skickat in var bra och skrev att de publicerat den i dagens tidning (!!!!!:banana:)och han skrev att läsarna kommenterat positivt på webben och att han också ville förmedla en kontakt till en läsare som hört av sig och blivit så berörd av min text. Jag sprang ner till affären för att hinna köpa tidningen innan de stängde och hann precis.

Alla kommentarer på webben var jätte roliga att läsa och sen i förmiddags ringde jag upp läsaren som bett att bli kontaktad. Hon sa att hon verkligen blivit berörd av min artikel, att den var viktig och betydelsefull och att hon önskade att många läste den. Hon har en son som hon misstänker har asperger och hon behövde prata och få ställa frågor och jag är ju ingen expert men jag är glad att jag fick vara en medmänniska och kunna stötta och ge den hjälpen jag kunde. Det kändes bra.

Så nu är alltså min artikel publicerad på 4 ställen; 3 webbtidningar och en papperstidning:bump:

Idag har jag gått två promenader, en ganska kort/normal på 40 minuter och en långpromenad på 80 minuter och sen ska jag ut en liten sväng precis nu. På långpromenaden hade jag sällskap av min kusin och det var super mysigt.

Kusinen följde med mig hem för att ställa upp på en intervju till mitt skolarbete då jag ska skriva om 3 personers syn på mat, träning och kroppen. Nu är alla tre intervjuer klara och det har varit riktigt givande intervjuer. De har varit på 2-2,5 timmar långa för det har visat sig när man börjat prata att folk har så mycket tankar kring de här sakerna och sen har vi kommit in lite på sidospår också och haft riktigt trevliga samtal.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 387
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 371
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 635
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar