Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
[QUOTE="enjoyable, post: 16466092, member: Andningen tar stopp typ:([/QUOTE]
Hoppas du får ordning på det där. Vet att flera som jag känner har god hjälp av astmamedicin för liknande problem.

Luftmadrasspaddlingen gick bra! Blev kallt och blött men vi tog oss dit vi skulle och tillbaka och ingen hamnade i vattnet:-) att ha långa armar visade sig vara en fördel.

Så blev det en mtb-tur i fredags! Fick låna en cykel som passade mig i storlek, det var skönt. Vi for efter grusvägen uppöver skogen, sen blev det tekniskt värre en bit med mycket sten och myrar innan det var dags för 2 km brant nedför. Hjälp! Grusväg igen, nu uppför. Blev trött och grinig där nånstans men sen kom jag igen fint sista biten som var en hyfsat lättcyklad om än brant stig.

Idag var jag ute och omväxlande sprang och gick i några timmar. Det gick betydligt långsammare än jag hade tänkt, men ibland får det vara så. Skönt att vara ute och röra sig ändå. Följde fina stigar och såg en älg och diverse fåglar.

Jag har haft lite ont i en fot sedan senaste långpasset :( så nu försöker jag rehabba den så gott jag kan. Jag och min pojkvän har planerat att åka till Grövelsjön i Dalafjällen nu på fredag och köra en "pre-camp" inför fjällmaran så jag hoppas verkligen att foten väljer att samarbeta tills dess.

Idag blev det simning innan lunch, totalt 2400 m och lite blandade intervaller på mellan 50-200 m. Jag har en "triathlonkarriär" bakom mig och är glad att frisimstekniken fortfarande sitter, för annars hade det varit svårt att få till bra konditionsträning i vattnet. Bröstsim (det som lärs ut i svensk skola) är inte mycket att hänga i julgranen träningsmässigt imho.... Synd att inte svenska skolan lär ut crawl.

Om någon timme tänkte jag palla mig ner till gymmet och köra lite bålstyrka samt chinsträning. Klarar tre fria numera, nästa delmål är fem och därefter tänker jag att det vore fett att försöka klara 10 (även om det lär ta ett tag... och kanske är jag för tjock för att fixa det).

Jag har haft lite ont i en fot sedan senaste långpasset :( så nu försöker jag rehabba den så gott jag kan. Jag och min pojkvän har planerat att åka till Grövelsjön i Dalafjällen nu på fredag och köra en "pre-camp" inför fjällmaran så jag hoppas verkligen att foten väljer att samarbeta tills dess.
.

Åh, hoppas foten blir bra! Jag bor 15 mil söder om grövelsjön men har aldrig sprungit där, bara vandrat och åkt skidor. Har ni planerat några särskilda turer? Fint inne på norska sidan mot Femunden.

Idag blev det simning innan lunch, totalt 2400 m och lite blandade intervaller på mellan 50-200 m. Jag har en "triathlonkarriär" bakom mig och är glad att frisimstekniken fortfarande sitter, för annars hade det varit svårt att få till bra konditionsträning i vattnet. Bröstsim (det som lärs ut i svensk skola) är inte mycket att hänga i julgranen träningsmässigt imho.... Synd att inte svenska skolan lär ut crawl.

Det tycker jag också! Skulle verkligen vilja lära mig crawl men vågar inte försöka ta tag i det. Trots att jag som barn gick i en del simskolor fick jag bara lära mig bröst- och ryggsim :down: värdelöst!

Hoppas foten bättrar sig!

Åh, hoppas foten blir bra! Jag bor 15 mil söder om grövelsjön men har aldrig sprungit där, bara vandrat och åkt skidor. Har ni planerat några särskilda turer? Fint inne på norska sidan mot Femunden.

Jag har också vandrat och åkt skidor där men aldrig sprungit :). Vi har inte bestämt rutt än men vi kommer utgå från fjällstationen. Funderar på Storvätteshågna t.o.r. för att få lite höjdmeter i benen.

Just det! Har fått veta sträckorna inför adventure racet. 16 km löpning, 31 km cykel, 2 km luftmadrass och slutligen 1 km löpning in i mål. Känns hanterbart, men är så nyfiken på exakt var detta skall äga rum! Vet var målgången är, men starten är hemlig fram till dagen innan.

Just det! Har fått veta sträckorna inför adventure racet. 16 km löpning, 31 km cykel, 2 km luftmadrass och slutligen 1 km löpning in i mål. Känns hanterbart, men är så nyfiken på exakt var detta skall äga rum! Vet var målgången är, men starten är hemlig fram till dagen innan.
Det låter askul! :D

2km luftmadrass?

Jag har också vandrat och åkt skidor där men aldrig sprungit :). Vi har inte bestämt rutt än men vi kommer utgå från fjällstationen. Funderar på Storvätteshågna t.o.r. för att få lite höjdmeter i benen.
Storvätteshågna är inte dumt alls! Jag gillar Töfsingdalen men det får nog betecknas som löp-ovänligt med tanke på att stenarna är stora som folkabussar:) Har ni möjlighet att ta er en bit in på norska sidan är Båthusberget trevligt.

2km luftmadrass?
Jajjamän! Man ligger på den och paddlar allt vad armarna håller. De rekommenderade att man köpte handpaddlar men jag körde utan och lagkompisen tog två glasslock, jag tror det får duga så. Träningsrundan i onsdags blev i sjön här nere men jag misstänker att det blir i älven när det väl är dags, förhoppningsvis medströms. Det var ett kul sätt att jobba på armar och axlar. Kommer nog köra det emellanåt för skojs skull även efter loppet.

Jag klarar bara av att springa i ett tempo som är lika sakta som min takt i powerwalk. Minsta tempohöjande och de tar tvärstopp. Blir tjockt i halsen och trots att jag försöker så får jag inte ner tillräckligt med luft i lungorna. Tillslut blir jag yr och orkelös. Får ont i halsen, nästan som om jag har en halsinfektion eller förskylning och får ont i bröstet i samma veva.

Herregud det låter ju frukansvärt! Hur länge har det varit så?

Blev tipsad här om sportsdirect hade bra och billiga kläder. Har vart i England i snart två veckor och passade på att gå inom och kika. Hittade ingenting alls, butiken var fullproppad men hittade inte det jag kollat in på nätet. Däremot köpte jag två nike linnen på rea för £15 styck så det kändes bra! Hade hoppats på ett par brallor också bara.

Jag har sprungit igen! :bump: Det var två veckor sedan sist, har varit helt utpumpad av jobbet plus lite skräp i halsen. Ut i skogen ett par kilometer och bara trampa på, urskönt! Tog lite pauser emellanåt för att ta bilder :rofl: Lite larvigt men kul :D

Nu hoppas jag att jag håller mig frisk, planerat för nästa vecka är löpträning med klubben på torsdag och så lopp på söndag.

Herregud det låter ju frukansvärt! Hur länge har det varit så?

Jag har varit så pass överviktig så springa har aldrig varit ett alternativ, men när jag var yngre så kommer jag ihåg att längre distanser aldrig var ett alternativ pga att jag hade sån dålig andningteknik. Har nu hållt igång å sprungit sedan mars typ, men samma visa där. Lite ökning av tempot på längre distanser och jag klappar ihop fullständigt. Sprang Vårruset på 40 min, höll mig stadigt bakom personer som gick en powerwalk. Var så pinsamt men vet att de inte funkar att öka tempot..

@Emtherlia 4 km promenad är väl inte så bara! Nöj dig med det vettja, det är ju trots allt söndag! ;)

@imrahil Luftmadrassrace låter helt sjukt, men väldigt roligt och effektivt för armar och axlar! Men alltså... Hur sitter/ligger man? Och man är bara en person per luftmadrass väl?

@zassoo Åh vad underbart! Du får gärna slänga in en bild eller två, jag älskar vacker skog men har extremt ont om skog i min del av världen :p

Här är det bara förkylt och snuvigt och eländigt idag tyvärr. Öronen och halsgångarna värker, näsan rinner som Niagarafallet och hostan har flyttat in på heltid. Jag känner mig dock piggare i huvudet än jag gjorde igår, så det är skönt. Har legat i sängen med en bok mest hela dagen och hoppas känna mig okej inför jobbet imorgon. Planerar power walk på onsdag och gym på torsdag - hoppas vara frisk nog tills dess!

@imrahil Luftmadrassrace låter helt sjukt, men väldigt roligt och effektivt för armar och axlar! Men alltså... Hur sitter/ligger man? Och man är bara en person per luftmadrass väl?

En person per madrass, man ligger på mage och använder armarna att ta sig fram med.
Jag är lång så jag behövde inte fundera över placering, jag tar upp hela madrassen och då når jag runt ända fram och kan paddla effektivt. För en kortare person gäller det att bestämma om man ska ligga långt fram så man når bra, eller lite längre bak så att madrassen ligger bättre i vattnet.

Hoppas du kryar på dig!

Alltså, det här var en jävligt mystiskt en dygns-förkylning. Nu känner jag mig typ helt återställd igen! :confused: Dagens enda motion blev iaf en cykeltur ner på stan för Buketräff på en thairestaurang :D Imorgon blir det ridning igen så hoppas jag orka med lite jogging eller PW på eftermiddagen också :)

Lång helg här med mycket mat och lite motion, men de har vart trevligt iallafall! Har lyckats göra något med min häl, tror jag fått in en flis eller något som huden har växt över, kände av det förra helgen men sen försvann det onda under veckan. Men nu är det tillbaka med förnyad kraft. Bara det inte börjar bli inflammerat, hade tänkt att det skulle värka ut av sig självt ju!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka