Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan passa på att fråga om tips gällande träningstights. De jag har börjar bli lite slitna och tråkiga så jag vill förnya mig. Dock vill jag inte lägga hur mycket pengar som helst eftersom jag oftast tränar på fängelsets gym och inte behöver imponera på någon ändå :p
Så, prisvärda tights hit tack! :D (Är t.ex. Stormberg bra? De finns på bl.a. Emporia så då kan jag prova i förväg :up: )

Nike gör mina favoriter, helt klart. Inte så billiga dock men brukar kunna hitta på rea på stadium! :)

Nike gör mina favoriter, helt klart. Inte så billiga dock men brukar kunna hitta på rea på stadium! :)

Hur är de i modellen? Höga, låga i midjan t.ex.? Har du någon uppfattning om storlekarna? Stadium finns ju överallt härnere men det gäller ju isf att hitta rätt tights i rätt storlek på en rea :cautious:

Stormberg har jag ingen uppfattning om, mer än att jag har en fleecetröja därifrån som jag ääälskar! :love:

Det låter lovande! Priserna ser bra ut så jag har funderat på att åka till någon av butikerna för att prova mig igenom sortimentet. Det känns dock inte lönt om kvalitén är urusel. Hoppas någon annan har provat och anser att kvaliten är toppen :D

@LadyCovergirl Jag har faktiskt ett par Nike också (även de köptes billigt utomlands) och det enda jag har att klaga på är att de är lite för höga i midjan för min smak. De är även lite stora i midjan på mig medan samtidigt så tighta i vaderna att jag knappt får dem av mig ibland, så storleksmässigt är de inte helt perfekta för min kropp faktiskt. Och jag är nog rätt normalstor både kring midja och vader tror jag. Men de är tjocka, sköna och snygga i övrigt!

@LadyCovergirl Har du en Stadium Outlet i närheten? Där finns det i princip alltid massor med träningstights från t.ex. Nike, Rönnisch, Casall m.m.

Jag tycker, likt många andra, bäst om Nikes tights, de sitter bra och håller bra. Jag tycker de är rätt stora i storlekarna, jag får på mig medium och jag är överlag ingen mediumperson. :p

Igår var jag och köpte mig en pulsklocka, efter mycket vånda och funderande. Främst är jag intresserad av gps-funktionen för att få bättre koll på tider och sträckor och kunna planera lite bättre intervallpass, men det ska bli kul att experimentera lite med pulszoner. Ska ut och pröva lite ikväll, har inte en aning om var jag brukar ligga i puls så jag tänkte försöka koppla ihop lite siffror med olika ansträngningsnivåer.

Imorgon ska jag och en kollega springa en milrunda som jag har varit nyfiken på hela sommaren. Uppför, uppför, uppför, nedför, nedför, nedför, klart!

Torsdag...personalfest. Fredag, någon slags styrkepass. Lördag: gå på dop. Söndag: långpass som genrep för LL.
Sen är planen för kommande vecka att springa några kortare pass i skogen innan det blir dags att masa sig runt den däringa ön med 10000 andra :D
Vad blev det för nån? :bump:

Hur är de i modellen? Höga, låga i midjan t.ex.? Har du någon uppfattning om storlekarna? Stadium finns ju överallt härnere men det gäller ju isf att hitta rätt tights i rätt storlek på en rea :cautious:

Håller med Tassen om att de är ganska stora i storlekarna. Jag har S (164 lång, 62 tung, bred häck och breda lår) och de sitter perfekt.
De är fantastiska i hållbarhet och de flesta är väldigt bra när det gäller att INTE vara genomskinliga. :D

@LadyCovergirl Har du en Stadium Outlet i närheten? Där finns det i princip alltid massor med träningstights från t.ex. Nike, Rönnisch, Casall m.m.

Jag tycker, likt många andra, bäst om Nikes tights, de sitter bra och håller bra. Jag tycker de är rätt stora i storlekarna, jag får på mig medium och jag är överlag ingen mediumperson. :p

Närmaste outlet är nog i Löddeköpinge, ett par mil härifrån. Hade hoppats på Malmö men tydligen inte. Nåja, det är fullt möjligt att åka dit. Finns många andra outlet-butiker på samma ställe så det är faktiskt ingen dum idé.

Storlekar skiljer mycket så prova först är bra. Tack för tipset! :bow:

@LadyCovergirl Jag har faktiskt ett par Nike också (även de köptes billigt utomlands) och det enda jag har att klaga på är att de är lite för höga i midjan för min smak. De är även lite stora i midjan på mig medan samtidigt så tighta i vaderna att jag knappt får dem av mig ibland, så storleksmässigt är de inte helt perfekta för min kropp faktiskt. Och jag är nog rätt normalstor både kring midja och vader tror jag. Men de är tjocka, sköna och snygga i övrigt!

Jag har mesiga vader så det kanske är perfekt för mig :p

Håller med Tassen om att de är ganska stora i storlekarna. Jag har S (164 lång, 62 tung, bred häck och breda lår) och de sitter perfekt.
De är fantastiska i hållbarhet och de flesta är väldigt bra när det gäller att INTE vara genomskinliga. :D

Genomskinligt slipper jag gärna, särskilt på jobbet :D

Halloj! Jag hoppar in i tråden igen, var ju med litegrann ett tag i våras men skrev inte så mycket så vet inte ifall nån kommer ihåg mig.

Iallafall så har jag haft en dipp i min träningsmotivation pga börjat nytt jobb=lite energi kvar till träning o sånt, så jag har i princip inte tränat nåt alls under sommaren. Nu på hösten har jag dock satt igång igen lite smått, började på pole dance för några veckor sen o har gått på lite yogapass, och idag så tänkte jag dra till gymmet för att gå på ett pass med det spännande namnet "muskelexplosion", så får se i vilken form jag kommer därifrån sen, heh. :p Är iaf pepp på att komma igång ordentligt igen! :)

Nu har jag ridit på en vansinnigt trevlig häst, för en vansinnigt bra ridlärare. Så himla kul! :)
På fredag blir det ridning igen och sen eventuellt i helgen på den eventuella medryttarhästen om den inte fått en annan medryttare nu. :)

Gud vad roligt @Sleepan! Jag red min pålle på hopplektion igår och trots att jag fortfarande är en kass hoppryttare så var han såå duktig. Ffa tycker han att det är superkul och lyckliga hästar blir man ju själv lycklig av!

Gud vad roligt @Sleepan! Jag red min pålle på hopplektion igår och trots att jag fortfarande är en kass hoppryttare så var han såå duktig. Ffa tycker han att det är superkul och lyckliga hästar blir man ju själv lycklig av!

Men ellerhur, det är så kul med glada hästar! Den jag red idag var så jävla glad, haha. Gjorde ett galoppombyte och hästen hoppade rakt upp i luften, haha. Men bytte galopp och galopperade vidare :D
Satt och flinande hela galoppen, haha.

Vad kul det låter med hoppträning! :) Och så fint att din pålle tycker att det är så roligt. :)

Jag var på gymmet och blev återigen ensam med PTn :D Eftersom benen var lite stumma sen igår så körde vi ett överkroppspass med axelfokus. Å hej å hå! Typ :D Är helt slut nu men oj så kul det var. Och PTn sa att det är roligt att träna mig för jag klagar inte utan testar allt och kämpar på, så då blev jag lite stolt också :)

Känner mig lite krasslig idag, eller kände, nu efter ett par Panodil Brus känner jag mig ganska ok igen:p Ska sticka till jobbet nu men hann iaf 20 min gentle morning yoga med adriene och sen frukost och sen drog jag till med en energising morning yoga med adriene med. Typ 45 min totalt så det känns bra iaf.

Sen var jag igår och fick järn injicerat på VC. Blodproverna jag tog för ett tag sedan visade ju att jag låg lågt i järn (och i Hb) så förhoppningen är ju nu att jag ska vara fulltnakad med järn och kunna bilda mer röda blodkroppar och få upp Hb:) Hoppas det blir bra och att kanske löpningen kan börja gå lite bättre igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka