Bästa regnjackan

Fille

Trådstartare
jag skulle behöva en ny regnjacka! Den bör andas bra och vara vattentät, självklarhet för många av oss konsumenter men tyvärr inte för tillverkarna. ;) Jackan får gärna vara snygg också, kanske med nåt mönster eller så men det är inget måste! Behöver xl-xxl och långa armar, bör finnas på typ XXL, Stadium eller liknande affärer :) och inte allt för dyr! Finns någon sån jacka? Behöver köpa i helgen typ!

Själv är jag scout, och har därmed (genom åren) utsatt diverse regnplagg för ganska hårda påfrestningar.

och jag har haft riktigt dålig tur med undermåliga produkter :(

Det jag hittade, som funkat bäst för mig (utan att vara snordyrt) är stadiums egna märke. Dock såg jag senast att de tagit bort en del av de funktioner som gjorde dessa ställ bra (tyget skall vara det samma). De brukar vara enfärgade, men i ganska roliga färger.

Har man lite vidare budget så är HH bra (brukar finnas att köpa i samma butiker)

Själv är jag scout, och har därmed (genom åren) utsatt diverse regnplagg för ganska hårda påfrestningar.

och jag har haft riktigt dålig tur med undermåliga produkter :(

Det jag hittade, som funkat bäst för mig (utan att vara snordyrt) är stadiums egna märke. Dock såg jag senast att de tagit bort en del av de funktioner som gjorde dessa ställ bra (tyget skall vara det samma). De brukar vara enfärgade, men i ganska roliga färger.

Har man lite vidare budget så är HH bra (brukar finnas att köpa i samma butiker)

Då ska jag åka och kolla på stadium vad dom kan ha :)

Jag köpte min på intersport tenson tror jag de heter och har haft den ute på långa hundpromenader i ösregn och den är helt underbar. Långa armar är själv ca 180cm och den sitter precis så som jag vill ha den

Jag har från Jack Wolfskin för tillfället, den är outstanding. Jag tror den klarar 25000 mm/vattenpelare, det man brukar säga är minimum för bra regnkläder är 10000 mm/vattenpelare.

Så kolla det, och kolla vad de har impregnerat med, många av impregneringsmedlena i framförallt de billigare regnkläderna är giftiga.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Om man inte får posta en sån här tråd p.g.a reklam ber jag om ursäkt. Men jag är ute efter en tunnare jacka och jag tänker på de där...
Svar
3
· Visningar
429
Senast: Derivata
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 601
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 148
Senast: QueenLilith
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

Omröstningar