Bästa organisationen för att ge bort en get (el dyl)?

majola

Trådstartare
Jag skulle vilja skänka en get eller en liknande typ av gava i jul. Vilken organisation är "bäst"? Finns det nagon som man absolut ska undvika?

En kvalitetsstämpel är att organisationen har ett 90konto och därmed kontrolleras noggrant. På Svensk insamlingskontrolls hemsida kan du se en lista över organisationerna som har 90konto, sedan är det bara att kika vidare på hemsidorna och se om du fastnar extra mycket för någon. De flesta stora organisationer har gåvoshopar.

Rekommenderar starkt att gå in på Givewell och titta. De undersöker och rankar vilka organisationer som gör mest nytta per donerad krona, så om man vill att pengarna ska hjälpa maximalt så är det bara att ge till någon av deras högst rankade organisationer. Fast det beror ju lite på vad syftet med gåvan är och hur din mottagare är som person - en get är säkert roligare för många att ge i julklapp än typ avmaskning av barn även om det senare gör enormt mycket mer nytta :)

Liknande trådar

Hemmet Jag har ett ganska litet badrum som jag skulle vilja ha en tvättmaskin till. Hade helt klart varit enklare platsmässigt med en toppmatad...
Svar
4
· Visningar
702
Senast: Dorinda
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 508
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 056
Senast: Sel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Sabotage?
  • Födda 2022