Bästa pälsglansen?

tott

Trådstartare
Vilken är enligt er den bästa pälsglansen för att få en fluffig och lättutredd svans?

Sv: Bästa pälsglansen?

Till vardags har jag inga bra förslag, men vill du ha en fluffig svans vid något enstaka tillfälle är "Pink oil" överlägset. Det används mycket på shettisar på utställning, de ska ju ha riklig behåring och det ser ju mer ut om man kan fluffa upp det lite.

Jag gillar Sjöbogårdens pälsglans. Om det blir så fluffigt vet jag inte, men mjukt och lättskött.

Aldrig hört talas om den (men så är jag inte i shettisbranschen heller! ;) ) så nyfiken som jag är googlade jag, eftersom mitt halvblods svans är lite tunn.

På människohår verkar den inte funka så bra i alla fall, att döma av ett par omdömen som kommer upp på första sidan. ;)

/Keb

Vilken är enligt er den bästa pälsglansen för att få en fluffig och lättutredd svans?

Har ju en ras med riklig hårsvall, det bästa jag har använt och använder är Magic cowboy vilket är det bästa jag har hittat. Har ändå provat mycket som inte kommer i närheten av detta.

Ett litet trådkap kanske

Jag har hört talas om en pälsglans (ganska dyr) som man ska späda ut, är bra och som ska räcka väldigt länge. Är det någon som vet vilken? Kan ha varit på lite större dunk men är inte helt säker

Skulle vara en grej för oss..som typ överkonsumerar pälsglans :)
Kan det kanske finnas på någon sida för showprodukter?

Säger också TIB utan tvekan. Jag var nöjd med Foxfire och tyckte det funkade bra - tills den tog slut och jag provade TIB och nu förstår jag inte hur jag klarade mig innan :D

ÖB's är grymt bra, pälsen blir glansig o fin länge o den kostar bara sådär 50 kr för en stor flaska!

Den tycker jag är hemsk! Har den ofta för att den är billig men njä, jag börjar få nog.

Firefox är min favvo sen har jag testat en gelé från Hööks som jag gillar skarp. Har två manfagra islänningar och är besatt av man så har testat en del.

Säger också TiB. Använde Absorbines Show Sheen innan och var mycket nöjd, men TiB är bättre ändå. Dessutom är den fantastiskt dryg (har haft flaskan i drygt ett år, och den är fortfarande halvfull), och jag behöver som allra mest spraya varannan dag - ofta sitter effekten i i tre dagar.

Fanns Absorbine Showsheen i orange flaska innan? ...eller vad hette den (menar inte fixfire)?

Jag har använt de flesta men TIB var nog sämst! Luktade jättegott men svansen blev seg och tråkig! :meh:

Jag vill ha en luftig svans där varje hårstrå är separerat och känns som nylonlina! :love:
Det är svårt att få till på min tjejs grova svans!

Det bästa receptet för oss är att först tvätta med Cowboy Magic Shampo, sen schampo & Balsam för människor! :o:D

(Givetvis skall balsamet verka minst 10 minuter, brukar gå åt 1 flaska av vardera per omgång ;))

Senast ändrad:

När jag använde Show sheen, var flaskan vit.

Vogue Precis som du beskriver (fast utan nylonkänslan. mycket silikon vill jag, personligen, inte ha) blir min fjords svans av TiB :D

Liknande trådar

Hästvård Det går ju åt en del pälsglans så jag tittar om det går att göra eget för att minska utgifterna. Är det någon som gör/har gjort som har...
Svar
2
· Visningar
400
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
596
Senast: tara
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 848
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 531

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Border collie?
  • Är dagens hundägare eller hundar problemet?
  • Täcke...

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka