Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Tassetass ja, det är kul! Formen kommer och går ju, jag har också haft sämre perioder... du kommer igen! En annan "hotbild" jag har är min mage som fullständigt ballade ur på halvmaran förra året. Jag måste verkligen passa vad jag stoppar i mig innan loppet.

@zassoo haha, you and me both får träna på hoppsitsen då :).

Ah men alltså, åh. Lyckan!
Upptäckte nyss att Fitness 24 Seven öppnar ett gym där jag bor i Götet nu i september.
2 min från där vi bor, med Plusgym dessutom. Alltså. Åååh, vad bra.

Har ju kort på Nordic Wellness också, men det går ut i november och då tänkte jag enbart hänga på 24/7. Så att det öppnar hos oss = BÄST!!
HURRA HURRA!

Jag blir galen på min kropp just nu. Magen mår inte som den ska, den har varit uppblåst och spänd i flera dagar nu :crazy: Ganska obehagligt, och det medför också att jag inte känner hunger på samma sätt och likaledes blir oerhört mätt efter en normal mängd mat. Jag fick samma symptom för några veckor sedan, det gick över utan att jag gjorde något speciellt. Men det känns aningen värre den här gången.

Vet inte om det kan ha med laktosintolerans att göra? Eller vad det annars kan vara, speciellt stressad är jag då inte. Förutom då att det är sådär kul att gå runt med en spärrballong till mage, det är fanimej till och med svårare att knäppa byxorna :crazy:

Jag blir galen på min kropp just nu. Magen mår inte som den ska, den har varit uppblåst och spänd i flera dagar nu :crazy: Ganska obehagligt, och det medför också att jag inte känner hunger på samma sätt och likaledes blir oerhört mätt efter en normal mängd mat. Jag fick samma symptom för några veckor sedan, det gick över utan att jag gjorde något speciellt. Men det känns aningen värre den här gången.

Vet inte om det kan ha med laktosintolerans att göra? Eller vad det annars kan vara, speciellt stressad är jag då inte. Förutom då att det är sådär kul att gå runt med en spärrballong till mage, det är fanimej till och med svårare att knäppa byxorna :crazy:
Lägger till magknip som kommer och går plus "trög mage"...

Buhu :p ( och TMI men jag bjuder på det ;))

Usch vad jobbigt det låter @zassoo ! vet tyvärr inte vad det kan bero på... Jag har problem med magkatarr ibland, men då brukar magen speeda upp istället och jag känner mig konstant hungrig och lätt illamående oavsett vad jag äter samt uppblåst mage... Så det låter ju inte exakt som det du har... En överkänslighet mot något låter väl inte helt otroligt. Har du ätit extra mycket kolhydrater annars kanske? Det brukar min mage tycka är lite jobbigt... Du kanske kan gå till apoteket och fråga dom alternativt äta saker som brukar få fart på sega magar... Men blir det värre tycker jag absolut du ska ringa vårdcentralen och boka en tid!

Jag är konstant snorig :( Så himla jobbigt, men är ändå tacksam att ingen megaförkylning än har brutit ut, för det har jag inte tid med. Så länge jag inte har ont i halsen eller känner mig febrig tänker jag att det är helt ok att träna, jag tränar ju inte alls så hårt som många av er gör.

Jag satt och åt kiwi igår på jobbet och då var det en kollega som kommenterade att det skulle få fart på magen:p De brukade tydligen ge två kiwi till patienter på kirurgen som var förstoppade, det och katrinplommon;) @zassoo Men det låter jobbigt iaf! Laktosintolernas brukar väl ge spänd och uppblåst mage, men snarare magont och diarré än förstoppning? Men det kanske kan vara olika. Eller så är det nåt helt annat som händer..

------------------------------

Ok, nu ska jag gå till gymet. Har ingen direkt plan för min träning men ska gå dit och köra lite hela kroppen tänkte jag:p Sen ska jag öva på handstående! Vill lära mig detta!! Gick i gymnastik som yngre, så att sprka upp och stå mot en vägg eller balansera i typ 2 sek eller så är inga problem men jag har alltid tyckt det är jättesvårt att hålla balansen upp och ner! Kanske lite mindful yoga-approach kan hjälpa?;)

Lägger till magknip som kommer och går plus "trög mage"...

Buhu :p ( och TMI men jag bjuder på det ;))

Jag hade alltid sådär tidigare innan jag slutade med gluten. Så att reducera vetemjöl kan nog vara en god idé och bara äta vid speciella tillfällen. Jag själv äter inget spannmål alls då min mage kraschar av det. Tydligen är majs spannmål med så det undviker jag med. Men jag är extra känslig. Hoppas du blir bra snart. Och en sväng till gymmet är det klart du ska ta. Synd att vi bor så nära men ändå så långt borta ;) Vi åker åt olika håll annars hade vi kunnat träna tillsammans. :)

Idag har jag lite lätt träningsvärk i axlar, mage och armar. Och det lär eskalera. Ska försöka få ut sambon på en cykeltur ikväll när jag slutat jobba. Jobbar 4 futtiga timmar mitt på dagen. Drygt :/ På tal om gym på jobbet så ska jag börja jobba på ett demenscentrum som håller på att byggas och där finns det gym på ritningarna. Så jag hoppas att det är för oss personal och att det är fint :) Mitt gymkort går ut i januari och då kommer jag lösa på orten där jag jobbar, mycket större gym och jag kan komma in på gymmet här där jag bor med. För här börjar gymmet bli lite väl tråkigt och trångt. Dock får jag lägga till lite extrapengar över friskvårdsbidraget. Men det kan det vara värt. :)

Hoppas ni alla får en fin dag. Nu ska jag sätta näsan i lite böcker igen innan det är dags att arbeta.

Idag ska jag vara med i en löpargrupp! :)
Har bara varit med en gång i en grupp i Växjö inför Göteborgsvarvet, men detta är med en grupp som heter Löparglädje, och det är i Helsingborg. Ska bli skitskoj, även om jag har lite prestationsångest... :p

Hehe ja jag tänkte göra matbackar och frysa in i massor så det inte blir onyttig mat bara för att jag inte fixat matlåda :)

KL

Ni storbystade personer, vad har ni för baddräkt? Jag ska (äntligen :D) gå en crawlkurs i höst och kom ju att tänka på att jag inte har någonting att simma i! Drar typ 70-75 F/G och kan typ inte ha vanliga baddräkter :( Och finns det baddräkter som är lite "större" baktill så inte halva ändan hänger ut? :p Alltså: plats för rumpa och bröst :D

Tillägg: Shit vilket överanvändande av smileys! Nåväl, så blir det om man druckit en liter kaffe på typ en timme :bump:
Varför har jag aldrig tänkt på att det finns crawlkurser? Det kanske man ska kolla upp!

Kl
Hösten är tvärtom min sämsta årstid men just därför försöker jag hålla igång. Lite väl mycket som strular just nu bara, men ute i skogen är det lika härligt som vanligt :) (och Östersjö-kurs i helgen, hoppas verkligen att jag kommer iväg!)

Idag har jag sprungit, med en fyrbent PT :p draghjälp av hunden hjälpte upp tempot och stegfrekvensen rejält! Det ska jag nog fortsätta med närmsta passen. Lite kantareller hittade jag också, och min fot hittade en rot så jag inledde med att ramla efter typ 3 steg. Wooops.

Har haft ont i benhinnorna senaste dagarna, förmodligen pga 2 timmars promenad söndag och måndag+jobb. Bättre idag men känner av de lite nu.

@Ninnurur kul med fotokurs!

Nu är jag tillbaka efter en veckas semester.Tyvärr tog inte anorexin semester så det har varit rejält kämpigt med maten och kompensationspromenader på resan och resultatet på vågen idag visar ännu mer viktnedgång. Nu har jag plötsligt flera kilon som jag måste gå upp igen. Suck, varför faller jag tillbaka hela tiden så jag måste göra om samma jobbiga saker gång på gång?

Idag blir en skum matdag eftersom jag ska på kurs mitt i middagstiden men imorgon blir det näringsdryck och både lunch och middag. Pepp, pepp!

Hoppas du haft en bra semester ändp @Qelina! Och kämpa på med vikten, uppåt ska du!

@zassoo: Ja, jag tror det är bra att öva lite på crow-pose och huvudstående och så. Men de klarar jag ganska bra, så känner att nästa steg är handståendena... Blir så snabbt trött i axlar/armar, måste vara för tung:angel: (är ju absolut inte för svag!!;))

Formen är fasen fortsatt god alltså. Sprang 11 km idag varav 6 km i 4:40-tempo (min "drömfart" på halvmaran) och det gick så fint så. Nu är det ju en viss skillnad på 6 km och 21 km men med lite extra jälvar anamma på lördag så kanske det kan gå.

Dessutom hoppade jag min pålle på min ridlektion idag! Jag är verkligen inte världens bästa hoppryttare; hamnar ibland lite före hästen i språnget, lutar mig för mycket framåt, trampar ner lite för dåligt i stigbygeln etc men hästen hoppade så glatt och fint ändå :). Och några språng var även jag i balans och då kändes det jättebra!
härligt när formen stämmer!

Försöker träna lagom mycket löpning den här veckan, det närmar sig Lidingö och jag vill hålla igång men inte knäcka mig. Tänker mig att jag vill stå i starten och hoppa upp och ner och vilja springa!
Igår hade jag plötsligt klivit upp tidigare än jag behövde, så då blev det en gryningsrunda med pannlampa på lilla fina ridklubbsstigen i 40 minuter.

Planen är att styrketräna på fredag och springa ett långpass på lördag eller söndag. Har fortfarande svårt att motivera mig att styrketräna :wtf: Får tänka att jag gör det för att orka mer roliga saker.

Idag lånar jag den glada gula ponnyn och tar en skogstur, och imorgon blir det en lång dag med mycket bussåkning i jobbet, ska försöka fixa nån matlåda som kan ätas i farten så jag håller mig mätt och glad.

Hoppas du haft en bra semester ändp @Qelina! Och kämpa på med vikten, uppåt ska du!

@zassoo: Ja, jag tror det är bra att öva lite på crow-pose och huvudstående och så. Men de klarar jag ganska bra, så känner att nästa steg är handståendena... Blir så snabbt trött i axlar/armar, måste vara för tung:angel: (är ju absolut inte för svag!!;))
Tack, jo det har varit en bra semester men det har varit väldigt svårt för jag bodde hos min släkt som är från det landet och de har verkligen inte alls samma matkultur som vi har, iaf inte som jag är van vid. Dom äter inga planerade måltider förutom middagen vid 19 utan går bara runt och småäter resten av dagen. Och eftersom dom inte riktigt har kunskap om anorexi och hur viktigt det är med maten för mig har dagarna inte alls blivit anpassade för att passa med mina måltider så de har kommit i andra hand. Säkert bra på ett sätt att inte göra precis som alltid annars för att bryta tvång men flera gånger har det gått så lång tid mellan måltiderna att jag varit nära att svimma och ibland har de kommit så tätt inpå varandra att jag inte kunnat äta t.ex. en fullvärdig middag för att jag nyss ätit mellanmål och sen har kvällsmelliset också.

Lite jobbigt också att det känns som jag äter hela, hela tiden i jämförelse, kände mig extremt äcklig och glupsk som åt så ofta och så "mycket". Och fick kommentaren att det syns att jag gått upp i vikt, de har inte sett mig sen i juni men tror inte jag väger så mycket mer nu än då men ändå ser jag alltså större ut? Försökte strunta i det och försökte att bara fokusera på min mat och inte bry mig om vad de åt eller inte åt.

Det positiva är att jag inte vägt någon mat alls under resan, hade ju ingen hushållsvåg och när dom sa att dom hade en så valde jag ändå att inte använda den, så jag tog en semester från vägandet iaf!

Har rört mig massor, både för att min släkt också har hund och jag varit ute med dom och gått och för att vi varit runt och tittat på massor av saker så det har varit "naturlig" motion med ett syfte. Men jag har också gått ut på rena kompensationsrundor fast att jag egentligen inte hade behövt eller fast jag ibland varit trött och behövt vila. Men ångesten har varit för stark för att låta mig vila.

Var jätte rädd för att gå upp massor i vikt under semestern och för att jag skulle röra mig för lite men så blev det ju inte. Tror att jag till och med väger mindre än vad vågen visade imorse för igår blev mitt kvällsmellis vid tolv på natten (jätte konstigt jag vet men jag reste hela dagen och hade inget att äta förutom lite harricovert och en morot så jag kunde inte äta förrän jag kom hem) så jag både åt och drack en hel del då i natt så imorse hade jag ju massor av mat i magen som väger. Men jag är stolt att jag faktiskt åt kvällsmelliset iaf för jag hade ju vandrat runt hela dagen i storstaden och sen rest i massor av timmar så kroppen behövde energi trots att det var mitt i natten.

Kom precis hem från jobbet och ska nu lägga mig i soffan och bara göra ingenting. Har haft huvudvärk hela dagen och den vägrar släppa. Min huvudvärk är så härlig att den alltid sätter sig i ögonen och pannan:meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17
  • Föräldrar till barn som rider

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka