Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har varit så pass överviktig så springa har aldrig varit ett alternativ, men när jag var yngre så kommer jag ihåg att längre distanser aldrig var ett alternativ pga att jag hade sån dålig andningteknik. Har nu hållt igång å sprungit sedan mars typ, men samma visa där. Lite ökning av tempot på längre distanser och jag klappar ihop fullständigt. Sprang Vårruset på 40 min, höll mig stadigt bakom personer som gick en powerwalk. Var så pinsamt men vet att de inte funkar att öka tempot..

Stor eloge till dig som har tränat på trots allt! Men har du gått till en läkare för att kolla upp det?

Ska sitta i bilen en del idag så det fick bli en kort löptur nu innan. Lite för varmt för att springa men kändes ändå helt ok!

Lite lite träning förra veckan, bara 3 timmar, men är nöjd med strax under 20 km löpning iaf. Jag skyller utebliven träning på massiv träninsgvärk i benen efter ett knäböjspass som gjorde mig sjukt omotiverad till att röra mig ett par dagar:angel:

Idag startade jag veckan med ett ostrukturerat helkroppspass i ett nytt utegym här i stan. Riktigt fint ställe med massa roliga grejer! Inte det bästa passet jag genomfört men det fick duga;)

Imorgon tänker jag mig löpning och på ons marklyft med en kompis:)

Jag började dagen med 40 minuters yoga. Så. Jävla. Skönt
Är alltid spänd i axlar och nacke, men idag har det varit så mycket bättre. Förmodligen pga yogan. Ska bli spännande att se hur det utvecklar sig när jag kört ett tag. Ikväll tänker jag mig ett löppass, och jag är inte lika vältränad som många andra i tråden så jag satsar på 3 km
:angel:

Målet för idag är dessutom att inte äta några sötsaker. Socker är verkligen beroendeframkallande!

Idag blev det axelpass ( vad annars liksom ;) och en mil promenad med hunden i midjebälte så det får jag vara nöjd med. Imorgon blir det ben/rumpa och sen ska jag och mamma åka och äta räksmörgåsar :d

Gaaah, jag har ägnat mig åt att debattera ortorexi på Facebook med en före detta triathlonklubbkompis. Han verkar köra 100 procent på Jonas Coltings linje och det finns nog ingen annan människa jag känner så stor avsky för som just Colting. Det känns faktiskt jävligt skönt att jag inte håller på med triathlon längre och måste klumpas ihop med dessa människor.

Saknar löpningen...:(
Men hur känns det i kroppen nu då? Hur länge till måste du vila?

KL
Jag vaknade med huvudvärk idag :( Har inget på schemat förutom städning så jag petade i mig naproxen, fick iväg ungen till dagis och nu har jag landat hemma på soffan igen. Lämnade dotterns trehjuling på dagis så det får bli jogging upp och promenad ner med henne sen.
Testade min Garmin med pulsbandet på en stunds hemmaträning igår. Gillade skarpt att det bara tog ca 8 min för pulsen att halveras och landa på vilopuls igen :)

Det är min stukade fot som fortfarande inte är bra :( @Ninnurur Snart fyra veckor sen och den är fortfarande inte bra så jag vågar springa. Funderar på om det är dags att ringa en sjukgymnast nu kanske? VC tyckte inte jag behövde komma dit utan det var bättre och gå till en sjukgymnast isåfall...

Det är min stukade fot som fortfarande inte är bra :( @Ninnurur Snart fyra veckor sen och den är fortfarande inte bra så jag vågar springa. Funderar på om det är dags att ringa en sjukgymnast nu kanske? VC tyckte inte jag behövde komma dit utan det var bättre och gå till en sjukgymnast isåfall...
Från en som stukade fötterna så ofta att jag använde kryckor flera ggr om året i tonåren: träna stabilitet! Balansplatta, stå på ett ben när du borstar tänderna, tåhävningar etc. Och lär dig tejpa foten stabilt så kan du börja småspringa lite snart igen :)

Ja jag har ju skadade fotleder sedan innan så det lär väl dröja ännu längre att läka. Eftersom det fortfarande gör ont så har jag inte vågat mig på tåhävningar, balansplatta mm ifall jag bara gör det värre. Så, ett besök hos en sjukgymnast för att få hjälp med hur jag ska göra behövs nog :) Får spel på att inte kunna springa!

Gaaah, jag har ägnat mig åt att debattera ortorexi på Facebook med en före detta triathlonklubbkompis. Han verkar köra 100 procent på Jonas Coltings linje och det finns nog ingen annan människa jag känner så stor avsky för som just Colting. Det känns faktiskt jävligt skönt att jag inte håller på med triathlon längre och måste klumpas ihop med dessa människor.

Vad är det för linje Colting förspråkar? Och vad är det du ogillar med honom? Har ingen uppfattning alls om vem det är/vad han säger:p

-------------

10,27 km löpning i 6:30 min/km nu på morgonen. Perfekt väder och riktigt skönt:) Och inget ont:bump:

Att ta upp träningen igen med 90 minuter skivstång/spin efter en vecka utomlands var kanske inte mitt smartaste drag, hela jag gör ont. :p

Vad är det för linje Colting förspråkar? Och vad är det du ogillar med honom? Har ingen uppfattning alls om vem det är/vad han säger:p

I fallet med ortorexi så hävdar Colting att det är en onödig diagnos därför att man inte kan träna för mycket eller äta för "hälsosamt". Ortorexi är något som fredagsmysarna (Colting ser även ner på alla som gillar att äta chips och mysa i soffan) har hittat på för att kunna hävda att alla som tränar är sjuka, typ. Rent allmänt tycker jag att Colting har en vidrig människosyn som går ut på att självspäkning är den högsta dygden och de som inte lever upp till hans ideal är svaga och kassa.

Idag blir det en tur på luftmadrassen!

Imorgon hoppas jag på cykelpendling, åtminstone hem. Det tar 2.20 så jag gör det gärna inte på morgonen, brukar ta med cykeln på bussen ner och trampa hem sen. Är vädret anständigt är det en skön tur!

@kladdkaka Åh, men då torde ju du vara proffs på axelövningar, right? Kan du inspirera mig lite? Jag har snöat in lite på shoulder press och shoulder flys känner jag... Vad brukar du köra?

@snow Jag körde en liten snabb-googling och hann bara läsa i några minuter innan jag blev så upprörd att jag var tvungen att stänga av. Försöker fortfarande lugna ner mig här. Går sådär. :rage::rage::rage::rage::banghead::arghh:

@imrahil Haha, ursäkta mig men det låter inte riktigt klokt det där! En tur på luftmadrassen liksom, as you do... :D

Och precis som sist jag skrev är jag fortfarande löjligt förkyld och ynklig. Täppt som en mops, hes som en åsna och hostig som... något annat. Baaaah. Jag vill tränaaaaaa! :arghh:

Lite vardagsmotion blir det i alla fall då jag fortsätter cykla till och från jobbet, 11 km totalt. Efter det är jag dock rätt död och halsen svider. Jag är inte så bra på det där med att cykla långsamt... Well well, jag hoppas verkligen verkligen verkligen att jag kan få bli frisk nog för ett gympass om inte på torsdag så i alla fall fredag eller söndag. Snälla Förkylningsguden låt mig bli frisk?

Idag blev de powerwalk 3 km på gåbandet följt av 4 snabba intervaller. Därefter körde jag tungt på gymmet. Kände mig stark, helt slutkörd nu...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka