Bästa salt "preparatet"...

F

fälttävlansnörd

Liten utvärdering... Vad tycker ni är bäst på marknaden?

Använder just nu Rehalyt Basic från Eclipse samt Kraffts Svettersättare. Kanske finns bättre? Är visserligen nöjd men det behöver ju inte betyda att just de här produkterna är bäst.

Vad använder ni nu i sommarhettan?
 
Sv: Bästa salt "preparatet"...

Enligt forskarna på ämnet är vanligt salt normalt sett det bästa o definitivt det billigaste.
PL
 
Sv: Bästa salt "preparatet"...

Det var det värsta...! *rynka mellan ögonbrynen*

Men det ska vara UTAN jod, eller hur?


Edit: förresten, vadå normalt sett? I vilka fall är ett dyrt, specialutformat saltprep. bättre?
 
Sv: Bästa salt "preparatet"...

Så länge det är fråga om rimliga mängder o man inte har några andra stora jodtillskott är det ingen nackdel med joderat salt.
Vid längre krävande tävlingar i hett klimat kan det krävas andra elektrolyter, i första hand magnesium.
PL
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 836
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 954
Senast: malumbub
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 273
Utrustning Samtliga dessa märken har liknande funktioner vad jag kan läsa mig till. Har tidigare använt, och använder fortfarande, Back on Track...
Svar
16
· Visningar
1 643
Senast: CFrisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp