Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men gud! Ska ni redan flytta?? Känns inte som att det var allt längesedan som det var evigheter till flytt!! :p
Så spännande!

Har kanske inte pratat lika mycket om det på sistone, nånstans efter ett och ett halvt års väntan blev väntan liksom vardag. :D

Har just gjort ett jättelogiskt inköp; har varken tid eller ork för någon seriös träning men tyckte mig ändå ha behov av ett par nya skor. :D

Skorna i fråga:

206589_101.jpg

Jag har länge velat ha ett par Nike-skor för jag tycker de har så många snygga modeller men de passar aldrig min fot alternativt är svampiga och otäcka att gå i. Men plötsligt hände det! :D

Snygga pjucks @Tassetass!

Så härligt med lite vandring/klättring @Mineur! Fina bilder:up:

Grattis till tiden på halvmaran @snow, sjukt snabbt!

-----------------------------------------------

Jobbat nu fre-mån, hade tänkt träna i helgen, nåt löppass + lite yoga men det blev inte så. Prioriterade soacialt liv och röstning före träning typ..:p Satte fart denna nya veckan iaf med 3,5 km lugn jogg efter jobbet och sen 40 min yoga/stretch. Morgonyogade också förresten innan jobbet, 15 min bara men det är så skönt! Har inte lyckats motivera mig tidigare till att gå upp tidigare än så sent som möjligt (äter inte frukost och bara skyndar på med lite smink, borstar tänder, packar matlådor) men för att hinna lite yoga är det faktiskt värt att ställa klockan på 5.30 istället för 5.45:D

Imorgon är planen löpning (lite längre morgonpass) och sen yoga. Är leeeedig:up:

Just det! Köpt nya tights med, 250 kr på Stadium, väldigt sköna!

IMG_20140912_110618.jpg

Snygga pjucks @Tassetass!

Så härligt med lite vandring/klättring @Mineur! Fina bilder:up:

Grattis till tiden på halvmaran @snow, sjukt snabbt!

-----------------------------------------------

Jobbat nu fre-mån, hade tänkt träna i helgen, nåt löppass + lite yoga men det blev inte så. Prioriterade soacialt liv och röstning före träning typ..:p Satte fart denna nya veckan iaf med 3,5 km lugn jogg efter jobbet och sen 40 min yoga/stretch. Morgonyogade också förresten innan jobbet, 15 min bara men det är så skönt! Har inte lyckats motivera mig tidigare till att gå upp tidigare än så sent som möjligt (äter inte frukost och bara skyndar på med lite smink, borstar tänder, packar matlådor) men för att hinna lite yoga är det faktiskt värt att ställa klockan på 5.30 istället för 5.45:D

Imorgon är planen löpning (lite längre morgonpass) och sen yoga. Är leeeedig:up:

Just det! Köpt nya tights med, 250 kr på Stadium, väldigt sköna!

IMG_20140912_110618.jpg

Snygga tights! Och grym kropp har du också!

Kl

Nu ska jag och gymma. Aningens bakis efter gårdagens bio med efterföljande öl med fd kollega. Samma kollega som jag nu ska gymma med så får väl hur han mår :D
Sovit svindåligt inatt också då folk som jobbat natt uppdaterat whatsapp (ja, jag vet... Stäng av ljudet :p) och sambon inte varit hemma för han har varit hos sin mamma. Så sömnen sög. Tur jag är ledig :p

Idag fick jag jordens adrenalinpåslag pga mina systrar så jag använde det till att gå ut och spring för första gången på jag vet inte när. Efter två km tog adrenalinet slut och det blev mest stumt, men jag fixade en km till. Hade några korta gåpauser för att samla mig ibland bara men fixade ändå ett snitt på 7:19min/km :) Första träningspasset på en vecka.

Åh, jag vill också ha pizza! Skicka hit lite @Sleepan :d :D Fast å andra sidan så vet jag att jag vill äta eftersom jag är upprörd så då är det ingen bra grej ändå...

Sjukt snygg kropp @Trollunge! Och ja, tightsen var fina de med ;)

@Mineur jag blir ju ännu mer sugen på en rundtur i Skottland när jag ser dina bilder!! Och de berget såg faktiskt lite jobbigt ut så träningsvärk är helt ok ;) Lycka till på jobb och PT-pass!

Du är välkommen när du vill! Och tack för träningsvärkströsten, det känns lite bättre nu :D

Det är härligt med sån trötthet tycker jag, @Mineur!
Det tycker jag också i vanliga fall (just nu till exempel), men igår blev det lite väl övermäktigt... Det berodde nog mest på att jag var trött och omotiverad i största allmänhet, dock ;)

Vad är det för kurs du läser just nu som du tycker så mycket om? Låter härligt med sådan motivation!

Jag överlevde som synes både jobbpass igår och PT-pass i morse, men saaatan vad trött jag är i kroppen nu! Mina lår känns som två stenblock ungefär, och att andas är rena utmaningen för mina arma små magmuskler. Men det känns skönt idag, till skillnad från igår :) Nu ska jag ta en dusch, käka ett ägg och ladda om för en Ikea-tur med en svensk kompis. Köttbullarna ropar på mig :D

;)
Smiley som inte går bort...

Jag förvånade mig själv över att vara pigg imorse när kl ringde kl 5, men riktigt stel i kroppen, vilket resulterade i ett kort yogapass på morgonen. I eftermiddag blir det en promenad innan kräftor hos mamma ikväll :) ska passa på att plocka äpplen hos henne då också!
Imorgon är jag ledig, då ska jag gymma.

@Mineur kursen heter Östersjöns miljö. Jag njuter i fulla drag av att få ägna mig åt biologi igen.

Sen frukost och lite chill och nu har jag yogat en timme med:up:

Apropå yogan , försökte mig på denna posen för ett par veckor sedan: https://www.google.se/search?q=pincha mayurasana&espv=2&biw=1680&bih=949&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=SjkYVLLwLsL8ywOG24DIBg&ved=0CB8QsAQ Alltså att balansera på underarmarna. Tänkte typ, ja men det ser ju inte så svårt ut! Resultat: trillade på mitt ansikte:o:p

Några veckor senare, närmare bestämt idag:

Screenshot_2014-09-16-15-13-31~2.jpg

Lyckades balansera typ 3-4 sek med:bump: Så himla kul när man upptäcker sånna här framsteg! Tror kanske mitt fokus på att öppna upp axlar/bröstrygg/skuldror har gjort denna posen betydligt lättare:)

PT-pass avklarat! på vägen ut från gymmet ville jag sätta mig ner i trappan och åka kana ner för den. Framsida lår har blivit av med all energi. Imorgon räknar jag med att träningsvärken kommer vara olidlig.

Igår var jag och köpte mig en pulsklocka, efter mycket vånda och funderande. Främst är jag intresserad av gps-funktionen för att få bättre koll på tider och sträckor och kunna planera lite bättre intervallpass, men det ska bli kul att experimentera lite med pulszoner. Ska ut och pröva lite ikväll, har inte en aning om var jag brukar ligga i puls så jag tänkte försöka koppla ihop lite siffror med olika ansträngningsnivåer.

Imorgon ska jag och en kollega springa en milrunda som jag har varit nyfiken på hela sommaren. Uppför, uppför, uppför, nedför, nedför, nedför, klart!

Torsdag...personalfest. Fredag, någon slags styrkepass. Lördag: gå på dop. Söndag: långpass som genrep för LL.
Sen är planen för kommande vecka att springa några kortare pass i skogen innan det blir dags att masa sig runt den däringa ön med 10000 andra :D

Det blev ca 50 minuter träning på dagens lunch. Först cykel (crosstrainern var upptagen :p ) och därefter fokus på armar. I slutet fick jag lite pepp (läs hot! :eek: ) från kollega Christian som höll mig sällskap trots att han inte själv skulle träna, snällt! :)

Kan passa på att fråga om tips gällande träningstights. De jag har börjar bli lite slitna och tråkiga så jag vill förnya mig. Dock vill jag inte lägga hur mycket pengar som helst eftersom jag oftast tränar på fängelsets gym och inte behöver imponera på någon ändå :p
Så, prisvärda tights hit tack! :D (Är t.ex. Stormberg bra? De finns på bl.a. Emporia så då kan jag prova i förväg :up: )

Kan passa på att fråga om tips gällande träningstights. De jag har börjar bli lite slitna och tråkiga så jag vill förnya mig. Dock vill jag inte lägga hur mycket pengar som helst eftersom jag oftast tränar på fängelsets gym och inte behöver imponera på någon ändå :p
Så, prisvärda tights hit tack! :D (Är t.ex. Stormberg bra? De finns på bl.a. Emporia så då kan jag prova i förväg :up: )
Jag har ett par Adidas som jag är supernöjd med, och de var inte superdyra om jag minns rätt. Jag köpte dem dock i USA, så det kan nog vara annorlunda här kanske... Sedan har jag ett par vrålbilliga från SOC (Stadium alltså) ett tag också, de är de skönaste tightsen jag någonsin haft! De blev dock ganska genomskinliga efter några tvättar, så dem väljer jag bara när jag inte ska köra squats, crosstrainer, deadlifts och annat där benen används mycket :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka