Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Öh vad är det? :p

Fasligt vanlig rehabövning, känns som att den ger ungefär noll men den hjälpte till att fixa mitt knä när det begav sig.

20 x 3 repetitioner tre gånger om dagen tror jag att jag hade som ordination från sjukgymnasten, jag ville spy...

Enkelt sett gör man ett enbensbenböj men man arbetar bara enbent i nedåtfasen, man ställer sig upp med båda benen. Här visat med band, utan band går man ju inte lika djupt:

image32.jpg

@Tassetass Ok så ner på ett ben och upp på två? :)

Smörjde med voltaren gel imorse och det känns redan bättre, får hoppas att det fortsätter åt rätt håll. Jag fortsätter smörja :p

Nu har jag haft mitt intromöte med PTn. Jag kände mig asliten, för han är över två meter lång (och självklart fd basketspelare på hög nivå :p ). Men det kändes asbra. Han har själv haft knäproblem = stort plus för min del, för då har han bra koll på det.
Så nästa tisdag sätter vi igång! :bump:

@cili Det låter ju toppen :D Kul.

Själv sitter jag och pluggar massa socialtjänstlagar och värdegrunder. Snurrar mest i huvudet men ska snart försöka ta mig mot stallet och gymmet på vägen hem. Behöver lite break så jag får rensa hjärnan lite. Men ska försöka komma igång och skriva lite först...

@cili Det låter ju toppen :D Kul.

Själv sitter jag och pluggar massa socialtjänstlagar och värdegrunder. Snurrar mest i huvudet men ska snart försöka ta mig mot stallet och gymmet på vägen hem. Behöver lite break så jag får rensa hjärnan lite. Men ska försöka komma igång och skriva lite först...
Åh fy. Vi har också sånna lagar, plus en jäkla massa anatomi och lite fysiologi. Ska bli riktigt skönt att komma igång med träningen, så det går att antingen koppla bort eller få in det i verkligheten ;)

En promenad på 6,5 km blev det idag. Benen är lite stumma så tog det lugnt. :) Har märkt att jag till och med dansar när jag sitter på cykeln nu, haha!:D

Ett pass på gymmet blev det. Börjar komma upp i vikter där det känns tungt nu med rätt teknik. Dock är jag lite försiktig med marklyften än. Men lag på 2.5kg på varje sida av stången idag. Ingen ryggvärk :)

Ska äta pizza nu bara för att jag kan och jag är ledig mitt i veckan. Dock lchf-variant.

En promenad på 6,5 km blev det idag. Benen är lite stumma så tog det lugnt. :) Har märkt att jag till och med dansar när jag sitter på cykeln nu, haha!:D

Ja, snart blir jag av med min ledning... :p Men jag räknade inte med något annat, och jag fick ju leda några dagar iaf ;)

Kl

Idag orkade jag inte gå till gymmet för det var så kallt och tråkigt ute. Så jag sprang dit istället. Haha.
1,5 km dit, sen biceps och bröst ca 40 min och sen sprang jag 1,5 hem igen (typ. Lite kortare väg dit och lite längre hem.). Så det är jag mer är nöjd med!

Fastedag idag, men faktiskt inte hungrig. Smakat lite kladdkakesmet också, eftersom jag bakar till jobbet... Haha

Fint! Vi har också gym, men det är så tradigt att jag aldrig är där.
Är erat enbart personalgym eller är det för internerna också?

Gymmet är inte superflott men det finns rätt bra med grejer. Spinningcykel, löpband, crosstrainer, fria vikter av alla de slag och typ 15 maskiner inklusive en cable-cross och två "skivstångsmaskiner". TV finns det vid de tre första grejerna jag nämnde och radio/CD-spelare med högtalare över alla rummen. Liten gympasal finns också med möjligheter till typ badminton och liknande.
De intagna har ett eget gym i källaren samt några maskiner ute på en av promenadgårdarna.

Formen är fasen fortsatt god alltså. Sprang 11 km idag varav 6 km i 4:40-tempo (min "drömfart" på halvmaran) och det gick så fint så. Nu är det ju en viss skillnad på 6 km och 21 km men med lite extra jälvar anamma på lördag så kanske det kan gå.

Dessutom hoppade jag min pålle på min ridlektion idag! Jag är verkligen inte världens bästa hoppryttare; hamnar ibland lite före hästen i språnget, lutar mig för mycket framåt, trampar ner lite för dåligt i stigbygeln etc men hästen hoppade så glatt och fint ändå :). Och några språng var även jag i balans och då kändes det jättebra!

Inledde höstens träning med ett bodycombatpass. Skönt för axlar och rygg, däremot lite ont i foten som besvärade lite vid hopp och studs. Efter en stund utan skor och lite massage känns den bättre nu.

Här kan dagen stavas pizza och träningsvärk, typ. Planen var att gymma nu ikväll, men p.g.a. träningsvärk från helvetet samt inbjudan till pizzakväll blir det innan jobbet imorgon istället. Armar och cardio är tanken, jag är peppad! :)

Dagens motion blev hoppträning :D Superkul men jag behöver träna upp min hoppsits, det var ett tag sen. Hästen var duktig i alla fall även om det blev en del kråkhopp (hans specialitet).

Skulle ju försöka gymma med syrran i veckan men hon verkar ha åkt på influensan :crazy: Så jag ska försöka släpa mig dit någon gång själv. Imorgon eller torsdag, har jag tänkt.

Gymmet är inte superflott men det finns rätt bra med grejer. Spinningcykel, löpband, crosstrainer, fria vikter av alla de slag och typ 15 maskiner inklusive en cable-cross och två "skivstångsmaskiner". TV finns det vid de tre första grejerna jag nämnde och radio/CD-spelare med högtalare över alla rummen. Liten gympasal finns också med möjligheter till typ badminton och liknande.
De intagna har ett eget gym i källaren samt några maskiner ute på en av promenadgårdarna.
Låter ju som ett svinbra gym! Gött! :)
(vårt är betydligt mycket sämre :p)

Gympass avklarat idag. Styrkemässigt tycker jag att det går framåt, däremot så har balans och "styrsel" blivit väldigt mycket sämre :( Fattar inte varför, och det gör mig jävligt frustrerad...!

Formen är fasen fortsatt god alltså. Sprang 11 km idag varav 6 km i 4:40-tempo (min "drömfart" på halvmaran) och det gick så fint så. Nu är det ju en viss skillnad på 6 km och 21 km men med lite extra jälvar anamma på lördag så kanske det kan gå.

Dessutom hoppade jag min pålle på min ridlektion idag! Jag är verkligen inte världens bästa hoppryttare; hamnar ibland lite före hästen i språnget, lutar mig för mycket framåt, trampar ner lite för dåligt i stigbygeln etc men hästen hoppade så glatt och fint ändå :). Och några språng var även jag i balans och då kändes det jättebra!

Det är så himla härligt när man känner sig i sån där fantastisk form!

För mig är formen den precis motsatta, jag har precis noll kraft i såväl kropp som knopp. Jag vet varför och det kommer att lösa sig, men idag fick jag till och med bryta ett pass på Friskis för jag orkade inte mer. Skrutt.

Dagens motion blev hoppträning :D Superkul men jag behöver träna upp min hoppsits, det var ett tag sen. Hästen var duktig i alla fall även om det blev en del kråkhopp (hans specialitet).

Skulle ju försöka gymma med syrran i veckan men hon verkar ha åkt på influensan :crazy: Så jag ska försöka släpa mig dit någon gång själv. Imorgon eller torsdag, har jag tänkt.

Gud vad kul med hoppning!! :)

Mindre skoj att syrran är sjuk dock. Hoppas du kan ta dig iväg till gymmet själv iaf :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17
  • Föräldrar till barn som rider

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka