Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@snow Ok jag får testa mig fram helt enkelt. Måste rycka upp mig och försöka bli lite mer inspirerad, motivationen har dalat rejält :(

Om du bara ser till att hålla igång med något, strunt samma vad, så kommer inspirationen och motivationen tillbaka så småningom. Ibland måste man nöja sig med att bara "underhållsträna" så att man inte skrumpnar ihop alldeles, livet är dock långt och det finns gott om tid att bli inspirerad och motiverad flera gånger om. :)

Hemkommen efter en derbyträning och det är så grymt jäkla kul! Jag älskar't! :love: :love: :love: Det är verkligen den absolut roligaste träningsformen jag någonsin har gjort! :up:

@Stalone nu när du börjar träna får du hänga här i tråden med! :D

:angel: :angel: :angel:

Nä, men okej. Hej hej! Nu ska otränade Stalone bli en drottning på roller derby! Alltså måste jag få svinbra kondition och bli skitstark. Så... eh.. hur gör jag? :D Nä, men jag har börjat springa 2 gånger i veckan ungefär, på en ganska låg nivå främst bara för att få upp flåset. Nu kommer ju derbyträningarna 2 gånger i veckan också. Vad är bästa knepet för att träna upp lår och bål?

Jag är världens nybörjare på det här, så anta gärna att jag är dum i huvudet och förklara överpedagogiskt :p :D

Om du bara ser till att hålla igång med något, strunt samma vad, så kommer inspirationen och motivationen tillbaka så småningom. Ibland måste man nöja sig med att bara "underhållsträna" så att man inte skrumpnar ihop alldeles, livet är dock långt och det finns gott om tid att bli inspirerad och motiverad flera gånger om. :)

Tack Tassen :) Jag ska försöka boka in gymdejt med syrran imorgon, det brukar vara kul. Tror jag blev lite överväldigad av att plugget startade igen, ambitionsnivån är som vanligt over the top första veckan med nya kurser :angel:

Det är ju ingen katastrof om ett par veckor blir lite slappa. Jag vet ju att jag vill träna :)

Jag tror du är på banan när som helst igen @zassoo!

Vad kul med lopp på söndag @snow! Lite skillnad mot en fjällhalvmara, detta blir ju piece of cake för dig;)

@Stalone och @Mammas: låter svinkul med rollerderby! Kanske lite våldigt dock, har sett en del såna där derbyskrubbsår...:p

---------------------------------------------------------

Loggade strax över 7 h träning och motion förra veckan, yoga 6 dagar, 4 löppass (tot strax över 18 km) och en timmes pw. Ingen styrketräning dock:cautious: Ska försöka skärpa till mig och få in det denna veckan!

Startade denna veckan med 3 km jogg ute i solskenet strax efter 9, sen ett yogapass på gymet klockan 10. Ganska ansträngande idag! Men nice:)

Jobb ikväll och imorgon sen är jag ledig ons-tors så då ska jag passa på att få till mycket träning tror jag:bump:

Veckans första träningspass avklarat. Hade siktat på lååååånglunch och en timmes träning men pga tre brandlarm på fem minuter så blev min lunch försenad. Nåja, det blev åtminstone 45 minuter bra träning. Uppvärmning på crosstrainer 12 minuter och därefter knäböj med skivstång (i maskin så knät höll sig hyfsat okej) samt några armövningar. Avslutade med lite magträning.

Hahaha, ja det kallar jag random fråga! :p Personligen skulle jag nog inte frysa in någon potatis överhuvudtaget då den blir så mjölig, men då sötpotatis redan är mjölig från början så kanske det blir mindre märkbart med den? Testa!

Hehe ja jag tänkte göra matbackar och frysa in i massor så det inte blir onyttig mat bara för att jag inte fixat matlåda :)

KL

Ni storbystade personer, vad har ni för baddräkt? Jag ska (äntligen :D) gå en crawlkurs i höst och kom ju att tänka på att jag inte har någonting att simma i! Drar typ 70-75 F/G och kan typ inte ha vanliga baddräkter :( Och finns det baddräkter som är lite "större" baktill så inte halva ändan hänger ut? :p Alltså: plats för rumpa och bröst :D

Tillägg: Shit vilket överanvändande av smileys! Nåväl, så blir det om man druckit en liter kaffe på typ en timme :bump:

Precis hemkommen från ett vikingpass (dvs PT-pass, men jag känner mig som en viking när vi tränar). Överkropp idag, hade ben i fredags. Tar officiellt 20 kg mer i marklyft sedan vi började för ca 7 veckor sedan! :banana: (och 50 kg mer i benpressen, men där evolverar jag snabbare än en pokémon). Sjukt nöjd!

