Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Mineur japp, jag har blivit ofrivillig kung av axelövningar ;) . Min favorit som jag dock inte klarar just nu efter skadan är militärpress:love:. Men det är min favoritövning för axlar!
Det här youtube-klippet innehåller rätt bra övningar. Jag gör mycket "face-pull" och super setar med latsdrag
.
En annan favoritövning är : Stå med ansiktet mot ett kabeltorn med två linor och handtag, typ en meter ifrån tornet. Dra med raka armar uppåt och utåt (hänger du med :) ). Beroende på vilken höjd man har kablarna så tar det olika delar av axlarna. Kan varieras från midjan och upp över huvudet. Lite virrig förklaring!
Flys går ju att variera på många sätt, med hantlar, med kablar och olika vinklar :)

Sååååå, är det inte några här som bor i Karlstad?

Och som kanske eventuellt vill vara med och springa tjurruset den 13 september? Vi kan liksom ha ett inofficiellt bukelag! :D

Jag bor inte i Karlstad med några mil norr om Karlstad. Ska inte springa Tjurruset, särskilt inte nu med min jäkla fot. Men jag tror min svåger tänkte vara med :) Han har försökt få med mig också, men nu går det ju inte även om jag velat :(

Sista ansökan är 30/6 så jag hoppas på svar snart :) boendestödet hjälpte mig med personliga brevet och hon är ju alldeles hoppfull för mig hon också, men har semester i tre veckor nu så det dröjer innan hon får veta :D

@Ninnurur Håller alla tummar och tår

Och till er andra; måste verkligen tipsa om Yoga with Adriene, sök antingen på youtube eller direkt på google. Helt fantastisk är hon!
mvh frälst

Och till er andra; måste verkligen tipsa om Yoga with Adriene, sök antingen på youtube eller direkt på google. Helt fantastisk är hon!
mvh frälst[/USER]

JAG MED JAG MED JAG MED :bump: :D

Nä men allvarligt, har testat många yogavideos på youtube, hennes är klart bäst! Älskar hennes stil, älskar "find what feels good" :) Har du kört videon "Freedom flow" tror jag den heter? Underbar.

JAG MED JAG MED JAG MED :bump: :D

Nä men allvarligt, har testat många yogavideos på youtube, hennes är klart bäst! Älskar hennes stil, älskar "find what feels good" :) Har du kört videon "Freedom flow" tror jag den heter? Underbar.[/USER]

ELLER HUR!!
:D
Känns så prestigelöst och man gör det verkligen för sin egen skull. Har än så länge bara kört 40min-Beginners videon men tänkte prova någon annan imorgon. Ska ta den då och återkomma! :)

Idag hade jag endomondo på under hela arbetsdagen, loggade nästan 14 kilometer :D Kul att se hur mycket man egentligen rör sig. Mycket rörelse blir det, skulle tro att det är mellan 12-17 km per dag beroende på hur mycket man är ute och går på betet.

Drog på mig springskorna direkt när jag kom hem, bäst att passa på medan ångan var uppe :p Blev en kortis, 3 km. Ville bara få lite fart i benen, ska springa med klubben imorgon. Ena knät var lite stelt i början men efter någon kilometer var det bara att köra på. Blev lite varierat tempo och varierat underlag.

Ikväll ska jag gå och lägga mig tidigt, var jättetrött i morse. Lite drygt att börja 05 men å andra sidan har man en stor del av dagen kvar när man slutat :)

@Ninnurur Håller alla tummar och tår

mvh frälst
Jag kanske ska testa det ikväll då :) Känner att jag vill och borde träna men är utan barnvakt så det måste bli hemma och jag är less på den träning jag brukar göra :D *kinkig*

@Ninnurur grattis! Är det ridlärarjobbet eller ett annat? Vad har du utbildat dig till?

On topic: Jag har cyklat idag, tredje dagen i rad. 2 h MTB blev det idag och benen var riktigt trötta på slutet. Imorgon ska jag testspringa foten, hoppas hoppas hoppas att den håller. Har även spontananmält mig till ett långlopp i MTB nästa helg, Mörksuggejakten i Rättvik som är 70 km. Jag har kört det förut och det är ett trevligt lopp. Min pappa ska cykla Cykelvasan och anmälde sig till detta lopp som "uppvärmning" och då kände jag att jag lika gärna kan haka på.

Idag tog jag 4 km på gåbandet i powerwalk med högt tempo på inställningarna. Kände mig hur grym som helst.
Sen blev de fika med en vän, och de är jättekul att upptäcka att man glömde skärpet hemma. Speciellt när man tog med sig ett par streachjeans från tiden då jag var 45 kg tyngre. Fick springa till närmaste klädesaffär samtidigt som jag höll i byxorna. Min PT på gymmet fick sig ett gott skratt iaf :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka