Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vågar du det med tanke på läget för HBTQ-personer?Jag reser inte så mycket av olika skäl.
Men den resa jag kommer på nu är när jag och en kompis reste till Budapest då två vänner till mig skulle gifta sig utanför stan.
Det var fantastiskt!
Umgicks med ungrare, kollade konst och arkitektur, badade på gamla turkiska bad och var på det finaste bröllop jag varit på trots att jag inte förstod varken talen eller bröllopssederna.
När pandemin är över och jag lyckats blivit frisk från depressionen ska jag definitivt åka till Ungern igen. Hittat ett ställe där att vara artist in residence på som skulle passa mig perfekt.
Mina ungerska vänner är skeptisk till idén då stället ligger ute på landsbygden. Med andra ord är det väldigt högerkonserbativt där.Vågar du det med tanke på läget för HBTQ-personer?
Var försiktig. Har bekanta med familj i Ungern som inte längre vågar.Mina ungerska vänner är skeptisk till idén då stället ligger ute på landsbygden. Med andra ord är det väldigt högerkonserbativt där.
Jag känner dock att det nog är okej. Är ett internationellt keramiskt center, så det borde vara hyfsat lugnt.
När vi bilade från Seattle till Phoenix via Twin falls och Salt lake City.Jag gissar att det är fler än jag som längtar och drömmer om resor nu.
Vad har varit er bästa resa/semester?
Var var ni? Vad gjorde ni? Och varför var det så bra?
Sardinien var så vackert!Oj, svårt att välja... Men min och mammas ridresa på Sardinien för 10 år sedan är svårslagen! Vi bodde på en jättefin häst & vingård och red tvärs över ön, genom bergen och ut till havet. Själva ridturen tog 5-6 dagar totalt, men efter varje etapp släppte vi hästarna i en hage längs vägen och blev skjutsade tillbaka till gården där vi åt och sov. Vädret var helt fantastiskt, maten var underbar och det var en alldeles otrolig naturupplevelse att dela med mamma.
Tanken var att vi skulle ha åkt iväg på vår tredje ridresa tillsammans i höstas, en dressyrweekend i Portugal, men den fick vi av naturliga skäl ställa in. Hoppas kunna komma iväg nästa år istället!
Min roadtrip längst Kaliforniens kust i en Ford Mustang tillsammans med en av mina bästa vänner är också svårslagen. Vi gjorde det för att fira att vi tagit oss igenom först skolan och sedan universitetet tillsammans och kände oss sååå coola där vi susade fram i vår nercabbade Mustang
Ja, jag vill jättegärna tillbaka dit! Vi var tillbaka en gång för 5-6 år sedan, delvis till samma gård, men jag känner fortfarande att jag skulle vilja se mer av ön.Kanske ska till
Sardinien var så vackert!
Men vi red inte. Bara charter. Men ändå!
När vi bilade från Seattle till Phoenix via Twin falls och Salt lake City.
Vi tog om jag minns rätt även en sväng till Vegas och LA på samma resa.
Vad vi gjorde? Vi satt mycket i bilen såklart. Såg punkter vi valt ut längs vägen. Bokade hotell dagen innan för nästa kväll så vi hade lite frihet i tidsramen.
Några favoriter vi såg på vägen:
1. Hoh Rain forest (nära Seattle). En tempererad regnskog.
2. Anthelope Island. Vägen ut till halvön var riktigt häftig med vatten på båda sidor. Ute på ön kom man ganska nära betande bisonoxar.
3. Canyonlands
4. Besöken hos då bekanta, nu nära vänner i Az. Hästrelaterade upplevelser såklart. En riktig ranch-arbetshäst på det ena och paso finos på den andra (diskussioner om ridning av paso finos hoppar vi över, det finns idioter överallt, speciellt inom gångartshästar, men mina vänner tillhör dem inte).
5. Sedona
6. Universal studios i LA, hur turistigt det än må låta så gillade jag det massor .
Generellt så såg vi fantastisk natur och fina vyer.
Arizona har jag på grund av vännerna återvänt många gånger till. Har varit där 8 ggr, och hittar ändå nya saker jag vill se, eller sådana jag vill återvända till.
Jag älskar det, inklusive värmen. Men det är väl att föredra att inte välja mitt i högsommaren för sin resa.
Och ptja, om någon vill ha några bilder eller tips får ni väl hojta till...
Edit: alltså alla mina resor till USA har egentligen varit väldigt givande. Mest för att allihop i och med vännerna innehållit möjligheter att utveckla min ridning mycket.
Åh, vad jag saknade alla vänner jag fått där nu!