Åh vad ni är duktiga hela bunten! Det känns som att flera av oss har fått en liten nytändning och en rejäl kick i träningen i samband med att hösten börjat hitta hit, visst är det så? Jag ser fram emot en fin och peppad höst med världens bästa forumtråd! :D

En annan kom hem från jobbet för en timme sedan och sitter och laddar upp för ett gympass. Först blir det lite löpning och sedan ett pass Abs Attack vilket är den klass jag saknat allra mest med mitt gym här. Ikväll har jag en date med Mr Hot och imorgon är jag ledig hela långa dagen. Tänk om alla måndagar kunde få vara såhär! :love:

Hej igen beachisar! Jag har loggat noll och ingen träning de senaste två veckorna och har livnärt mig på snickers, mars och m&m. :up: Men vad gör det när jag har haft världens bästa semester som volontär på ryttar-VM i Caen? :bump: Och jag har inte varit direkt stilla, har stått och gått på hårt underlag typ 8 timmar om dagen, så kroppen är rätt trött och sliten ändå. Funderar på att boka massage och skicka räkningen till FEI... :D

Imorgon åker jag till vanliga jobbet och vardagen igen och är taggad på att träna och sjukt sugen och inspirerad till ridning och livet i stort. Det som kommer att bli svårast med vardagen är nog att klara av att stå emot sockersuget, det blir lätt en hel del sött med fransk kosthållning... :p

Jag kom precis tillbaka efter en löptur på 6,4 km, dock sprang jag av en dålig anledning.

När jag kom hem från jobbet så käkade jag i mig en massa kakor, jag kunde liksom inte sluta, wtf is up with that?O_o Efteråt kände jag mig äcklig, fet och ful. Tyckte min dubbelhaka växt till trippelhaka. Så jag bestämde mig för att springa en runda…

Nu känner jag mig fortfarande dålig och fet. Helst skulle jag vilja sätta mig i ett hörn och gråta men dansen börjar snart så det hinns inte riktigt med.

Alltså vafaan är detta för tankesätt? Jag fattar ju att det är helt sjukt, men det hjälps liksom inte. Idag är jag inte awesome.:(

Åh vad ni är duktiga hela bunten! Det känns som att flera av oss har fått en liten nytändning och en rejäl kick i träningen i samband med att hösten börjat hitta hit, visst är det så? Jag ser fram emot en fin och peppad höst med världens bästa forumtråd! :D

En annan kom hem från jobbet för en timme sedan och sitter och laddar upp för ett gympass. Först blir det lite löpning och sedan ett pass Abs Attack vilket är den klass jag saknat allra mest med mitt gym här. Ikväll har jag en date med Mr Hot och imorgon är jag ledig hela långa dagen. Tänk om alla måndagar kunde få vara såhär! :love:
Ja för mig är det så! Hösten är verkligen min årstid, jag mår alltid väldigt bra på hösten och är sjukt pepp, målmedveten och har lätt för att sköta kost och träning!

Btw, - 1 kg idag. Totalt - 6 kg sedan start 1 Augusti :banana:

"En sväng ute med hunden för att prata i telefon" slutade med hund in i huset igen och jag ut på en långrunda. Och jag har till och med sprungit delar av den, bara för att jag kände för det. Nu är jag tokblöt (av vatten ute i skogen) och kall men ack så bra det känns ändå!

"En sväng ute med hunden för att prata i telefon" slutade med hund in i huset igen och jag ut på en långrunda. Och jag har till och med sprungit delar av den, bara för att jag kände för det. Nu är jag tokblöt (av vatten ute i skogen) och kall men ack så bra det känns ändå!
Mätte ut rundan så gott jag kunde på endo, det blev hela 5,7 km :D 1,5 h känns ändå helt okej med tanke på att det var ute i skogen på små snirkliga stigar i mörkret ;)

Idag blev det bara lite transportcykling för mig, låter skavsåren läka lite till så att jag kan träna imorrn istället! Sen efter träningen är det dags för första tillfället på min fotokurs! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka