Beach 2013, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del VI

Jag kände det med... Hon verkar vara duktig på allt vad styrketräning heter och dessutom kan visa fina resultat (både själv och bland sina kunder). Resten av det hon skriver är helt "normalt" och går hand i hand med allt annat man får lära sig och hon tar dessutom hål på myten att styrketräning skulle ge dig stoooooora biffiga muskler a'la Roger Zapfe (Atlas).

Ska kolla upp den norska studien någon dag (om jag hittar den) :) tack för tipset!

kl

Ojojoj vad ni skriver!! :D

Tack ni som tyckte min arm var snygg, höhö. Det roliga är dock att jag inte är vidare stark i armarna, iallafall inte när det gäller armhävningar eller bänkpress! Så musklerna syns mer än de gör nytta ;)

Idag blev det kondispass! 10 min uppvärmning på crossen, sedan 5 km på 20.50. 3 min senare var jag uppe på löpbandet och sprang 2 km på 10 min, där efter 10 min nedvarvning. Så 50 minuter blev det totalt!

Blåbäret: Vad tråkigt me diagnosen, men det är ju bättre att veta om problmet och kunna göra nått åt det än att bara kötta på och få det värre! Hoppas det löser sig fort :)

Malanmjöl: Jag har inte så stor koll på hur lång tid simning tar, men 1,5 km på 40 min känns väldigt snabbt! Grymmt jobbat!! :D

Ja, det kan säkert vara såna aspekter de räknat in i hälsoeffekter. Jag har tyvärr inte läst den så jag vet ju inte vad de lagt in i det begreppet och vad de mätt...

Men håller med du, störande med enkelspåriga människor. Märkligt att kunna påstå såna saker, undra om någon faller för det ?

Meeh, vad tråkig hon är! Klart att löpning fungerar bra när man vill gå ner i vikt? Jag tycker att en PT borde förespråka ett varierat tränande och träning som man tycker är rolig! Visst, jag vet att styrketräning är precis hur bra som helst, men eftersom jag just nu inte tycker att det är kul(förutom BP) så hade jag ju inte tränat alls om jag inte hållt på med det jag tycker är kul - som löpning, box, body combat & MRL.
Näää, jag köper det inte riktigt. Faktiskt. (men, vad vet jag - hon bör ju vara påläst tycker man!)

Blåsorna på mina fötter gick sönder när jag var ute och sprang. HURRA! (snacka om att ni fått hänga med mig i denna följetången, höhö)
Så jävla gött, eftersom jag inte var så sugen på att sticka hål på dem själv. AH.

Så imorn blir det Body Pump, om jag får en plats. Tänker att jag ska gå dit vilket är ca 3 km, träna BP och sen gå hem. Ska sen sova hos en vän i IKEA-town imornkväll och funderar därför på att sticka upp till min gamla älskade löpslinga och ta en runda där. Känns som en jättefin idé!

*kl*

Jag är jättepeppad att springa. Men klockan är snart natt. Trött egentligen, men jag vill såå gärna ut. Hoppas peppen och det fina vädret håller i sig till imorgon.

Åh fudge, nu blev jag ju sugen på den med.... men jag jobbar fre-ons, tar jag ledigt tis 28 för vårruset blir det kanske lite mycket om jag tar 24+25 med? Min kollega kan inte byta, så det är semester som gäller. .. hmm, något att fundera över.

Den verkar också rolig!

Funderar på att åka upp till backen och testa exakt hur jobbigt det är, ska spana om snön försvunnit bara. :)

Senast ändrad:

Men gud vad roligt!! :D
Hade dock svimmat vid första Zombien. (Fegast i världen, en gång när jag stod och skulle nattfodra lösdriftshästarna så hör jag helt plötsligt steg, min första tanke var "Shit, nu kommer en psykopat som ska mörda mig" och hela kroppen var beredd på århundradets springtur, men det var bara min lillasyster..)

Åh herregud VILKEN ROLIG IDÉ!! (Jag som älskar Walking Dead liksom!) Kanske skulle kunna få till och med mig att springa. Måste visa sambon, han lär vilja springa det där loppet. Hur långt är det till Jönköping från Linköping egentligen? Hmm...

Äsch, VI gick upp för backen i varv 2, och jag gick för övrigt OM en annan kille... han gick i sicksack pga mjölksyra... :p Man får springa så långt man orkar och sen gå mot slutet eller nåt! ;)

Kl

När jag vaknade idag så kändes tån knappt av och eftersom jag inte kommer hinna springa i eftermiddag tänkte jag att jag kunde springa på morgonen ist. Så jag tar på mig joggingkläder och skorna men när jag tar första steget med skorna på känner jag att det fortfarande gör ganska ont:( eftersom jag redan tagit på mig en massa kläder så masade jag ut mig ändå, blev en liten runda på 3,5 km och i slutet kände jag knappt av tån så den kanske domnade bort:p

Bra jobbat :) Hur känns tån nu efteråt då? Såg på Endomondo att du slog personbästa på km-tid så det verkade ju gå bra ändå! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 571
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka