Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker peppa mig själv att komma igång med motionen igen utöver hundpromenader. Har gått 4 km PW ikväll.

Eftersom jag inte är kapabel att bestämma själv så tänkte jag överlåta det åt er: ska jag eller ska jag inte vara med på bodybalance i 1h imorgon?

Bakgrund:
Var hemma från jobbet igår och i förrgår pga bihåleinflammation som gjorde löjligt ont i huvudet, rubbade synen och orsakade feber. Har idag varit på mer normal temp (inte riktigt nere där jag brukar, en halv grad högre), dagens jobb har gått bra med undantag för lite huvudvärk som sitter kvar. Gick mellan jobbet och tåget, vilket ledde till full snorflod.
Ska gå 5km i loppmiljö på söndag (dvs inte springa ett enda steg), om det är av betydelse i ert beslut.

Om jag inte är med imorgon så dröjer det till minst nästnästa vecka innan jag kan gå på ett sånt här pass igen (pga jobb och inga sånna pass på mina lediga dagar).

@cili Håller med ovanstående talare. Stanna hemma. Även om det inte är högintensiv träning så är det tufft för kroppen. Du ska vara snäll mot dig själv och din kropp, du ska ha med dig den resten av livet.

Idag köpte jag lite nya kläder. En tröja i storlek Medium och ett par brallor i storlek 46. JAG GRÅTER AV LYCKA!! :banana: De var 10 år sedan jag hade dessa storlekar. IIIHHHH!
Då är det vår dag idag, för jag gick också i ett par 46or! :) :bump: Vi är awsome!
10478925_10152601139060712_1870434166558124117_n.jpg

(Ja, spegeln är skitig. Men jag bor med en treåring, det blir skitigt innan jag hinner torka rent :D)

Då är det vår dag idag, för jag gick också i ett par 46or! :) :bump: Vi är awsome!
10478925_10152601139060712_1870434166558124117_n.jpg

(Ja, spegeln är skitig. Men jag bor med en treåring, det blir skitigt innan jag hinner torka rent :D)
De går lixom inte att beskriva känslan! Sa till sambon mest på test att jag ville prova brallorna, och jag kunde ha dom! Utan skärp dessutom! :D

Snart dags för lopp! Är orimligt nervös, som vanligt innan jag ska springa lopp :p Nojig över vädret, vad ska jag ha på mig, ska jag lämna telefonen i bilen osv osv :rofl:

Snart dags för lopp! Är orimligt nervös, som vanligt innan jag ska springa lopp :p Nojig över vädret, vad ska jag ha på mig, ska jag lämna telefonen i bilen osv osv :rofl:
Jag är lite i valet och kvalet fortfarande. Snorar och har ingen röst (låter som jag hällt i mig en flaska whiskey :D) Men jag har varken feber eller ont i halsen. Så jag hakar nog på @cili som ska promenera runt. Och tar min tre stl för stora jacka på mig :D

Jag är lite i valet och kvalet fortfarande. Snorar och har ingen röst (låter som jag hällt i mig en flaska whiskey :D) Men jag har varken feber eller ont i halsen. Så jag hakar nog på @cili som ska promenera runt. Och tar min tre stl för stora jacka på mig :D

Usch då! Dags att köpa ny jacka låter det som ;)

Själv önskar jag att det hade varit några grader varmare, vill gärna springa i t-shirt men inte frysa innan. Fast om jag parkerar vid Islandsfallet är det ju supernära så då borde jag kunna lämna tjocktröja i bilen och sen jogga till starten. Mycket att tänka på :p

Usch då! Dags att köpa ny jacka låter det som ;)

Själv önskar jag att det hade varit några grader varmare, vill gärna springa i t-shirt men inte frysa innan. Fast om jag parkerar vid Islandsfallet är det ju supernära så då borde jag kunna lämna tjocktröja i bilen och sen jogga till starten. Mycket att tänka på :p
Jag kommer ha långärmad funktionströja under jackan! Och ja, det ska införskaffas en ny. Men det får vänta tills efter födelsedagen :angel:

@zassoo det kommer på superbra! Och spring för Guds skull i t-shirt, allt annat kommer bli för varmt :). Hur långt ska ni springa?

För mig blir det en lugn dag idag, sprang långpass på 25 km terräng igår i ösregn och foten gjorde inte ont alls :bump:. Ska simma en liten stund för att mjuka upp kroppen tänkte jag och sedan ska jag tvinga med pojkvännen att titta på finalen i hopp-SM som pågår 2 km från mitt hem.

Var på Ullared igår och har gått och gått och gått. Fick så ont i ryggen och höfterna! Får se hur mycket jag kan röra mig idag:p

@zassoo det kommer på superbra! Och spring för Guds skull i t-shirt, allt annat kommer bli för varmt :). Hur långt ska ni springa?

För mig blir det en lugn dag idag, sprang långpass på 25 km terräng igår i ösregn och foten gjorde inte ont alls :bump:. Ska simma en liten stund för att mjuka upp kroppen tänkte jag och sedan ska jag tvinga med pojkvännen att titta på finalen i hopp-SM som pågår 2 km från mitt hem.

Jag sprang i t-shirt ;) Och shorts. Alldeles lagom! Vad skönt att foten höll, bra jobbat att kuta så långt i regnet :up:

--------

Lopprapport då! 5 km lopp med start i stadsträdgården, vi var väl runt 100 st som sprang tror jag. Jag lyckades ta mig under 30 minuter! :banana: 29:50 tror jag det blev. Sprang iväg lite för fort i början som vanligt, men kände mig urstark första tre kilometrarna (gick på 17:38). Sen kom väääärldens värsta skitbacke, fy faaan! Flera hundra meter lång, och brant. Jag var tvungen att gå hela backen, det tog verkligen slut i mina ben. Sen full fräs nedför, skönt att få med sig lite fart. Med en km kvar var jag helt slut, tog några korta gåpauser för att komma tillbaka mentalt och sen öste jag in i mål.

Nästa lopp är om en månad, får bli lite backträning tills dess :D

Ni tränar på som vanligt ni! Duktiga! :)

Själv har jag precis fått Semester!

Jag är dock inte glad, haha.
Sista passet på jobbet var det igårkväll/natt och det känns... Röv.
Vill SÅ gärna tillbaka till det gänget, och hoppas jag kommer komma tillbaks någon gång i framtiden...
Idag är jag bara astrött efter för lite sömn. Ingen träning och tidigt i säng ikväll...

Veckan som kommer ska bestå av träning, häng med fint folk, städning, packning och MALLORCA! :D
Gym finns på hotellet så träningskläder ska med! :)

Kära gammelmärren fick vandra vidare tidigare i veckan. Det var på gång ändå, men skulle varit om några veckor. Nu blev det bråttom, och då var det inget att vänta på.
Det har ändå känts rätt okej om än ledsamt, men i fredags var jag helt slut och fullständigt övertygad om att jag skulle bli sjuk (troligen en tvåveckors influensa eller liknande). Visade sig dock att tio timmars sömn rådde bot på problemet.

På lördagen var jag ute med mina adventure-race-lagkompisar på ett kombinerat löp- och cykelpass. Löpningen gick fint! Det regnade lite och vi följde en skoterled till en utsiktsplats, och tog samma väg tillbaka. Sen skulle vi byta till cykel. Där nånstans borde jag ha farit hem och bytt kläder och framförallt handskar, för efter 30 min på cykeln var jag totalt genomfrusen och kände varken fingrar eller tår, så där avbröt jag och åkte hem. Senare på dagen införskaffade jag några extra par handskar att byta mellan till nästa gång.

Idag var jag ute med sambon och sprang en vandringsled som fräschats upp nyligen. Samma väder, men betydligt lättare att hålla värmen till fots än på cykel. Det var väldigt blött med någon decimeter vatten på många ställen.

Vem var det som önskade skogsbilder? Bilden är tagen förra året, men på springturen idag passerade vi nedanför det här berget.
DSC01084.JPG

Alltså, om kockarna på jobbet kunde ge tusan i att baka och prova nya recept stup i kvarten så vore den däringa beach-formen så mycket lättare att hålla. Sedan skulle jag gärna bli frisk också, så att jag i alla fall kan träningskompensera lite för all toscakaka, chokladmousse och citrusparfait.

För det är inte så att det är min självdisciplin det är fel på eller så, inte alls! Det är kockarnas fel. Alltihopa. Så det så.

Aspelut.

MVH Mental Vekling

Åh vad jag känner igen mig! :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat