Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@snow - det är för ridlärarjobbet :) Nu senast har jag gått en utbildning till logistiker, men jag har gått hippologen också :) Min medryttares bonusbarn rider på den här ridskolan och de öser lovord över den så det verkar ju jättebra!

@enjoyable - been there, done that! :D Ibland glömmer man verkligen hur stor skillnad det är på kroppen, och då har ju jag inte alls gått ner lika mkt som du.

Är på jobbet och är så hungrig!!!! Jag vill ha ostsmörgås och yoghurt!!! Och mariekex :p Det finns på avdelningen:angel: säg att jag ska låta bli;)

@zassoo körde igenom Freedom Flow nu! Mycket bra för mina superspända axlar, fast jag måste nog göra den några gånger. Kollade rätt mycket på videon och fokuserade mindre på att känna. Har du gjort den många gånger?

Var även ute och sprang imorse. Så dålig kondition att det är pinsamt
:o

Här bränner det i musklerna nu! Började med ett gympass tillsammans med två andra som brukar träna där. Peppade dem till att göra ett cirkelträningspass med lite roliga övningar :D Sen körde jag ut till stallet och i bilen lyssnade jag på ridpodden tema sits och blev alldeles inspirerad. Så, med kortkorta stigläder red jag iväg till åsen och övade på att stå i lätt sits i trav och galopp, både på plan mark och i uppförsbackar. Fy satan så svårt det är! :o Men roligt :D Jag kommer inte kunna gå imorrn tror jag :D

• Gilla
Reactions: WS6
@zassoo körde igenom Freedom Flow nu! Mycket bra för mina superspända axlar, fast jag måste nog göra den några gånger. Kollade rätt mycket på videon och fokuserade mindre på att känna. Har du gjort den många gånger?

Var även ute och sprang imorse. Så dålig kondition att det är pinsamt
:o

Kul! Jag har kört den kanske 5 ggr, första gången fokuserade jag också mycket på exakt hur jag skulle göra men det blir lättare och lättare att "go with the flow" ju fler gånger jag gör den :) Gillar när man kommer in i flowet, skön känsla.

Varit på friskis-gympa precis, herrejisses. Jag tänker att jag har någorlunda vältränade ben eftersom jag springer och går en del. Icke! Jag är inte van vid hopp och olika rytmer, koordinationen är inte heller på topp:D

Träning med klubben idag! :) Fartlek stod på schemat. Vi sprang på ett led, och den personen som sprang först bestämde tempo. När man tröttnat på att springa först hoppade man åt sidan och lät nästa person hålla tempot, man fick reglera farten lite som man ville. Ute i skogen såklart! Lite trixigt emellanåt med en himla massa rötter. Jag blev jättetrött :D Vi stannade vid ett nedfallet träd och gjorde upphopp innan vi körde ett varv till med fartleken. Till sist lite korta intervaller, poängjakt mellan koner. 30 s jobb i taget, 4 varv. Helt slut efteråt, joggen tillbaka gick mycket långsamt. Men jag är riktigt nöjd!

Nu är det uppehåll hela juli, träningarna drar igång igen i augusti. Däremot ska vi försöka dra ihop lite träning tillsammans ändå, typ långpass, backträning osv. Kul! :bump:

Nu blir det troligen löpvila tills loppet på söndag. @cili och @Ninnurur vi måste se till att sammanstråla innan start :D

@zassoo - jag ska möta upp farmor & farfar och lämna över Alice innan, tänkte be dem komma typ 9:50 så blir jag inte stressad. För visst går starten 10:30 och nummerlapp hämtas senast 10? :)

@zassoo Definitivt! Jag åker bil in till stan, tänkte vara framme senast 9:45. Har även en vän med mig, så vi ska gå runt.
Idag har jag varit hemma med feber, så det vore bara dumt att försöka springa på söndag.

@zassoo - jag ska möta upp farmor & farfar och lämna över Alice innan, tänkte be dem komma typ 9:50 så blir jag inte stressad. För visst går starten 10:30 och nummerlapp hämtas senast 10? :)

Tror det var så! :)

@zassoo Definitivt! Jag åker bil in till stan, tänkte vara framme senast 9:45. Har även en vän med mig, så vi ska gå runt.
Idag har jag varit hemma med feber, så det vore bara dumt att försöka springa på söndag.

Låter smart att gå runt :up: Vi kan ju ses innan och heja i alla fall :D

Alltså, om kockarna på jobbet kunde ge tusan i att baka och prova nya recept stup i kvarten så vore den däringa beach-formen så mycket lättare att hålla. Sedan skulle jag gärna bli frisk också, så att jag i alla fall kan träningskompensera lite för all toscakaka, chokladmousse och citrusparfait.

För det är inte så att det är min självdisciplin det är fel på eller så, inte alls! Det är kockarnas fel. Alltihopa. Så det så.

Aspelut.

MVH Mental Vekling

Min tänkta weekend i fjällen har blivit inställd p.g.a. en väderprognos som säger heldagsregn tre dygn i sträck :(. Känns lite trist (samt vekt att banga p.g.a. en så trivial sak som vädret!) men samtidigt känns det ovärt att åka fyra timmar enkel resa för att få springa i regn samt frysa arslet av sig i ett tält om nätterna (+2 grader, regn och blåst är inte att leka med).

Jag sprang iaf 9 km terräng igår och foten kändes OK (inte helt hundra men springbar) så jag tänker nog chansa och springa långpass på hemmaplan istället. Skulle den bli sämre av det så får jag väl vila fram tills vi åker till fjällen och sen vara medveten om att jag förmodligen kommer få rehabba en period efter fjällmaran.

Jag är trött på mig själv och på att jag är så trött. Och att jag är en sån extrem finvädersmotionär :angel:
Har enbart åstadkommit promenadmotion hittills den här veckan. Körde lite, lite funktionell magstyrka hemma i tisdags morse – and that's it. Bläh.

Är i alla fall väldigt nöjd över att vågen och jag är kompisar igen.
I morse visade den samma vikt som jag hade innan den chockhöjdes (nåja...) över en natt för någon vecka sedan.

Vädret just nu: 10 grader och ösregn.
Det är typ novembermörkt i Karlstad just nu = jag blir deppig och trött.

Grejen är att jag har springsvårigheter överlag. Just nu har jag en period av ont i beneländet, det är väldigt motivationssänkande för mig :(

Har bytt från nya merrellskorna till ett par lite äldre Nike som jag har inläggen i på dagarna, hoppas att det gör skillnad och att jag snart kan springa igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka