Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag blev de 8 korta men snabba intervaller följt av ett gympass. Seg i benen men kände mig stark. Gött. Nu är jag så trött i benen att jag knappt orkar stå upp.

Bra jobbat med loppet både @zassoo och @Ninnurur! Jag blir alltid så peppad när jag läser om er andra som springer lopp, men samtidigt vet jag att nervositeten & prestationsångesten både före och under inte vore värt det för mig. Om jag fick reda på att jag skulle springa typ några timmar innan bara hade det kanske funkat, men har jag flera veckor/månader på mig hinner jag må så mentalt dåligt av det att det liksom inte blir kul alls... Ehm, nämnde jag att jag inte är nån vidare tävlingsmänniska? :p

Det var jag som önskade skogsbilder @imrahil, så jag tackar för det! Gud vad vackert vårt land kan vara alltså! Jag måste måste måste verkligen ta tag i det här att bli turist i mitt eget land och resa längre norrut än Sälen...

Fast det är rätt fint här i söder också! Jag är i sommarhuset och rehabiliterar både kropp & själ lite då jag har långhelgsledigt från jobbet, och med den här utsikten går det rätt bra :)

994759_10151697014845677_471515506_n_53b0887a2a6b220ea0de15eb.jpg

10450549_10152351961555677_6072377426626392765_n_53b0885fe087c33d4fed014f.jpg

Imorgon ska jag gymma för första gången på evigheter - bara lite lite snuva kvar från förkylningen nu. Åååh vad jag längtar efter svidande muskler och en trött kropp! Ska köra ett riktigt långt pass och bara njuta av att ha all tid i världen på mig, shit vad jag längtar!! :bump:

Glömde ju bort att det var friskis utegympa idag så det blev ett sådant pass ikväll, benen var inte superpigg efter backträningen i morse:p

Förresten så är jag grymt sugen på en pulsklocka. Det jag vill att den har är gps och att den visar exakt hur snabbt jag springer just nu, genomsnittstempo, hur långt och vilken puls jag håller. Skulle även vara bra om den kan hjälpa till med intervallträning.

Behöver man något mer? Kan Garmin Forerunner 210 vara något för mig?

Kul! Berätta gärna vad ni kom fram till :)

Ja vad kom vi fram till? :p

Kostupplägg.
Mätte kroppsfett med både kaliper och Tanitavåg. Tanitavågen är en kul sak ^^ Den kan kolla hur mycket fett man har i kroppen i både % och kg, även hur mycket som finns i just höger ben jämfört med vänster ben, likaså med armarna och överkroppen. Den räknar även ut hur mycket kcal jag gör av med per dag! :p
Jag har ett BMI 21,3 vilket egentligen inte säger så mycket. Jag är 177lång och väger 66kg, jag "får inte" gå upp eller ner i vikt.
Sen pratade vi om mat. Gick igenom kolhydrater, fetter och proteiner och varför man ska äta av allt varje mål. Vilka kolhydrater/fetter/proteiner som är bra och som jag ska äta och vilka som är dåliga som jag inte ska äta.
Sen baserat på hur mycket jag tränar på en vecka så räknade vi ut hur mycket mitt behov av kcal ligger på för en dag och gjorde förslag på vad jag ska äta till frukost/lunch/middag/mellanmål och jag ska tydligen käka 5-7mål/dag..

Träningsupplägg.
Är nog inte så intressant för er egentligen.. :p Vi gick igenom övningarna som jag ska köra när jag är på gymmet, givetvis får jag lov att lägga till ett arm/benpass också om jag vill (vilket jag kommer att göra för variation), utöver gymmet kommer jag ju fortsätta med hästen/ridningen, mtb cyklingen och löpningen + att jag ska lägga in ett simpass i veckan! :)

Kommer bli bra detta! :D

Jobbar i natt igen och nu SKA jag stå emot mariekexen ;) laddat med en questbar och nu en grov smörgås med två ägg. Proppmätt! Men karaktären på natten är värdelös.

Men ett gympass på förmiddagen och gick milen på eftermiddagen, så träningsmässigt är det helt ok!

@Emtherlia - Både @cili och jag har den och är nöjda :) Om du vågar ha is i magen så håll koll på prisjakt för rea, jag köpte ju min för bara 990:- :)
Fast så lågt har den inte legat på över ett halvår förut, så det är inget att gå runt och vänta på egentligen. Bättre att leta reda på en rabattkod nånstans :)

Jobbar i natt igen och nu SKA jag stå emot mariekexen ;) laddat med en questbar och nu en grov smörgås med två ägg. Proppmätt! Men karaktären på natten är värdelös.

Men ett gympass på förmiddagen och gick milen på eftermiddagen, så träningsmässigt är det helt ok!

Hur gick det med nattjobbet? :)
Klarade du stå emot kexen? ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka