Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Häst är bäst ingen protest :love:

Jag har faktiskt tränat annat idag också! Joggade 40 min imorse i behagligt tempo (benen kändes lite slöa men det är OK) och sedan Cirkelfys på Friskis och Svettis nu ikväll. Det var kul! Jag blir dock väldigt tävlingsinriktad och testar alltid de tyngsta vikterna osv på alla stationer. En av övningarna var dessutom "Idioten" (ni vet när man springer fram och tillbaka, längre och längre sträcka) och där kände jag att jag var tvungen att dominera :devil:. Vilket jag gjorde, men en av tjejerna som körde samtidigt som mig var rätt vass så det var inte utan att jag fick slita lite! Kul och effektiv träning, fast jag tycker att tre varv à 10 övningar är lite för kort, hade gärna kört fyra.

Imorgon blir det vila och på lördag smäller det....

Ingen vidare beachighet här just nu. Vääääldigt OT men vi har någon osalig ande hos oss i nya huset som har väckt mig på natten så jag vågar inte ens sova själv hemma. Så sömnbrist och jobb är inte bästa kombinationen. Men håller på att trädgårdsarbetar iaf :)

Huset och tomten kommer att renas så småningom så vi får det lugnt och tryggt här hemma.

Mitt PT-pass var så fruktansvärt roligt och - av dagens träningsvärk att döma - lika fruktansvärt effektivt. Ouch! Men åh vad jag älskar det här med styrketräning alltså, jag tycker det är så himla kul att testa nya övningar och lära mig om hur allt fungerar, varför man gör si och så, vad man ska tänka på i de olika övningarna och så vidare. Det finns ju så otroligt mycket teknik och teori bakom varenda övning, och herr PT är verkligen grym på att få mig att förstå innebörden av att göra rätt. Jag hinner knappt tänka på att det är jobbigt förrän det nästan är över! :D

Annars har jag nog någon form av PMS denna veckan jag med - lite lättirriterad sådär och oerhört sötsugen nästan jämt. Resultatet blir att jag äter en del "skräp" - framförallt under de långa passen på jobbet där godasker så gott som alltid finns tillgängliga - men jag känner att jag ändå tränar så pass bra och mår så bra i övrigt att det kanske inte gör så mycket. Försöker att inte göra någon stor grej av det, liksom.

Funderar på en sväng till gymmet imorgon förmiddag innan jag ska iväg, men det beslutet fattar jag nog först imorgon bitti tror jag. :)

Jahopp, så länge fick man vara på gång igen. Nu är jag sjuk :( :( Kände mig ok i morse och under passet men under dagen har det ökat på och nu ligger jag här och tycker synd om mig själv. Lätt feber, ont i halsen, förkylning på gång och allmänt jätteseg. Blä! :wtf:

Jahopp, så länge fick man vara på gång igen. Nu är jag sjuk :( :( Kände mig ok i morse och under passet men under dagen har det ökat på och nu ligger jag här och tycker synd om mig själv. Lätt feber, ont i halsen, förkylning på gång och allmänt jätteseg. Blä! :wtf:
Oh no! :( Krya på dig!!

Räknar ni ridning som träning? Jag har aldrig gjort det förut eftersom det var min vardag under hela min uppväxt fram tills jag lånade ut min häst för några år sedan, jag såg det inte som träning eftersom det var något jag älskade att göra och som jag gjorde varje dag och träningen var utöver.. Men jag märkte ju när jag jag kom tillbaka efter uppehåll då jag varit inlagd eller haft rörelseförbud länge att jag saknade rätt muskler och att det var jobbigt att rida och att jag inte orkade så mycket som jag brukade. Och nu på ridskolan när vi hade hopplektion blev jag ju svettig och kände att det tog i kroppen. Så visst är ridning en form av träning?

Jag har en sak att skryta med! Både igår och idag har jag tagit en näringsdryck utöver maten! Jag skulle ju börja med dom när jag kom hem från resan och trodde inte jag skulle klara det men jag har gjort det. Hemsk, hemsk ångest, känns inte alls bra faktiskt och samtidigt måste jag öka på luncherna och middagarna eftersom näringsdryckerna är utöver och jag måste få till riktig mat på lunch och middag. Det har väl inte gått så jätte bra med dom måltiderna, jag har absolut ökat på dom en hel del men jag jag har svårt för variation och "riktig" mat i rätt mängd. Men jag har iaf klarat av att öka på lite och framförallt har jag klarat en av utmaningarna som varit näringsdrycken! Lite stolt får man kanske vara?

Behöver lite hjälp inför söndagen! Jag kommer jobba som röstmottagare i en vallokal, åker hemifrån ca halv sju på morgonen och får vänta utanför min vallokal ca 40 minuter, tänker att jag tar med mig gröt ovh äter ute när jag väntar på de andra. Sen kan jag inte äta något förrän tidigast 12 vilket blir väldigt många timmar för min känsliga kropp men det ska nog gå. Problemet är att jag har en rast 12-14 och en annan rast 18-20. Sen jobbar jag fram till 00 eller 01 på natten.

Hur ska jag lägga upp maten? Jag kommer ju äta frukost lite innan sju, lunch vid 12 och sen middag vid 18, men jag måste ju få in mellanmålen med, jag klarar mig ju inte utan dom. Funderar på att äta middag direkt vid 18 och sen ta ett litet mellis halv åtta (blir jätte tätt men vad ska man göra liksom?). Däremot försvinner hela mitt eftermiddagsmellis, egentligen ska jag ta både mellis och näringsdryck då men jag har ju ingen rast. Mailade ordföranden där jag ska jobba om ifall jag kan gå ifrån 10 minuter och ta en frukt eller macka men har inte fått svar. Och jag antar att det inte är ok att äta när jag står/sitter i valllokalen. Har jag rätt att "kräva" en liten 10 minuters paus för att få i mig en frukt eller macka? Jag är rädd att jag kommer trilla ihop och må jätte dåligt annars. Har ju gått ner lite i vikt så det är viktigt att få i mig alla måltider och kroppen är sjukt känslig för blodsockerfall. Eller hur ska jag annars lösa det? Kanske klarar jag en dag utan mellis? Tips för hur jag ska lösa det? Kanske går det lättare än jag tror om jag är igång hela tiden, hinner kanske inte känna av blodsockerfallen?

@Qelina Mellis i vätskeform borde väl funka? Tänker att ni får väl dricka där inne i lokalen, vad spelar det för roll om det är vatten eller näringsdryck/smoothie/drickyoghurt :)? Ni får väl också ta paus för att gå på toaletten antar jag, ta en näringsdryck eller tugga i dig ett par mackor på vägen till/från toaletten ;).
Du borde verkligen se till att äta mellis iaf!

Har halvmaraladdat med en Ben&Jerrysglass nu. Kommer äta ganska små mängder lättsmält mat imorgon innan loppet men dessa kalorier räcker nog ett tag :p. 15:35 startar jag, önska mig lycka till!
heja heja! vilken sen start! men skönt att ha gott om tid att komma igång innan.

Jag kommer filma allt med min GoPro, får väl lägga upp här sen :D

För övrigt tycker jag att mitt sjuka-jävla-adrenalinpåslag hade kunnat vänta till typ... I morgon. Gärna lagom till starten. Inte aktiveras NU. För i helvete!

Lycka till idag @snow och @LindgrenV idag på era lopp!!! Håller tummarna att allt flyter på bra!

Själv är jag riktigt sliten idag, sov dåligt inatt och har haft en vecka med mycket plugg. Idag är jag ledig men ska snart börja plugga... svårt att vara riktigt ledig som student... men ska iväg och dansa i em så det blir inte plugg hela dagen iallafall. Tr'ningen går sådär, fokusera på ridningen 3 dagar i veckan plus danseftersom jag ska vara med i en föreställning i november som vi repar inför... resten får bli som det blir. Maten går okej iallafall, har haft mina två fastedagar denna veckan så jag åt med gott samvete ostbricka igår!

Ha en bra helg alla beachare!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka