Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick ihop 24km cykling idag. Tanken var att jag skulle återhämta mig från tjejmilen idag. Men kroppen kändes pigg och var tvungen att prova min nya fina cykel. Det gick bra men nu är jag lite seg.

Så nöjd med min vecka! :) Absolut inte med maten, men annars så! :)

Måndag: 4 km löpning
Tisdag: 13,5 km promenad
Onsdag: 3 km löpning, 1 km prmenad
Torsdag: gym
Fredag: gym och 3 km promenad
Lördag: gym och 3 km promenad
Söndag: 6,5 km promenad (gick och köpte godis...)

Känns fint!

Min vecka såg ut såhär

Måndag: ingenting (kurera snuva)
Tisdag: Lite cykling bara
Onsdag: Lite cykling + träningspass 40 min
Torsdag: Lite mer cykling kors och tvärs över stan
Fredag: Cykel + träningspass 45 min
Lördag: PW 2,56 km med enormt skavsår som följd :(
Söndag: Promenad 3,6 km

Dagens promenad blev lite oplanerad. Det var invigning av en "naturlekplats", dvs de hade satt ut skyltar och olika saker att göra runt ett elljusspår. Glada i hågen knatade vi ut, mormor, dottern och jag (med väldigt omplåstrade hälar). När vi hade gått ett tag såg vi en skylt och kom på att vi kanske skulle kolla hur långt det var :angel: Det var visst 2,4 km hela varvet runt! :angel: Men dottern knatade på och jag behövde bara bära henne de sista några hundra metrarna :) Vi ska definitivt tillbaka dit så att jag får springa på bra grus och dottern får leka lite mer :) Jämte elljusspåret fanns det sjukt fina anlagda ridvägar! Jag blev alldeles avundsjuk, trots att jag inte ens har häst längre.

Det där senare, utan häst, är väldigt svårt att vänja sig vid. Helgen nu var nästan värst. En hel helg med underbart sensommarväder och ingen häst att njuta av det tillsammans med... Tur att jag har dottern :love:

Har inte följt tråden så bra så vet inte om någon redan nämnt det men är det någon beachis som ska springa Tjurruset i Karlstad den 13 september? :bump:

Sprang nästan 17 kuperade km i 5:04-tempo idag. Det gick löjligt lätt fram till ca 15 km, sen blev jag lite trött i höfterna (sprang i mina tilltänkta halvmarathonskor, Brooks Pure Flow. De är lätta och har 3 mm drop vilket ställer större krav på löptekniken. Det märks mer i kroppen när man blir trött i sådana skor, tycker jag). Hade en bra känsla i alla fall och halvmaran i Stockholm är betydligt mindre kuperad än denna runda. 4:50 min/km tror jag defintivt att jag kan klara, 4:40 i snitt blir stentufft men jag hoppas på en bra dag formmässigt :).

Min träningsvecka har bestått av yoga måndag, och i övrigt varken tid eller ork för mer än promenader fram tills igår- då jag GlÖMDE (helt ärligt) att jag hade tänkt springa så det blev promenad istället. Lite komiskt hur fort träningstankarna försvann med tanke på att veckan innan var jättebra. Nåja,tar igen löpningen imorgon om benen inte är alltför stumma.

Idag har jag och sambon haft kvalitets- och friluftstid :) först nån timmes cykling ute i skogen, jäklar vad förbannad jag var för bra gick det inte men ska ge det ett nytt försök i veckan som kommer. Sen två timmars kuperad promenad längs en underbar slinga. Rätt lugnt med fotande mm men nöjda både människor och hundar sen.

Imorgon löpning och/eller yoga, onsdag cykling, fredag gym och helgen troligtvis exkursion i Uppsala på en ny kurs om allt går vägen :)

Den här lediga dagen behövdes för mitt psyke iallafall, nu är jag på banan :)

Hemkommen efter en derbyträning och det är så grymt jäkla kul! Jag älskar't! :love: :love: :love: Det är verkligen den absolut roligaste träningsformen jag någonsin har gjort! :up:

@Stalone nu när du börjar träna får du hänga här i tråden med! :D

Är ni peppade inför nya veckan? :)

Jag har två dagar i ullared, tar med mig löparskorna, sedan rotfyllning onsdag, träning innan om jag hinner annars blir det nog först på torsdag. :) Vad är era planer? Mål? :)

Jag jobbar mån-ons så då blir det träning på jobbet. Jobbar iofs lördag och söndag också men har då bara 30 minuter lunch.
Ridning blir nog inte så mycket eftersom jag har dottern hemma och då brukar hon paxa alla ponnyer :cautious:
På fredag ska jag gymma med en kompis.
Så kanske fyra-fem gympass, två dagar med ridning (två ponnyer per dag) och förhoppningsvis en-två övningar på jobbet.

Mest peppad är jag dock inför min tionde tatuering som ska göras på torsdag :D

Låter sjukt kul och peppigt @Mammas! :)

Jag har som mål att springa på onsdag, gymma tisdag och torsdag. Och antingen gymma eller springa på lördag.

Hade helst tränat fler dagar, men kan bli svårt att hinna. Idag ska jag träffa en vän efter jobbet, på fredag sitter jag i bilen till Götet efter jobbet (och tror sambon blir ledsen om jag drar till gymmet det första jag gör, haha. Kanske om jag kan tvinga iväg honom också...) och på söndag är det dagen efter årets happening - bästa kräftskivan!! :D
Så denna veckan får bli som den blir helt enkelt.

Min plan är stallet mån, tis och tors. Samt dans ons, lör och sönd. Sen har jag tänkt gå till gymmet någon dag också, får se när jag får in det i schemat.

Hemkommen efter en derbyträning och det är så grymt jäkla kul! Jag älskar't! :love: :love: :love: Det är verkligen den absolut roligaste träningsformen jag någonsin har gjort! :up:

@Stalone nu när du börjar träna får du hänga här i tråden med! :D

Är ni peppade inför nya veckan? :)

Jag har två dagar i ullared, tar med mig löparskorna, sedan rotfyllning onsdag, träning innan om jag hinner annars blir det nog först på torsdag. :) Vad är era planer? Mål? :)
Peppad vore att ta i. Men imorgon ska jag iväg till min nya PT för att diskutera mål och upplägg :)Verkar ha blivit av med bihåleinflammationen nu, hoppas att den håller sig borta för i så fall lär vi köra igång rätt snart :bump:

Ska även försöka ta tillvara på de dagar som har fint väder genom att om inte gå ut på promenad så åtminstone sitta utomhus och plugga.

Mitt enda mål är väl att försöka ta det lite lugnare, andas och åter igen se ljuset i tillvaron.

@Mammas Så kul att läsa att du har så kul på träningarna!! :)

Jag är väl sådär pepp inför veckan. Känner mig som en stor slapp säck potatis, ungefär ;) Har köpt antiinflammatorisk gel som jag ska smörja knät med så får vi se om det hjälper. Hoppas kunna gå till gymmet imorgon men då blir det inte övningar som belastar knäna såklart.

Annars ska jag rida idag, ev onsdag och så på fredag. Det ser jag fram emot :) I övrigt ska jag försöka yoga lite mer. Saknar konditionsträning men vet inte vad jag vågar göra med knät utan att det blir värre.

@Mammas Du har verkligen hittat din träning! :)

Träningsmässigt är endast idag = dans och fredag = ridning uppbokat. Men det kommer bli lite löpning och promenader mellan så det blir nog bra!

@zassoo har man en överbelastning/inflammation brukar devisen "träna allt som inte gör ont" funka. Du får känna efter helt enketl. Cykling kan funka, crosstrainer kan funka, de flesta styrkeövningar kan funka. Oftast är det bra att röra på det inflammerade området för cirkulationens skull; förutsatt att det inte gör ont som sagt.

Min plan för veckan ser ut typ så här:
Måndag: Förhoppningsvis yoga om jag lyckas palla mig iväg (den börjar kl 20 och jag gillar egentligen inte att träna så pass sent... men yoga är ju väldigt lugnt och behagligt så jag har egentligen inga ursäkter)
Tisdag: Löpning, ca 10 km varav ca hälften i halvmarathonfart
Onsdag: Styrketräning
Torsdag: Löpning, kort och lätt
Fredag: Vila
Lördag: Stockholm halvmarathon
Söndag: Vila eller lite lätt styrka beroende på hur kroppen mår

@snow Ok jag får testa mig fram helt enkelt. Måste rycka upp mig och försöka bli lite mer inspirerad, motivationen har dalat rejält :(

edit: Hur trött är jag om jag taggar mig själv istället för snow? :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka