Bates Innova

Sv: Bates Innova

friesern gillade inte alls sadeln under provritt. :cry:
den bruna som sadeln dock låg sämre på vid stallgång älskade den. Men den svarta kändes stel som en planka och jag tyckte inte ens sadeln va skön o sitta i på honom för det kändes som den gick i nerförsbacke. På den bruna så va jag väldigt positiv, hästen likaså, fastän den va lätt baktill på stallgången.

där ser man. typiskt också.
fick iaf veta att den va i storlek 1, med andra ord 17-17½ och inte 18!

Jaha då blir det varsin sadel:angel: Men allvarligt kanske det inte går att hitta en sadel båda trivs med:confused: Samt du.

ÄR de verkligen lika i ryggen:confused:

nej alltså, det är bara den svarta som ska ha sadel.
den bruna fick bara va testpilot igår när jag provsatt i den igår.
ville ej rida den svarta utan stigläder vid hagarna.
tänkte bara för o själv känna hur sadeln är o sitta i.

så jag tog den svarta till ridhuset idag för o testa den på honom.
men så visade det sig att FEL häst gilla sadeln :(
dvs hästen som inte ska ha sadeln.

nej alltså, det är bara den svarta som ska ha sadel.
den bruna fick bara va testpilot igår när jag provsatt i den igår.
ville ej rida den svarta utan stigläder vid hagarna.
tänkte bara för o själv känna hur sadeln är o sitta i.

så jag tog den svarta till ridhuset idag för o testa den på honom.
men så visade det sig att FEL häst gilla sadeln :(
dvs hästen som inte ska ha sadeln.

OK, ja det var ju synd. Men det är bra med hästar som talar om vad de tycker, (fast retfullt när det är andra sadlar än dem man själv gillar:cool:)

jo, men det finns ju fler.
men då vet jag iaf att den bruna tyckte om den om vi ska på sadeljakt i framtiden. (dock ej nu, han har sadlar så d räcker)

den svarta har en röösli. Den är för svängd för honom. Ja inte jättemycket men ngt för svängd är den. och alldeles för liten i sits för mig (annars är den dock underbar). Men den ska han promt ha. Blir så trött på honom :devil:

okey, men nu vet jag det iaf.
Då får vi lasta in hästen o åka till sadelmakaren om ngn vecka eller så. Är väl lika bra.

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Fetaost
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 739
Senast: KesoNeso
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Guldfasanerna