bästa vänner har börjat bråka

G

gosebus

hej alla ni som kan mycket om kaniner.
så här ligger det till. mina kaniner (6 månader gamla) har varit bästa kompisar sen jag satte ihop dem (2 månader gamla). men nu har de helt plötsligt börjat bråka lite titt som tätt. och sen sitter de och putsar varandra som om ingenting har hänt.

jag fattar ingenting, kan någon försöka förklara eller är det någon som har en möjlig orsak på lager?

Sv: bästa vänner har börjat bråka

Om de inte konstant jagar varandra och biter varandra så skulle jag avvakta lite eftersom de är könsmogna nu och bara försöker komma underfund med vem som ska bestämma. Det är vitigt med rangordning för dem. Men håll uppsikt.

Vad är det för kön på kaninerna?
Jag hade två hannar som också var bästa vänner, men när dom blev könsmogna rök dom ihop titt som tätt, bland annat försökte den ena av dom bita den andra i pungen hela tiden :smirk: .
Vi var tvugna att kastrera båda, och nu går det jättebra igen :love: . Dom älskar varandra nu :p :)
Så, om det är två hanar rekomenderar jag att kastrera båda två.

det är en kastrerad hane och en hona

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 751
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 366
Senast: Lutten
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 028
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar