Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Godmorgon alla strandare!

Idag blir det nog bara en kort löptur, sen ska jag hem och träffa familjen:love:

Känner att jag äter för mycket och för mycket skit just nu, skulle behöva skärpa till mig. Att det ska vara så svårt!!:cautious:

Måste bara kräka ur mig, så jag inte gör det på fel person...

Idag skulle vi på kräftskiva, vilket jag sett fram emot hela sommaren, för det är med ett fantastiskt gäng och det brukar vara SÅ jävla kul.

Tyvärr är sambons mamma sjuk och han måste rycka in och åka till sjukhuset då hans bror som skulle varit där inte kunde. Och då följer jag ju självklart med. Det är ju givet...
Ändå kan jag inte låta bli att vara ledsen och besviken, och då blir jag ju såklart så himla arg på mig själv för att jag känner så. Vad fan spelar en jävla kräftskiva för roll, egentligen?
Usch. Jag känner mig så jävla hemsk.
Och förlåt för att jag lipar över det här, men måste få ur mig det...

Lycka till på era lopp @snow och @LindgrenV! Ser fram emot att läsa era uppdateringar sedan :)

Låter som att du och jag är lite i samma sits där med maten @Emtherlia, men åtminstone jag kan faktiskt hantera det här ovanligt bra just nu och tänker att då får det väl vara såhär ett tag. Jag tror faktiskt att det beror mycket på att jag mår väldigt bra, trivs väldigt bra och stressar ovanligt lite i övrigt just nu - då blir liksom inte maten ytterligare ett stressmoment som jag hetsar upp mig över utan tvärtom något som jag kan ta mig tid att tänka över i lugn och ro. Eller jag vet inte, jag flummar nog mest på nu! :p

@Sleepan Åh fy tusan, jag förstår verkligen att det känns surt! Besvikelse är den värsta känslan jag vet... :( Nu vet jag inte riktigt hur det ligger till med allt, men jag tänker lite att måste det vara antingen eller? Skulle du inte kunna åka med pojkvännen en stund men sedan göra en avstickare och åka iväg till kräftskivan i ett par timmar för att åtminstone få vara med lite grann? Det blir ju självklart inte samma sak, men då missar du det i alla fall inte helt... Kram på dig!

@Sleepan Det är klart man får bli besviken och ledsen över att missa något man sett fram emot. Att du känner så gör dig inte till en dålig människa och det innebär inte att du bryr dig mindre om din svärmor. Man kan vara empatisk och skitsur samtidigt och det är helt okej.

Funderar på en sväng till gymmet imorgon förmiddag innan jag ska iväg, men det beslutet fattar jag nog först imorgon bitti tror jag. :)

Näpp, det blir ingen gymtur idag! Vaknade med raspig hals och världens förkylningsblåsa under tungan - fun stuff! Som tur är brukar det väldigt sällan leda till något i mitt fall (peppar peppar!), men jag vill inte riskera något i alla fall. Dessutom har jag så okristligt mycket träningsvärk i kroppen från en redan ganska tuff vecka i alla fall, så jag känner faktiskt inget behov whatsoever av att plåga mina stackars muskler mer denna veckan...

Istället ska jag snart ta min övernattningsväska och bege mig till Edinburgh för tjejhelg! Vi ska vandra upp på Arthur's Seat och ha picnic-afternoon tea, gå ut på världens bästa klubb ikväll och käka pannkaksbrunch hemma hos en av tjejerna imorgon bitti. Feel good-weekend here I come! :bump:

p5200170_5414190f9606ee7717de95ad.jpg

Såhär såg det ut senast jag klättrade upp för ovan nämnda kulle :)

@Sleepan Det är klart man får bli besviken och ledsen över att missa något man sett fram emot. Att du känner så gör dig inte till en dålig människa och det innebär inte att du bryr dig mindre om din svärmor. Man kan vara empatisk och skitsur samtidigt och det är helt okej.
Tack Tassen, jag antar att det är så. Men känns hemskt...

@Mineur, vi kommer väl eventuellt göra så. Eller ja, inte att jag åker själv. Men att båda åker om det funkar. Sjukhuset ligger typ 8-9 mil från där kräftskivan är, så det funkar inte riktigt att åka dit en sväng.
Pust. Vad trött jag blir på mig själv som ens funderar så här...

@Mineur, vi kommer väl eventuellt göra så. Eller ja, inte att jag åker själv. Men att båda åker om det funkar. Sjukhuset ligger typ 8-9 mil från där kräftskivan är, så det funkar inte riktigt att åka dit en sväng.
Ah, då förstår jag. Men alltså, sitt verkligen inte och känn dig dum eller hemsk för att du är besviken! Det är helt helt helt okej precis som Tassetass säger, och verkligen inget att må dåligt av! Jag hamnade i en liknande situation för ett par år sedan, då jag tvingades ställa in ett ridläger som jag sett fram emot i 9 månader på grund av en ganska avlägsen släktings begravning. Jag kände precis som du att jag var världens hemskaste som ens kunde med att vara besviken över ridlägret mitt i allt det sorgliga, men såhär i efterhand inser jag att det var varken elakt eller onaturligt. Man får bli besviken när sådant händer, det får man, men det är hur man agerar utefter det som avgör det hela tycker jag. Hade du till exempel valt att skippa sjukhuset och bara åka iväg och partaja hade det varit en helt annan sak, men nu gör du inte det. Klanka inte ner för mycket på dig själv kära du!

Men sluta vara trött på dig själv! :mad: Livet stannar inte upp för att någon blir sjuk, inte ens när någon dör. Det är inte meningen och inte sunt att bara låta sig uppslukas av en hemsk situation och stänga ute allt annat, att bara känna empati och åsidosätta sig själv. Man ska fortfarande vilja göra roliga sker och bli sur över när planer man sett fram emot faller platt, det är det som är att leva. Man behöver inte binda ris för egen rygg, livet kommer piska oss alla alldeles nog ändå.

Och igen, du känner empati med din sambo och din svärmor. Du stannar vid hans sida för du känner att det är rätt sak att göra, allt som en - i mitt tycke - god medmänniska gör. Jag kan ta mitt favoritexempel på känslor i konflikt och det var när min pappa dog. Jag var så in i helvete jävla förstörd och en del av mig var bara nattsvart, men en annan del av mig var enhörningar och regnbågar för jag var galet nyförälskad i min sambo (vi hade varit tillsammans i bara några månader). Det kändes så himla bäng att vara glad och skratta och ha sex och jollra på så där som nyförälskade gör när min pappa just dött. Men jag kom också till en sådan underbar insikt, att känslor kan existera parallellt med varandra, det onda behöver inte äta upp det goda och det goda behöver inte trycka undan det onda. Vi har tillräckligt mycket hjärna för att vara i sorg och vara lyckliga samtidigt, att vara empatiska och vara skitsura samtidigt, att vara glad för någons framgång och samtidigt jätteledsen för ens egna misslyckande.

Så Sleepan, skärpning!

Men sluta vara trött på dig själv! :mad: Livet stannar inte upp för att någon blir sjuk, inte ens när någon dör. Det är inte meningen och inte sunt att bara låta sig uppslukas av en hemsk situation och stänga ute allt annat, att bara känna empati och åsidosätta sig själv. Man ska fortfarande vilja göra roliga sker och bli sur över när planer man sett fram emot faller platt, det är det som är att leva. Man behöver inte binda ris för egen rygg, livet kommer piska oss alla alldeles nog ändå.

Och igen, du känner empati med din sambo och din svärmor. Du stannar vid hans sida för du känner att det är rätt sak att göra, allt som en - i mitt tycke - god medmänniska gör. Jag kan ta mitt favoritexempel på känslor i konflikt och det var när min pappa dog. Jag var så in i helvete jävla förstörd och en del av mig var bara nattsvart, men en annan del av mig var enhörningar och regnbågar för jag var galet nyförälskad i min sambo (vi hade varit tillsammans i bara några månader). Det kändes så himla bäng att vara glad och skratta och ha sex och jollra på så där som nyförälskade gör när min pappa just dött. Men jag kom också till en sådan underbar insikt, att känslor kan existera parallellt med varandra, det onda behöver inte äta upp det goda och det goda behöver inte trycka undan det onda. Vi har tillräckligt mycket hjärna för att vara i sorg och vara lyckliga samtidigt, att vara empatiska och vara skitsura samtidigt, att vara glad för någons framgång och samtidigt jätteledsen för ens egna misslyckande.

Så Sleepan, skärpning!

Tack igen, för ett bra inlägg Tassen.
Det är ju såklart så det är. Så himla svårt att vara typ anhörig, men ändå inte. Svårt att stötta...

Sambon stannar nog kvar på sjukhuset inatt, men jag lär åka hem. De blir ändå tre här inatt, så jag gör ingen nytta... Lär åka till vännerna, även om jag kommer känna mig som världens skurk.

Tack igen, för ett bra inlägg Tassen.
Det är ju såklart så det är. Så himla svårt att vara typ anhörig, men ändå inte. Svårt att stötta...

Sambon stannar nog kvar på sjukhuset inatt, men jag lär åka hem. De blir ändå tre här inatt, så jag gör ingen nytta... Lär åka till vännerna, även om jag kommer känna mig som världens skurk.

Och nu sitter jag i bilen och lipar livet ur mig, typ. På väg hem från sjukhuset ihop, och sambon säger att han skjutsar mig att till festen nu om jag vill, men kommer inte vara där på mer än en timme, och det känns som att det hela tappat sin charm vid den tiden...

Bara att åka hem, gå och lägga sig och ladda för en ny dag på sjukan, för jag kan dan inte med att låta honom åka iväg själv när jag ligger hemma...

@Sleepan tack! :)

Men vilken jobbig sits du är i, usch :(. Håller med de andra som skrivit att det inte alls är konstigt att du är ledsen och besviken, av flera anledningar. Det är tufft ibland när livet inte gör som man vill. Du verkar vara en väldigt varm person! Ni fixar det här tillsammans, du och din kille. Kram

@Sleepan Vad jobbigt det låter, men jag tycker inte du ska ha dåligt samvete över att du blev besviken. Klart du blir besviken när du sett fram emot det så länge! Ingen som helst skugga på dig.

@Sleepan Vad jobbigt det låter, men jag tycker inte du ska ha dåligt samvete över att du blev besviken. Klart du blir besviken när du sett fram emot det så länge! Ingen som helst skugga på dig.

Tack gullis. Vad snäll du är. Nu ligger jag faktiskt hemma och tar det lugnt när sambon är på sjukhuset. Ska städa och fixa matlådor till hans jobbvecka kom vi överens om. Och sen i veckan ska vi dit gemensamt igen.

@snow, tack för värmande ord.
Det betyder massor! Kram

Kl

Som sagt, matlådor och städning på schemat idag. Men även gym blir det tid för. Ska bli fint.

Halvmaran avklarad! 1:38:28 sprang jag på och är meganöjd. Klarade "drömmålet" sub1:40 med god marginal och hade en bra känsla hela vägen. Riktigt nice när allt stämmer :)

Wow du är så makalöst bra! :bow: Skönt med bra känsla också, ni verkar ha haft tur med vädret också :)

Jag är fortsatt sjuk... Var rätt dålig igår, febern steg ganska ordentligt under dagen. Men en god natts sömn gjorde mig gott, känner mig bättre nu i alla fall. Men fortfarande soffläge. Äter mängder med glass, hallonkräm och bröd. Den här hösten har verkligen inte börjat bra träningsmässigt, men jag orkar inte stressa över det. I'll be back ;)

@Sleepan Vilken jobbig situation :( Andra har skrivit så bra saker men jag vill bara säga KRAM och hoppas allt löser sig.

Ja, det är jobbigt. Och tyvärr kommer det inte lösa sig som jag förstått det. Men förhoppningsvis kan de i alla fall dra ut på det. Håller tummarna för det, för vi är inte redo...
Tack! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka