Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Mineur Det kör vi på, låter kul! :)

@Sleepan Jag ska springa midnattsloppet i Malmö, har just nu inga skor att springa i så löpträningen går inget vidare just nu xD

4 km löpning innan frukost, ack så tungt det gick! Men det var ett pass främst för kontinuiteten, det är svårare att hålla igång träningen när man rör sig konstant på jobbet i 9 h om dagen.

Mitt stora träningsrelaterade problem just nu: Skor... Jag blir komplett galen, verkar vara totalt inkompetent i att köpa löparskor åt mig själv. Just nu har jag tre par skor varav INGA sitter jättebra men ALLA ger mig skavsår eller domnade tår :meh: Kul! :up:

4 km löpning innan frukost, ack så tungt det gick! Men det var ett pass främst för kontinuiteten, det är svårare att hålla igång träningen när man rör sig konstant på jobbet i 9 h om dagen.

Mitt stora träningsrelaterade problem just nu: Skor... Jag blir komplett galen, verkar vara totalt inkompetent i att köpa löparskor åt mig själv. Just nu har jag tre par skor varav INGA sitter jättebra men ALLA ger mig skavsår eller domnade tår :meh: Kul! :up:

Vad är det för skor du har? Hur har de känts i butik? Sitter skorna tight på foten eller är de lite glappiga någonstans?

Vad är det för skor du har? Hur har de känts i butik? Sitter skorna tight på foten eller är de lite glappiga någonstans?

Mina äldsta är ett par Brooks Adrenaline som jag köpte i februari förra året. De har varit kanon hela första året! Ursköna och jag fick inte ett enda skavsår förrän i våras och nu kan jag inte springa många kilometer innan insidan av framfoten är helt förstörd.

Sen har jag ett par Asics Gel-Zone som jag köpte i vintras, de kändes jättesköna i butik och sitter fint på foten men efter ca 2 km löpning börjar de skava i hålfoten. Efter ytterligare några kilometer får jag vätskefyllda blåsor som gör asont :(

Tredje paret har jag inte använt så mycket, köpte dem i vintras också. Ett par Inov-8 Oroc 340 som har dubbar för att kunna springa på vinterväglag och i terräng. De var lite lätt ogenomtänkta... Provade dem inte ordentligt kan jag erkänna nu i efterhand, de är för smala fram och glappar bak :meh: Så där snackar vi bara dumhet.

Asics-skorna funderar jag på om det kan bero på att jag inte längre behöver det pronationsstödet de ger? Har ju byggt upp betydligt mer styrka i fotleder mm.

Blääääääääää :wtf:

Mina äldsta är ett par Brooks Adrenaline som jag köpte i februari förra året. De har varit kanon hela första året! Ursköna och jag fick inte ett enda skavsår förrän i våras och nu kan jag inte springa många kilometer innan insidan av framfoten är helt förstörd.

Sen har jag ett par Asics Gel-Zone som jag köpte i vintras, de kändes jättesköna i butik och sitter fint på foten men efter ca 2 km löpning börjar de skava i hålfoten. Efter ytterligare några kilometer får jag vätskefyllda blåsor som gör asont :(

Tredje paret har jag inte använt så mycket, köpte dem i vintras också. Ett par Inov-8 Oroc 340 som har dubbar för att kunna springa på vinterväglag och i terräng. De var lite lätt ogenomtänkta... Provade dem inte ordentligt kan jag erkänna nu i efterhand, de är för smala fram och glappar bak :meh: Så där snackar vi bara dumhet.

Asics-skorna funderar jag på om det kan bero på att jag inte längre behöver det pronationsstödet de ger? Har ju byggt upp betydligt mer styrka i fotleder mm.

Vad tråkigt att ingen riktigt funkar, och att dina dubbade blev ett dåligt köp... kommer ihåg när du köpte dom. Skor som är så viktigt, det förstör ju träningen helt när det är sådär :(

Shot in the dark, hur knyter du skorna?

lacing_img.jpg

Bildgoogla på "tie running shoes" så finns det massor med varianter på hur man kan knyta för att få skon att bete sig som den ska. Själv kör jag alltid lock lacing för annars glappar skorna i hälen, alldeles oavsett märke och modell.

Jag tror jag ska köpa en ny gps-klocka. Funderar på om jag ska ha med pulsband eller ej? Har aldrig använt det och misstänker att jag kommer tycka att det är meckigt så att det aldrig används... men tänker också att det kan vara bra att ha?
Kommer bli en Suunto Ambit2 S i alla fall:
suunto-ambit2-s-white-gallery-6.png

Funderar på om jag ska bege mig till gymmet eller ej...
Hade tänkt träna, tappade sugen och sket i det.
Nu sitter jag och har just ätit middag och börjat lura på om jag ska gå bort till gymmet i alla fall...
Måste vänta typ 45 min tills maten sjunkit undan lite så fall, men ångrar att jag inte gått dit, så jag kanske borde pallra mig dit :p

Jag tror jag ska köpa en ny gps-klocka. Funderar på om jag ska ha med pulsband eller ej? Har aldrig använt det och misstänker att jag kommer tycka att det är meckigt så att det aldrig används... men tänker också att det kan vara bra att ha?
Kommer bli en Suunto Ambit2 S i alla fall:
suunto-ambit2-s-white-gallery-6.png

Jag har en klocka med pulsband, men tja, jag kan säga att jag använt bandet 2/10 gånger ungefär. För mig är tiden och sträckan det mest intressanta!

@Niyama jag har ett pulsband och använde det rätt flitigt i början, men nu har jag inte använt det på drygt ett år. Samtidigt har jag inte sprungit så mycket det senaste året heller, jag kanske hade haft det mer om jag löptränat lite mer fokuserat...

Vad tråkigt att ingen riktigt funkar, och att dina dubbade blev ett dåligt köp... kommer ihåg när du köpte dom. Skor som är så viktigt, det förstör ju träningen helt när det är sådär :(

Väldigt tråkigt... Måste ju ha bra skor, speciellt om jag ska springa Lidingö i september. Blir så less att mina fötter ska vara så känsliga :(

Angående pulsband så har jag använt mitt två gånger på drygt ett år.. Så meckigt att hålla på med, plus att jag inte riktigt orkar sätta mig in i pulsbaserad träning :p

Åh, gissa vem som avslutar dagen i soffan framför Svett & Etikett med en skål hemodlade hallon & vaniljkvarg? It's lööövely! :love:

Körde för övrigt ett riktigt trevligt gympass tidigare, mycket fokus på ben & rumpa. Testade maskinen Glute Press för första gången, shit vad effektiv den kändes! Cross trainer-programmet jag testade förstod jag mig dock inte alls på, så det slutade med att jag bara körde lite egen improvisation i 20 min... Utöver detta blev det 3 sets av 4 olika magövningar, och så lite benövningar på mattan. :)

Shot in the dark, hur knyter du skorna?

lacing_img.jpg

Bildgoogla på "tie running shoes" så finns det massor med varianter på hur man kan knyta för att få skon att bete sig som den ska. Själv kör jag alltid lock lacing för annars glappar skorna i hälen, alldeles oavsett märke och modell.

Jag knyter dem som jag knyter alla andra skor? :o:o Har inte funderat över det faktiskt. Just nu är jag alldeles för trött för att förstå de där bilderna :rofl: Men jag ska absolut kika på det!

Idag har jag varit på after work och bara sneglat lite på kollegornas hobgoblin innan jag drack upp min läsk och gick vidare till gymmet. Väl där hade jag tänkt köra ett helkroppspass som jag hittat och mycket ordentligt skrivit ut på jobbet... och även lämnat på jobbet. Så jag körde de övningar jag kom ihåg och lite annat. Känns bra och min sura benhinna som jag tror lever i symbios med @Blueberry s benhinna, eftersom de verkar tjura ihop samtidigt, börjar kännas bättre. Jag misstänker att det inte är helt lämpligt att gå mycket och ibland fort i ballerinaskor alltför ofta.

Det var ju lite pole dance-inslag i dagens Svett & Etikett förresten, det kan nog intressera en del av er här tänker jag? @cili och @Blueberry till exempel? Själv är jag sjukt imponerad :eek: Blev riktigt nyfiken och rentav lite sugen på att testa!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Reklamera häst
  • Muskelbristning

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka