Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Sleepan kul med löpargrupp, alltid roligare att träna tillsammans ju!

Jag har varit på zumba med en kollega ikväll. Är inte helt såld, kändes liksom som ett mellanting mellan aerobics och dans, men inte riktigt nåt av det. Skönt att röra på kroppen, träningsvärken känns kan jag säga.

@Sleepan kul med löpargrupp, alltid roligare att träna tillsammans ju!

Jag har varit på zumba med en kollega ikväll. Är inte helt såld, kändes liksom som ett mellanting mellan aerobics och dans, men inte riktigt nåt av det. Skönt att röra på kroppen, träningsvärken känns kan jag säga.

Ja, det var riktigt skoj! :)
Var där med en kollega och det var riktigt kul att göra något ihop utanför jobbet då jag inte känner mycket folk här :)

Härligt med Zumba! Det blir mycket roligare efter ett tag. Jag lovar! :)

Jag var en sväng på gymmet i förmiddags och hade ett sådant där skönt kravlöst myspass med fokus på armar, axlar och mage.

Planen var vila imorgon, men sen fick jag ett sms från min PT där han undrade om jag ville komma in för ett gratispass då "det alltid är roligt att träna med dig och jag har några timmar att slå ihjäl mitt på dagen". Fri träning som i vanliga fall skulle kostat 300 kr? Jag tackar inte nej! :D

@Mineur Det var inget dåligt erbjudande! :D Det lönar sig alltså att vara vän med en PT..? :cautious::D Hoppas träningen går bra!

--------
Morgonyoga gjort! Bestämde mig för att leta upp en video från någon annan instruktör, jag älskar ju Adriene :love: Men tänker att det måste ju finnas några andra bra också. Det kanske det gör, men i så fall är de bra på att gömma sig! Har hittills inte hittat någon som i mitt tycke kan konkurrera med Adriene. Det jag testade idag var väl helt okej, men jag tycker inte att shoulder stand hör hemma i en morgonyoga-video. Faktiskt. Jag avstod den posen, tycker inte att min nacke och mina axlar är redo för det på morgonen.

Så hittar ni någon youtube-yogamänniska som verkar bra, hojta till! Det är alltid kul att testa någon annans pass :)

Sjukt mycket träningsvärk från hoppningen förresten! :eek: Insida lår framför allt, men även axlar?? Den här veckan blir det mycket ridning, hela 4 gånger! För idag ska jag rida på en kompis häst och imorgon blir det medryttarhästen igen. Så roligt att vara igång igen, och ridning är banne mig bra träning. Inte minst för koordinationen.

@zassoo Haha, ja det gör ju det! Det här är dock inte samme PT som var på (dejting-)tapeten i vintras, utan det här är en mycket upptagen, mycket bara kompis-PT. Ville bara påpeka detta! :p Ska snart sticka iväg till passet och har ätit en bit pizza som uppladdning - då kan det väl inte gå dåligt?! :D

Jag ska titta på en häst idag! :D
En att rida 1-2 dagar i veckan, i närheten av mig jobb. Finemang!
Åh vad skoj! Jag blir så avunsjuk på er som har möjlighet att rida på en veckolig basis (eh, kan man säga så?)! Har jag tur så kanske den drömmen kan bli verklighet för mig också i år då skolans ridklubb äntligen bestämt sig för att byta ställe och ska börja hålla sina lektioner på en annan gård. Hoppas hoppas hoppas att utbildningen, personalen och hästarna håller högre kvalitet där! :bump:

Själv hade jag en nära-döden-upplevelse på hästryggen igår, kändes det som i alla fall ;)
Hästarna fick nåt superknäpp av älgflugorna och blev helt galna. Min vän (som äger båda hästarna) kunde knappt hålla sin, han for omkring och studsade. Då började min bocka, sparka och småstegra och det kändes hur han när som helst skulle sticka. Lyckades kasta mig av där mitt i, då stannade han upp - vilket även kompisens häst gjorde så hon också kunde ta sig av. Det var en jäkla tur, för sen for hennes upp i luften som en snabb heliumballong ;)

Själv förvånas jag över hur jäkla mycket päls min häst har satt redan! Det är ju för sjutton varmt fortfarande? Känns inte som att de kör på kläder efter väder utan snarare efter almanackan.

Igår var det dressyrtävling på min ridklubb och jag var där och tittade lite. Har aldrig tävlat i ridning över huvud taget (eller jo, jag vann en klubbhoppning på 40 cm när jag var typ 10 :D) men blev klart insiprerad, så idag testade jag att rida igenom Lätt C-programmet (detta är alltså lite över min och pålles nivå i dagsläget :p). Det gick nästan, förutom att hästen drog iväg i galoppen och jag var tvungen att lägga en extra volt för att få stopp, haha. Det är träningstävling på klubben i början på oktober och jag funderar lite på om jag faktiskt ska försöka ställa upp... att ha mål med träningen funkar för mig i alla andra sporter så varför skulle det inte göra det i ridning? Vi kommer garanterat få usla poäng men bara själva grejen att ha något att träna för tror jag vore bra för mig.

Vi fortsätter på tema häst: Åh vad bra det gick att rida idag!! Kompisens häst är så fin, den mest välutbildade häst jag suttit på. Lyckades sitta ner i traven på ett rätt bra sätt, men jäklar alltså vad det tog i magmusklerna :rofl:

Är SÅ peppad på ridningen just nu, lite mindre i annan träning men det kommer. Ska försöka få till ett besök på gymmet imorgon bitti.

Men annars så äter jag mycket choklad. Jag tror nämligen jag har kommit fram till vad ballongmagen orsakades av: PMS :grin: Brukar dock inte bli så med magen innan mens men tydligen den här gången.

Själv förvånas jag över hur jäkla mycket päls min häst har satt redan! Det är ju för sjutton varmt fortfarande? Känns inte som att de kör på kläder efter väder utan snarare efter almanackan.

Igår var det dressyrtävling på min ridklubb och jag var där och tittade lite. Har aldrig tävlat i ridning över huvud taget (eller jo, jag vann en klubbhoppning på 40 cm när jag var typ 10 :D) men blev klart insiprerad, så idag testade jag att rida igenom Lätt C-programmet (detta är alltså lite över min och pålles nivå i dagsläget :p). Det gick nästan, förutom att hästen drog iväg i galoppen och jag var tvungen att lägga en extra volt för att få stopp, haha. Det är träningstävling på klubben i början på oktober och jag funderar lite på om jag faktiskt ska försöka ställa upp... att ha mål med träningen funkar för mig i alla andra sporter så varför skulle det inte göra det i ridning? Vi kommer garanterat få usla poäng men bara själva grejen att ha något att träna för tror jag vore bra för mig.
Håller med om att det är bra för motivationen att ha ett mål!

I morse blev det lite förefrukost-terräng igen. Kände mig stark och snabb! Det var dimmigt och halvmörkt så idag har jag investerat i en Silva Crosstrail II (fet pannlampa) inför höstens rundor. Planen är att lilla ridklubbsstigen skall hållas så vältrampad att den funkar hela vintern. Den planen sket sig kapitalt förra vintern, men jag prövar igen!

Så, nu har jag träffat hästen och den var jättefin! :)
En halvblodsvalack på 22 eller 23(?) år, verkar väldigt trevlig och go! Pigg tydligen, och känslig. Red inte idag, men träffade iaf häst och ägare. Fint runtomkring, stor ridbana samt gammal maskinhall som används som ridhus. Verkar nice!
En tjej till som ska dit dock, så vi får väl se.

Nu kom jag just från gymmet. Rygg, axlar och triceps! :)

@Mineur, jag hoppas det blir bra med skolans nya ridklubb! Det är så fint med ridningen! :)
Jag ser så mycket fram emot mina ridlektioner nästa vecka! :love:

@Mineur Kul med både PTpass och kanske ridning.

@Sleepan @zassoo @snow @cili Härligt det låter med hästar. Ni kan tänka er hur ridsugen jag är efter att ha tittat på toppekipage i två veckor. På söndag är det min tur!

Jag har gått en lång promenad med en vän idag och sen har jag stretchat i 45 min. Skönt och välbehövligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka