Bästa värk-gelén?

AbCdE

Trådstartare
Jag har en gammal skada i ena knät som har börjat värka :( Ska till sjukgymnasten 1/3 menförsöker stilla värken tills dess. Har prövat Voltaren och Orudis och är inte helt nöjd med resultatet, så är intresserad ifall någon här sitter på tips om en mirakelgele’:)
 
Stor andel av geléerna går inte in genom huden tillräckligt bra (det är därför många av dem ska användas med eftertanke, för stor andel hamnar i avloppet när vi duschar och ut i naturen eftersom avloppsreningsverken inte kan rena bort läkemedelsresterna). Var sitter skadan, leder, muskler? Testa med tabletter om det funkar bättre?
 
Stor andel av geléerna går inte in genom huden tillräckligt bra (det är därför många av dem ska användas med eftertanke, för stor andel hamnar i avloppet när vi duschar och ut i naturen eftersom avloppsreningsverken inte kan rena bort läkemedelsresterna). Var sitter skadan, leder, muskler? Testa med tabletter om det funkar bättre?
Ledband
 
På knä tycker jag geler är meningslöst. De når vanligen inte tillräckligt djupt för att hjälpa där. Tycker de funkar bäst på ytlig muskelsmärta och typ fingrar.
 
På knä tycker jag geler är meningslöst. De når vanligen inte tillräckligt djupt för att hjälpa där. Tycker de funkar bäst på ytlig muskelsmärta och typ fingrar.
Tycker de funkar på benhinneinflammation också, där sitter ju smärtan precis under huden. Men annars är tabletter bäst, men bara om problemet är en inflammation i första läget.
 
Jag skulle nog säga: ingen.

Tycker alla är värdelösa och antiinflammatoriska tabletter, moderat påfrestning/vila/stödbandage alltid är en bättre och effektivare metod.
Fast nä. Vid akut muskelskada så hjälper antiinflammatoriska läkemedel väldigt bra. Jag fick det rådet från sjukgymnast efter en rejäl stukning där jag också slet sönder delar av muskulaturen i vaden, och även om linda och vila också är bra, så hjälper det att kombinera linda/vila med antiinflammatoriska läkemedel.
 
Fast nä. Vid akut muskelskada så hjälper antiinflammatoriska läkemedel väldigt bra. Jag fick det rådet från sjukgymnast efter en rejäl stukning där jag också slet sönder delar av muskulaturen i vaden, och även om linda och vila också är bra, så hjälper det att kombinera linda/vila med antiinflammatoriska läkemedel.
@Gnist menade väl att geler är värdelösa, bättre att ta läkemedlen i tablettform?
 
Fast nä. Vid akut muskelskada så hjälper antiinflammatoriska läkemedel väldigt bra. Jag fick det rådet från sjukgymnast efter en rejäl stukning där jag också slet sönder delar av muskulaturen i vaden, och även om linda och vila också är bra, så hjälper det att kombinera linda/vila med antiinflammatoriska läkemedel.

Och vad menar du att de antiinflammatoriska tabletter jag skrev om är då, icke antiinflammatoriska?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 170
Senast: kolblakkur
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 955
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 384
Senast: Viva
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 901
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp