Hazel

Trådstartare
Någon som vet hur mycket Baytril en råtta ska ha? skulle börja ge mina och sen kunde jag inte se vad som stod på ettiketten! :( vetrinären är ju lika lätt som alltid att få tag i *suckar* det är 0.25mg per ml

Sv: Baytril

jag har sökt på råttaforumet men inte lyckats hitta något, verkar lite komplicerat det där, de flesta verkar få det i tablettform och det kan jag hitta doseringen för men jag tolkar dig som att du fått oral lösning? Det bästa är nog att få tag på vetten, jag kommer inte ihåg vilken lösning min baytril hade när jag gav det. Har du i tablettform så sök bara på dosering på r8forumet så får du upp doseringara. Lycka till!

Jag har oral lösning. Fasiken! har försökt hela mornen att få tag i vetten men antingen är det upptaget eller så svarar dom inte. :(

jag ska snoka lite i kontaktnätet och se om jag kan hitta svar

Baytril finns inte i flytande form. Det finns bara som injektionsvätska eller tabletter. Dosen Enrofloxacin (som är den aktiva substansen i Baytril) är 5-10 mg/kg två gånger dagligen för råtta

Jo visst finns den. Jag har ju den..

Dock är det bara denna som finns i oral verkar det som
från hemsidan
Baytril® 2.5% oral solution is indicated for the therapy of infectious diseases

Det kanske är ett licenspreparat? För man hittar det inte om man söker på fass. Var har du fått det ifrån?
Det finns lösning till dricksvatten, men den kostar över 3000 kr.

Hej! Jo det finns! Lättflytande baytril som man injicerar blev ju olagligt för ett tag sedan, och nu finns det i mer trögflytand form som man ger oralt, antagligen har det blandat ut det med något för att det inte skall gå att injicera (min helt ogrundade gissning) jag och flera med mig har använt baytril i oral lösning, det är vanligaste formen på både vibramycin och baytril som blir utskrivet bland mina vänner i alla fall. Men det har varit lite förvirrat om det

http://www.r8forum.kanske.net/viewtopic.php?t=5151&highlight=oral+baytril

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 130
Senast: Tualma
·
Katthälsa Hej! Jag var hos min vetrinär häromdagen för en hälsokontroll på min katt Zorro för jag tyckte han visade tecken på att inte må bra. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 138
Senast: Shilton
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 197
Senast: Maniac123
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama