För det första är det ingen katastrof OM du skulle behöva leva ensam, men framförallt så är det minst tio gånger bättre att leva själv än att leva i en relation där någon annan kontrollerar en.Hur går man vidare efter separation?
Sömnlösheten kom som ett brev på posten. Känslan av ensamhet. En slags inre stress - tänk om jag får leva ensam nu resten av livet.
Det har gått 1 vecka nu....jag känner mig tom.
Hur går jag vidare, hur lär jag mig "andas" igen?!
Skriv ned alla saker exet gjorde som fick dig att må dåligt så att du inte glömmer eller förminskar dem. Ta fram den listan när du funderar på att gå tillbaka. Det är inte värt att ge upp sig själv för att få tvåsamhet till varje pris.
Jag tror att du skulle tjäna på att vara trygg med att leva solo innan du går in i ett nytt förhållande. När man känner tryggheten i att stå på egna ben är man mindre benägen att ”nöja sig” med en osund relation.
Fundera på vad som gör dig lycklig och försök fokusera på hur du kan få in mer av det i ditt liv.
Undvik att ha kontakt med exet eftersom du ju vet att han manipulerar dig, MÅNGA går tillbaka till skadliga relationer. Med resonemang som att det inte var sååå illa och att man nog förstorat upp problemen. ”Och kanske blir jag ensam hela livet annars.” Och så är eländet igång igen! Läs vad du skrev i din förra tråd så att du inte förtränger hur illa det var.
Senast ändrad: