Bäste Andover Hall-sonen i aveln?

solros

Trådstartare
Att Andover Hall-blodet är stekhett har väl ingen travavelintresserad missat, men vilken av hans söner kommer att lyckas bäst? Varför? Är det Donato Hanover som varit den främste på banan eller finns det någon annan med bättre gener som kommer att vara den ledande avelshingsten om några år?

Vilken av hans söner tillgängliga i Sverige kommer att lyckas bäst? Varför? Passar Andover Hall-blodet lika bra i Sverige på 1000 metersbanor som på milebanor med amerikansk körstil?

Såså, fritt fram för spekulationer och gissningar. Dela med er av era tankar.

Om du fick en betäckningsrätt hos AH, vad skulle du vilja ha för stam och egenskaper hos stoet?

Sv: Bäste Andover Hall-sonen i aveln?

Jag vet ju att det finns några här som använt AH-söner, Clerk Magistrate, Up Front Larry och Quite Easy. Finns det någon mer tillgänglig i Sverige?

Stammässigt tycker jag Quite Easy är mest tilltalande, men varken han eller Up Front Larry uppfyllde kraven för att bli godkänd på meriter men blev det ändå p g a högt förväntat avelsvärde. Så deras prestationer är inte så bra.

Clerk Magistrate däremot uppfyllde kraven om jag förstått rätt.

Sv: Bäste Andover Hall-sonen i aveln?

Du kan ju alltid åka över bron till Andover Andover.
Jag vet inte om Standpoint och Adrian Chip varvar tävling och avel?

Härstamningar är jag ingen stjärna på, men jag har hyfsad koll på tävlingsbiten. Och Quite Easy var en väldig talang som det strulade en del för. Kanske kan cämela berätta mer, hon bör ha varit i stallet i början av hans karriär? Quite Easys mor var en superstar med en flack, effektiv gång.

Liknande trådar

Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 940
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar