Beach 2013, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del VI

Klart du ska ge dig ut! Har man en gång tänkt tanken att man ska göra det är det bara att skrida till verket!

Hepp pepp, du kommer känna dig så bra efteråt! Och om du dessutom sover bättre så är det ju asbra :)

Bra jobbat! Grattis till att ha spräckt gränsen och grattis till den lilla sötnöten!

Hallonsoda: Hoppas du är ute och ränner nu.. ;)

Qelina: Bra kämpat med maten! Att du måste äta mer för att överleva är inte uttrycka sig drastiskt, det är så det är. Var rädd om dig!

KL
Het slutkörd i huvudet efter att ha jobbat stenhårt och fokuserat hela dagen. Måste hinna klart med allt imorgon för på lördag åker jag hem och är hemma i två veckor! :love:

Har varit duktig på att ha med mig bra mellanmål till jobbet den här veckan, det känns bra.

Kl
Har varit med i tråden förut men blir aldrig kvar av nån anledning, men nu ska jag göra ett försök :)
Jag lovade ju att jag skulle uppdatera angående fitnessfighten. Nu har jag kört i 21 dagar och jag njuter verkligen av känslan som infunnit sig i kroppen! Full av energi och känner mig lätt som en fjäder!
Vägde mig i morse och vågen visade -4 kg och -8cm i midjan :) Jag har också lyckats med ett av målen som var att komma under 90, väger nu 89.6 :)
Förutom det så har jag enormt med energi idag. Kände mig stark som en oxe på gymmet och slog personligt rekord på både Crosstrainern och sidoplankan, riktigt roligt!
Från att ha varit så trött hela vintern så att jag har sovit till 15-16 på dagarna och sovit hela nätterna och trots det behövt ta en powernap när jag varit på promenad med hunden, till att flyga fram på promenaderna och orka hela dagarna utan att behöva vila :)
Jag har långt kvar till min målvikt men jag har verkligen fått verktygen till att kunna lyckas :)

Bra jobbat med maten idag! Hoppas att du får ordentlig proffshjälp nästa vecka så att du får rätsida på livet och maten! Kram

Bra jobbat! Och vilken belöning att må så mycket bättre:laugh:

knapp

Ingen träning idag, bara 25 minuters promenad hem från praktiken. Funderade på att kanske gå på yogan kl 18 idag, men vi körde övertid på praktiken så var inte hemma förrns den tiden. Så det blev en lugn kväll, lagade en jättegod röd curry-gryta. Vegetarisk dessutom, stolt över mig själv, tänker ofta att jag ska äta mer vegetariskt men det brukar liksom stanna där..

Senast ändrad:

Shit vad bra jobbat! Impad över att du orkar köra FF! Jag var ju sugen, men inser att jag nog skulle bli galen på att vara så pass styrd som man är. :p

KL

Jättekass matdag här också, Blä.

Det är jättebra att du åt yoghurt till frukost och fick i dig till wokgrönsakerna!

Jag tror också att det är jättebra att du verkar fundera mer och mer över att du behöver mer vård. Lyssna på den delen av dig som säger att du behöver det.

*kl*

Tror inte utmaningslistan kom med från förra tråden? Fyll i om jag missat!

Galna burpeeutmaningen
Mammas 9/3 #1 16:22.
Mammas 11/3 #2 20:32
Mammas 16/3 #3 16:52
Mammas 17/3 #4 14:55
Niyama 10/3 #1 19.28
Niyama 21/3 #2
LindgrenV 11/3 #1 13.12

Squatsutmaningen (50 squats)
Niyama 21/3 #1 2.15

Missade att starta klockan när jag körde burpeesen, men troligtvis ungefär samma tid eller något längre än sist. Squatsen satsade jag på att gå ned djuuupt så inget fokus alls på tiden, men absolut ingen vila emellan.

zasoo: omg vilken sötnos! :love:

Qelina: jätteduktig du är som kämpar på med maten! Jag tror dock att det är så som du själv är inne på, att du behöver vård för det fysiska. Vad jag har hört så är det jättesvårt att bli frisk i tänkandet innan kroppen börjar hänga med, helt enkelt för att kroppen inte får i sig den energin den behöver för att börja bygga nya nervbanor/signalsystem (nåt sånt iaf). Ta till dig tankarna om att du behöver vård/hjälp för det fysiska, det är friska, sunda tankar som talar!

Hamstern har flyttat ut, men man vet ju aldrig vad den gör under natten. De är ju trots allt nattaktiva :angel:
Jag tryckte i mig en massa vitaminer, rosenrot och omega 3 i morse, så vi får se vad som händer :)

Och hurra för dig som har ätit bra (bättre än vanligt) idag.

Knapplån.

Välkomna alla nya. :)

Jag skulle ha kört grit (hiit) idag på dagen, men instruktören var sjuk så blev typ crosstraining istället, cirkel med sex stationer, rätt mycket vilor... så kände mig lite rastlös så tog ett gritpass ikväll istället. Men fy vad tungt det var. :p imorgon blir det 45 min spinning och ett halvtimmes abspass med typ tabataintervaller. Hyfsat pepp. :)

Hittade ett måttband hemma, funderar på att börja mäta också...

Jag har känt mig stel och öm i vaderna efter de burpees jag gjorde i helgen, tänkte göra imorgon men det blir nog bara två gånger deb här veckan för mig. :)

Fast alltså det där när man får bakslag i med onyttig mat och sen mår ganska kasst tycker jag ändå är nice på något sätt. :idea: Därför att då känner man hur man är på rätt väg med sitt "vanliga" tänk, och vill verkligen inte börja/fortsätta vräka i sig onyttigheter och må sämre.

T ex så drack jag så sjukt mycket cola när jag var yngre, säkert 2l/dag. Nu är jag så avvand från det att när jag dricker för mycket cola (inte ens hälften så mycket som jag drack förut) så känner jag mig "luddig i huvudet" på nåt vänster, det känns inte bra helt enkelt! Ett tecken på att man är avvand, eftersom att man blir påverkad på ett märkbart sätt av mindre mängd än tidigare.

*knapp*

Åhh, var precis inne o kikade på yogatodays nya pass med en ny instruktör och det verkar vara ett riktigt gött pass! :love: Hoppas jag hinner köra det imorgon, annars får jag ta det på lördag. Har ändå stallet och ev två hästar imorn så... :p

Ja men verkligen! Kan bara hålla med! Som avvand märker jag direkt hur mycket stryk kroppen tar av all skit. Som i morse, då kände jag mig som en jävla ballong och ville bara göra hål på mig själv typ - och nu är jag mest äckelillamående och känner mig blaffig. Inte för någon "shit nu har jag ätit onyttigt och kommer bli tjock"-känsla, utan snarare att det blir en sån sockerchock för kroppen att man blir till en enda seg bulldeg!

Mamma gav mig iaf bra saker i övrigt i min matkasse - bananer, mjölk, ägg och avokado :love:

Ja ut och skena med dig nu!!:banana:

Haha. :D

Jag kvällsryckte och det kommer nog resultera i träningsvärk i benen. :d Hoppiskutt (hand mot knä, tänk aerobics på 90-talet), springa på stället, springa på stället med höga knälyft och lite armrörelser. Det är förvånansvärt jobbigt. :p Sen armhävningar, situps, squats och sitta i 90 grader mot väggen.

Aaah, stela ben nu. Dags för en smoothie, ska nog inte bara äta middag ikväll igen. Dags att störa grannarna med matberedaren. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 571
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka