Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kliver in i tråden (och utmaningen). Födde barn för tre månader sedan och har ganska nyss börjat träna lite mer på allvar. Kör två till tre pass på friskis i veckan samt försöker promenera så mycket som möjligt med barnvagnen. Har 1,5 kg kvar till pre graviditet men önskar gå ner iaf 10 kg till, vi får se. Bokat resa till Cypern i maj nästa år, då hoppas jag att jag väger under 65 kg (75 i dagsläget).

Välkomna till bästa pepp-tråden @villagegirl och @hjärter_dam ! :D

Vad praktiskt att kunna träna på lunchen @LadyCovergirl ! Bra jobbat! Jag börjar ju jobba i januari igen efter 3,5 år på universitet.... vet inte hur jag ska få till träningen då riktigt, men den dagen den sorgen!

Jag börjar känna mig lite förkyld jag... men ska ändå gå iväg på yoga ikväll, behöver verkligen lite rörlighet och stretch idag känner jag... har fortfarande träningsvärk sen bodypumpen i måndags... tar det som ett bombsäkert tecken på att jag tränar för oregelbundet :P

Ajj!

Mådde halvdant idag så gymplaner blev istället terrängcykking med sambon och en gemensam kompis. Gick mycket bättre den här gången, jätteroligt! När tekniken började komma blev jag lite övermodig dock och åkte in i styret, jätteöm nu. Första gången orden "det är tur att jag inte är gravid" har hörts när jag tränar tror jag ;)

Totalt en mil blev det.

@cili det är en Garmin Forerunner 210. sprang en sväng med den igår, då hade jag inte fattat hur jag ställde in zoner och tystade pulslarmet så den pep hela tiden om att "pulsen är för hög", men nu har jag lyckats ställa in den bättre.
hoppas det @Trollunge ! lite mer struktur på intervallerna och lite bättre koll på tempot.

Idag hade jag sällskap av kollegan S på em kvällsrunda. Jättefin tur förutom en sak: älgflugor! hatar dom! plockade flera ur håret på hemvägen:wtf:

Inte rört mig på en vecka :( förkylning som inte vill ge med sig. Febern kommer och går. Borde vara hemma från skolan men vill inte ställa till det för min kompis då vi skriver examensarbete. Vilket i och för sig går åt helvete det också. Allmänt segt och deppigt just nu. Blä!

Halloj! Jag hoppar in i tråden igen, var ju med litegrann ett tag i våras men skrev inte så mycket så vet inte ifall nån kommer ihåg mig.

Iallafall så har jag haft en dipp i min träningsmotivation pga börjat nytt jobb=lite energi kvar till träning o sånt, så jag har i princip inte tränat nåt alls under sommaren. Nu på hösten har jag dock satt igång igen lite smått, började på pole dance för några veckor sen o har gått på lite yogapass, och idag så tänkte jag dra till gymmet för att gå på ett pass med det spännande namnet "muskelexplosion", så får se i vilken form jag kommer därifrån sen, heh. :p Är iaf pepp på att komma igång ordentligt igen! :)

Hejsan hoppsan, klart vi minns dig! :) Jag förstår precis känslan, har haft det liknande under sommaren dvs inte haft mycket energi över till annat än jobbet. Kul att peppen är tillbaka, du får utvärdera passet sen :D

Inte rört mig på en vecka :( förkylning som inte vill ge med sig. Febern kommer och går. Borde vara hemma från skolan men vill inte ställa till det för min kompis då vi skriver examensarbete. Vilket i och för sig går åt helvete det också. Allmänt segt och deppigt just nu. Blä!

Det kunde varit jag som skrivit det där! Förutom examensarbetet :p Har också långdragen feber, haft det sen i fredags kväll och den vill inte försvinna... Kan inte vara hemma från skolan pga mycket obligatoriskt samt statistikföreläsningar jag inte vågar missa för risken att hamna efter.

Usch och blä, jag håller med! :wtf:

Som sagt, jag är fortfarande sjuk... Febern vill inte släppa, även om den är bättre än i helgen. Förkylningen/snuvan i sig klingar dock av.
Igår fick jag hem startbeviset för Lidingö. Känns ju verkligen rimligt att jag ska springa 15 km om 10 dagar :meh: Jäkla skit också. Som det är nu är promenaden till bussen (1,7 km) tillräckligt ansträngande :crazy:

Krya på dig @zassoo ! Om du bara blir frisk så fixar du Lidingöloppet som en dans. Faktiskt så kan sjukdomen ge något positivt också iom att du fick känningar i knät - det får en chans att läka ut nu. Den löpvana du har byggt upp sen tidigare är definitivt gott nog för att fixa 15 km på ett bra sätt.

@cili det är en Garmin Forerunner 210. sprang en sväng med den igår, då hade jag inte fattat hur jag ställde in zoner och tystade pulslarmet så den pep hela tiden om att "pulsen är för hög", men nu har jag lyckats ställa in den bättre.
hoppas det @Trollunge ! lite mer struktur på intervallerna och lite bättre koll på tempot.

Idag hade jag sällskap av kollegan S på em kvällsrunda. Jättefin tur förutom en sak: älgflugor! hatar dom! plockade flera ur håret på hemvägen:wtf:
En sån har jag också :D
Måste leta upp lämpliga ställen att springa på här, hittills har jag bara hittat asfalt och svårsprungen stig. Måste hitta till min gamla ridväg, den är här... nånstans :p

Som sagt, jag är fortfarande sjuk... Febern vill inte släppa, även om den är bättre än i helgen. Förkylningen/snuvan i sig klingar dock av.
Igår fick jag hem startbeviset för Lidingö. Känns ju verkligen rimligt att jag ska springa 15 km om 10 dagar :meh: Jäkla skit också. Som det är nu är promenaden till bussen (1,7 km) tillräckligt ansträngande :crazy:
hoppas du mår bättre snart och får infektionen ur systemet, då tror jag att du klarar det bra!

En sån har jag också :D
Måste leta upp lämpliga ställen att springa på här, hittills har jag bara hittat asfalt och svårsprungen stig. Måste hitta till min gamla ridväg, den är här... nånstans :p

Hoppas du hittar något bra ställe!
Har du testat fram maxpuls, eller kör du efter nåm formel? Enligt 208-0.7 x åldern skall mitt max vara 189 men efter lite experimenterande misstänker jag att det är något högre.

Yogan igår var heelt underbar! Precis vad kroppen behövde! Tyvärr har mitt lilla gym bara yoga en dag i veckan och då brukar inte jag kunna... men idag klickade jag igång morgonyoga på datorn och gjorde 15 min direkt när jag klev upp. Jag gillar egentligen inte att träna "med datorn" tycker det är svårt att se övningarna och få en bra känsla hemma på golvet... men kanske om jag får in det som vana att det blir lättare då... Hur gör ni som tränar hemma? lär er programmen hyfsat eller har datorn på nåt smart sätt så man ser?

Kul att peppen är tillbaka, du får utvärdera passet sen :D

Ja, man kan ju iaf säga att det finns en anledning till att jag inte skrivit o utvärderat i tråden förrän nu... Passet hette ju "muskelexplosion" o visade sig vara värsta HIIT-passet (eller HIT, vad är skillnaden?), o det kombinerat med en ledare som är jättebra o peppig resulterade i att jag typ dog lite. Mådde t o m lite illa i slutet av passet, men som tur var så var det vid stretchen så det var inte så farligt. Sen åkte jag hem och typ däckade hela eftermiddagen. Inte riktigt så jag hade planerat min lediga dag, men det känns ändå bra! Skönt att var igång igen!
Idag hade jag planerat att åka på ett yogapass innan frukost, men avbokade det igår kväll då jag fick rätt rejält med huvudvärk, vilket känns helt ok nu då jag vaknade med samma huvudvärk + galen träningsvärk.

Jag sitter och samlar pepp för att gå och gymma. Det går rätt dåligt, kan man säga. Haha.
Sjuk träningsvärk efter gårdagens ridning och mina sittben bävar inför morgondagens ridning... Pust :p

@Queen Härligt! Jag brukar använda min iPad, det funkar rätt bra. Efter att ha gjort en video ett par gånger så lär man sig, när du kommer in i det hela kan du dessutom våga köra lite utanför ramarna, om man säger så. :)

@villagegirl Haha det låter riktigt tufft! :D

@Sleepan Iväg med dig! ;)

Vi klämmer sönder muskler här. Känns det som. Himla spännande att lära sig :D

Har bokat in mig på ett bodybalancepass imorgon. Ska komma ihåg att packa träningskläderna också... Det är tydligen ny koreografi, så det blir inte bara jag som är vilsen :bump:

@villagegirl - High Intense Interval Training :) Jag gissar att det är intervallerna man tar bort om man kapar ett I? :D

Det är fascinerande att man kan ha träningsvärk i både vader och magmuskler efter ett överkropps/axelpass :D Jag gillar fria vikter, då måste man verkligen arbeta korrekt med kroppen! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka