Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
4 km löpning innan frukost, ack så tungt det gick! Men det var ett pass främst för kontinuiteten, det är svårare att hålla igång träningen när man rör sig konstant på jobbet i 9 h om dagen.
Mitt stora träningsrelaterade problem just nu: Skor... Jag blir komplett galen, verkar vara totalt inkompetent i att köpa löparskor åt mig själv. Just nu har jag tre par skor varav INGA sitter jättebra men ALLA ger mig skavsår eller domnade tår Kul!
Vad är det för skor du har? Hur har de känts i butik? Sitter skorna tight på foten eller är de lite glappiga någonstans?
Mina äldsta är ett par Brooks Adrenaline som jag köpte i februari förra året. De har varit kanon hela första året! Ursköna och jag fick inte ett enda skavsår förrän i våras och nu kan jag inte springa många kilometer innan insidan av framfoten är helt förstörd.
Sen har jag ett par Asics Gel-Zone som jag köpte i vintras, de kändes jättesköna i butik och sitter fint på foten men efter ca 2 km löpning börjar de skava i hålfoten. Efter ytterligare några kilometer får jag vätskefyllda blåsor som gör asont
Tredje paret har jag inte använt så mycket, köpte dem i vintras också. Ett par Inov-8 Oroc 340 som har dubbar för att kunna springa på vinterväglag och i terräng. De var lite lätt ogenomtänkta... Provade dem inte ordentligt kan jag erkänna nu i efterhand, de är för smala fram och glappar bak Så där snackar vi bara dumhet.
Asics-skorna funderar jag på om det kan bero på att jag inte längre behöver det pronationsstödet de ger? Har ju byggt upp betydligt mer styrka i fotleder mm.
Blääääääääää
Mina äldsta är ett par Brooks Adrenaline som jag köpte i februari förra året. De har varit kanon hela första året! Ursköna och jag fick inte ett enda skavsår förrän i våras och nu kan jag inte springa många kilometer innan insidan av framfoten är helt förstörd.
Sen har jag ett par Asics Gel-Zone som jag köpte i vintras, de kändes jättesköna i butik och sitter fint på foten men efter ca 2 km löpning börjar de skava i hålfoten. Efter ytterligare några kilometer får jag vätskefyllda blåsor som gör asont
Tredje paret har jag inte använt så mycket, köpte dem i vintras också. Ett par Inov-8 Oroc 340 som har dubbar för att kunna springa på vinterväglag och i terräng. De var lite lätt ogenomtänkta... Provade dem inte ordentligt kan jag erkänna nu i efterhand, de är för smala fram och glappar bak Så där snackar vi bara dumhet.
Asics-skorna funderar jag på om det kan bero på att jag inte längre behöver det pronationsstödet de ger? Har ju byggt upp betydligt mer styrka i fotleder mm.
Blääääääääää
Jag tror jag ska köpa en ny gps-klocka. Funderar på om jag ska ha med pulsband eller ej? Har aldrig använt det och misstänker att jag kommer tycka att det är meckigt så att det aldrig används... men tänker också att det kan vara bra att ha?
Kommer bli en Suunto Ambit2 S i alla fall:
Vad tråkigt att ingen riktigt funkar, och att dina dubbade blev ett dåligt köp... kommer ihåg när du köpte dom. Skor som är så viktigt, det förstör ju träningen helt när det är sådär
Shot in the dark, hur knyter du skorna?
Bildgoogla på "tie running shoes" så finns det massor med varianter på hur man kan knyta för att få skon att bete sig som den ska. Själv kör jag alltid lock lacing för annars glappar skorna i hälen, alldeles oavsett märke och modell.