Beach 2013, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del VIII

Åh, hade varit jätteroligt att träffa lite beachare men Halmstad ligger låångt ner... Ska upp på en blixtvisit till Stockholm i helgen men då har vi ingen tid över alls typ..

*kl*

Jag är glad för att vår lilla bil gick igenom besiktningen idag! :bump: Inget beachigt förutom promenad/cykling, har istället gjort örtiförti ärenden och ska nu invänta sambo som ska laga middag medan jag.... jobbar. :meh:

Skönt med bilen! Och hoppas det löser sig med tjejmilen och halvmaran!

Trollunge: Tjejmilen är 7 september, så jag har lite tid på mig att träna som tur är :D

KL

Dagens träning blir ridning, ska strax gå och byta om och ge mig av. Är lite orolig för mitt knä dock, har haft ont sen i söndags nu...

Vad roligt - jag älskar att besiktiga bilar (ja, for realz!) :D

Men hörni, det här med PT alltså... Jag är så död i kroppen nu att det är på gränsen till larvigt. Är jag verkligen såhär klen? Efter halva passet kunde jag inte ens dricka vatten ur flaskan längre, pga helt skakis i armarna. Det gick liksom inte att få upp dem mot ansiktet. :angel:
Jag förklarade i alla fall mina fysiska skador och svagheter, att jag vill gå ner 12 kilo och att jag har kraftiga komplex för mina armar. Och att jag hellre vill jobba med fria vikter än maskiner (jag vill ju kunna träna exempelvis hemma också).

Inspirerad av muppias snygga muskler och imponerade styrka kläckte jag ur mig att
"Jag vill ta minst 40 kilo i bänkpress".
Hon ba "Har du provat bänkpress förut?"
Och jag ba: "Ehm. Nää."

:D
Jag jobbade bra med 15 kilo i alla fall. Alltid något!

Här är mitt schema i alla fall:

Uppvärmning minst 8 minuter - förslagsvis rodd.
Swing med Kettlebell (14 kg)
Sumodrag till hakan (14 kg)
Stående axelpress (7,5 kg)
Bicepscurl (7,5 kg)
Bänkpress (15 kg)
Dips på bänk
Sidoböj (core alltså)
Benfällning (core) och snabba situps

Jag får lägga in lite maskiner om jag vill. Och jag tränar till exempel gärna ben och särskilt baksida lår i maskin, så det ska ja göra.

Nu missar ju jag (och Mammas också väl?) Vårruset imorgon som kändes som en liten buketräff. Funderar på om några är sugna på beachtrådsbuketräff i Uppsala eller Sthlm? Jag tycker det skulle vara jättekul!

Jag skulle absolut vara på något sådant! Helst dock en lördag eller söndag eftersom jag i så fall måste ta båten från ön och bo hos en kompis :)

Kl

Ingen träning idag, var hos ögonläkaren och det konstaterades att jag inte har någon ögonsjukdom:) men efteråt så såg jag väldigt dåligt eftersom jag fick ta ur linserna för undersökningen + fick några droppar för pupillförstorande. Ville inte ge mig ut i spåret utan att se:D och nu har jag hunnit sätta mig i soffan, så orka;)

Mammas: Tycker de andra har sagt bra grejer, jag håller med att det nog är oflexibiliteten (är det ett ord? :p) med passen som ställer till det. Jag älskar att gå på pass men tidsmässigt ligger de ju där de ligger och kan inte anpassas efter hur just mitt liv ser ut för tillfället. Om jag vore du skulle jag satsa på promenader (framför allt med tanke på den stundande operationen), löpning och styrka hemma eller på gym. Hoppas det känns bättre snart! :)

Klart att oflexibilitet är ett ord! :D Ja, promenader borde jag börja med, smart. Funderar på att skaffa stavar också, så att jag kan gå med dem. Hur är det, kan man gå i löparskorna, eller passar de inte till det? :) Tack! :)

ananya: Skönt att du slipper den stressen iallafall. Och att det inte är så långt kvar till semester! :)

KL

Jag körde Grit idag, och det var sååå skönt! Roligt! Dock kände jag att jag hade lite ont i knät i första benböjen, det gick dock över när jag kom igång. Hoppas att det inte är återkommande, orkar inte mer skador nu! :rage: Men annars var det skitbra, hur najs som helst! Nytt program också, mycket jobbigare än det förra! :D

Trollunge, vet du vilket nummer det var på programmet du körde? :)

Jag är på på en träff! Har ett gästrum (om jag gräver fram det under all rentvätt :angel:), om någon behöver!

Förresten Emtheralia, har du bestämt dig för att utnyttja gästrummet under Super Saturday ännu eller? ;)

Tråkigt att du känner så! Pass är ju knepiga att få in i livet - löpning, promenader och gym är ju enklare för att man styr tiderna själv. Kanske köra lite mer sånt tills du har lite mindre att göra? Och framför allt, var snäll mot dig själv! Du har ju kört ashårt länge nu, du kommer snart på banan igen!

Ja, så är det ju. Jag får försöka få in en rutin om att träna mer självständigt istället. Det är bara att jag tycker att passen är så himla roliga som det är svårt att få in att göra något som är mindre roligt. Å andra sidan kommer det ju svackor, och det känns ju bra när man väl tränar, så det kan vara bra att träna pannbenet och komma iväg fast man inte är peppad till tusen jämt. Som det varit nu har jag ju inte haft problem att köra hårt för att jag varit så peppad. :)

Då får jag göra det med, de är ju sköna så det ska nog bli bra. :)

Emth: Trist! Hehe, fyra-fem dagar efter när träningsvärken släpper nog så att jag kan skriva? ;) Jag har bokat in mig på filmklass på bodypump och bodybalance, hu! Får börja gå på bodybalance så jag blir aningen smidigare än ett kylskåp innan dess. :p Sedan behöver man inte förboka till andra klasser de ha, som inte filmask, så några sådana blir det nog.

*knapp*

Här händer inte mkt beachigt förutom att PF funkar bra. Ska åka ut till stallet snart och vara gårdsvakt/fölvakt/hundvakt till imorgon på dagen. Packar ner bikinin och hoppas på sol imorgon så jag kan ligga på bryggan och sola och titta på hästarna i trädgården.

Imorgon är det Crosspass om min hand tänkte vara med. Den trillskas lite just nu.

Haha ja jag tror det är bra att vara lite vig särskilt om de ska filma:D sen jag slutade gå på bodybalance har jag blivit smidig som en säl på land. Trist men jag är för snål för att betala en massa för ett par pass i veckan:p

Kul med PT! Det skulle jag också vilja prova :). Hur mycket betalade du för timmen?

KL.
Jag och min kompis satt heeela dagen och skrev på vårt projekt, var verkligen helt slut i huvudet när klockan var 16. Men vi släpade oss mot träningen på tunga fötter. Väl där så skulle vi på pass (stram-op, den jag gillar bäst), men grannarna hade tydligen klagat så de fick inte öppna fönstrerna :eek:. Absolut ingen luft i rummet under passet, jag såg ut som att jag hade stigit direkt ur duschen. Lite synd, för jag kunde i min andnöd inte köra övningarna fullt ut.

Men kul var det och fötterna var inte det minsta tunga på väg hem! Tänk vad lite träning kan göra för en utmattad hjärna :).

Nu ska jag äta pastasallad med morot och majs :d.

PF? :)

Kan du inte modifiera några övningar om handen trilskas? Det brukar jag göra. Ofta kan man ju få alternativa övningar om man säger till innan om man har svårt att komma på det själv? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
104 436
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
92 999
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 571
Senast: Bexzor
·
Kropp & Själ Nytt namn samma koncept :D Rubriken säger det mesta, vi skriver om träning, kost och hälsa, typ i den ordningen. Mest träning på senaste... 99 100 101
Svar
2 014
· Visningar
85 263

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Energirikt foder
  • Bildtråd
Tillbaka