Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Funderar på en sväng till gymmet imorgon förmiddag innan jag ska iväg, men det beslutet fattar jag nog först imorgon bitti tror jag.
Tack Tassen, jag antar att det är så. Men känns hemskt...@Sleepan Det är klart man får bli besviken och ledsen över att missa något man sett fram emot. Att du känner så gör dig inte till en dålig människa och det innebär inte att du bryr dig mindre om din svärmor. Man kan vara empatisk och skitsur samtidigt och det är helt okej.
Ah, då förstår jag. Men alltså, sitt verkligen inte och känn dig dum eller hemsk för att du är besviken! Det är helt helt helt okej precis som Tassetass säger, och verkligen inget att må dåligt av! Jag hamnade i en liknande situation för ett par år sedan, då jag tvingades ställa in ett ridläger som jag sett fram emot i 9 månader på grund av en ganska avlägsen släktings begravning. Jag kände precis som du att jag var världens hemskaste som ens kunde med att vara besviken över ridlägret mitt i allt det sorgliga, men såhär i efterhand inser jag att det var varken elakt eller onaturligt. Man får bli besviken när sådant händer, det får man, men det är hur man agerar utefter det som avgör det hela tycker jag. Hade du till exempel valt att skippa sjukhuset och bara åka iväg och partaja hade det varit en helt annan sak, men nu gör du inte det. Klanka inte ner för mycket på dig själv kära du!Tack Tassen, jag antar att det är så. Men känns hemskt...
@Mineur, vi kommer väl eventuellt göra så. Eller ja, inte att jag åker själv. Men att båda åker om det funkar. Sjukhuset ligger typ 8-9 mil från där kräftskivan är, så det funkar inte riktigt att åka dit en sväng.
Pust. Vad trött jag blir på mig själv som ens funderar så här...
Tack Tassen, jag antar att det är så. Men känns hemskt...
@Mineur, vi kommer väl eventuellt göra så. Eller ja, inte att jag åker själv. Men att båda åker om det funkar. Sjukhuset ligger typ 8-9 mil från där kräftskivan är, så det funkar inte riktigt att åka dit en sväng.
Pust. Vad trött jag blir på mig själv som ens funderar så här...
Men sluta vara trött på dig själv! Livet stannar inte upp för att någon blir sjuk, inte ens när någon dör. Det är inte meningen och inte sunt att bara låta sig uppslukas av en hemsk situation och stänga ute allt annat, att bara känna empati och åsidosätta sig själv. Man ska fortfarande vilja göra roliga sker och bli sur över när planer man sett fram emot faller platt, det är det som är att leva. Man behöver inte binda ris för egen rygg, livet kommer piska oss alla alldeles nog ändå.
Och igen, du känner empati med din sambo och din svärmor. Du stannar vid hans sida för du känner att det är rätt sak att göra, allt som en - i mitt tycke - god medmänniska gör. Jag kan ta mitt favoritexempel på känslor i konflikt och det var när min pappa dog. Jag var så in i helvete jävla förstörd och en del av mig var bara nattsvart, men en annan del av mig var enhörningar och regnbågar för jag var galet nyförälskad i min sambo (vi hade varit tillsammans i bara några månader). Det kändes så himla bäng att vara glad och skratta och ha sex och jollra på så där som nyförälskade gör när min pappa just dött. Men jag kom också till en sådan underbar insikt, att känslor kan existera parallellt med varandra, det onda behöver inte äta upp det goda och det goda behöver inte trycka undan det onda. Vi har tillräckligt mycket hjärna för att vara i sorg och vara lyckliga samtidigt, att vara empatiska och vara skitsura samtidigt, att vara glad för någons framgång och samtidigt jätteledsen för ens egna misslyckande.
Så Sleepan, skärpning!
Tack igen, för ett bra inlägg Tassen.
Det är ju såklart så det är. Så himla svårt att vara typ anhörig, men ändå inte. Svårt att stötta...
Sambon stannar nog kvar på sjukhuset inatt, men jag lär åka hem. De blir ändå tre här inatt, så jag gör ingen nytta... Lär åka till vännerna, även om jag kommer känna mig som världens skurk.
Halvmaran avklarad! 1:38:28 sprang jag på och är meganöjd. Klarade "drömmålet" sub1:40 med god marginal och hade en bra känsla hela vägen. Riktigt nice när allt stämmer
@Sleepan Vad jobbigt det låter, men jag tycker inte du ska ha dåligt samvete över att du blev besviken. Klart du blir besviken när du sett fram emot det så länge! Ingen som helst skugga på dig.
Halvmaran avklarad! 1:38:28 sprang jag på och är meganöjd. Klarade "drömmålet" sub1:40 med god marginal och hade en bra känsla hela vägen. Riktigt nice när allt stämmer
@Sleepan Vilken jobbig situation Andra har skrivit så bra saker men jag vill bara säga KRAM och hoppas allt löser sig.